چه مدت طول می کشد تا امیکرون بعد از بیماری عروق کرونر قلب دریافت شود؟



سویه بسیار مسری Omicron منجر به افزایش تعداد بیمارانی شده است که بیش از یک بار به این ویروس مبتلا می شوند که به دلیل کاهش ایمنی باعث نگرانی شده است.

شما می توانید چندین بار به کووید 19 مبتلا شوید زیرا ایمنی در برابر ویروس با گذشت زمان ضعیف می شود.

با توجه به کالج امپریال لندن، سویه omicron به دلیل تعداد زیادی جهش در پروتئین اسپایک، بیش از پنج برابر بیشتر از سویه دلتا باعث عفونت مجدد می شود.

از آنجایی که کووید 19 یک ویروس نسبتاً جدید است، هنوز مشخص نیست که مصونیت چقدر می‌تواند دوام بیاورد، اما یک مطالعه اخیر توسط اداره بهداشت عمومی (PHE) نشان داد که تعداد زیادی از افراد حداقل در اسکله به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. . .

با این حال، ممکن است همیشه اینطور نباشد زیرا عفونت مجدد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

علائم پایدار عفونت کووید 19 ممکن است تا سه ماه در PCR ظاهر شوند. حتی اگر فرد علامتی نداشته باشد. بنابراین، آژانس بیمه سلامت انگلستان (UKHSA) تنها در صورتی اعلام می‌کند که فرد 90 روز یا بیشتر پس از بیماری اولیه یا تاریخ آزمایش قبلی، آزمایش PCR مثبت را دریافت کند.

چه عواملی می تواند بر عفونت مجدد تأثیر بگذارد؟

کسانی که واکسینه نشده اند در معرض خطر عود کووید 19 هستند زیرا واکسیناسیون محافظت طولانی تری در برابر عفونت طبیعی ایجاد می کند.

تحقیقات در ایالات متحده نشان داده است افرادی که واکسینه نشده اند 2.34 برابر بیشتر از افرادی که واکسینه نشده اند در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید  مجموع واکسن های تزریق شده به کشور تا 5 خرداد 1401

داده‌های اداره ملی آمار بریتانیا (ONS) همچنین نشان می‌دهد کسانی که دوز دوم واکسن را بیش از 90 روز دریافت کرده‌اند، نسبت به کسانی که 14 تا 89 روز پیش واکسن را دریافت کرده‌اند، بیشتر احتمال دارد دوباره آن را دریافت کنند. مبتلا شدن.

در مقایسه با افرادی که هیچ تزریقی دریافت نکردند، سه برابر بیشتر احتمال داشت که دوز دوم 14 تا 89 روز قبل را دریافت کنند.

به گفته ONS، بار ویروسی عامل دیگری است که می تواند بر عفونت مجدد تأثیر بگذارد. اگر افراد در عفونت اولیه کمتر در معرض ویروس قرار بگیرند، احتمال ابتلای مجدد به کووید 19 در آنها بیشتر است.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که فقط علائم خفیف دارند یا اصلاً علائمی ندارند ممکن است به اندازه افراد مبتلا به بیماری‌های شدیدتر پاسخ ایمنی قوی‌تری نداشته باشند.

با این حال، هر عفونت مجدد با کووید 19 با بیماری خفیف تری نسبت به بیماری قبلی همراه است.

علائم کوید چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط ​​بین پنج تا شش روز طول می کشد تا علائم ظاهر شوند. با این حال، برخی از افراد ممکن است یک تا 14 روز پس از عفونت احساس ناخوشی کنند.

مدت زمانی که طول می کشد تا نتیجه منفی بعد از عفونت ظاهر شود به شدت علائم بستگی دارد.

مطالعات نشان می‌دهند که آزمایش‌های PCR برای شناسایی ویروس تقریباً یک تا سه روز قبل از ظاهر شدن علائم شروع می‌شوند. یعنی زمانی که بار ویروسی به حداکثر می رسد. پس از این مرحله، مقدار ویروس در بدن به تدریج کاهش می یابد تا زمانی که دیگر با PCR قابل تشخیص نباشد.

بیشتر بخوانید  فرار برق آسای بچه آهو از حمله تمساح / فیلم -

نتایج آزمایش بدون علامت معمولاً از یک تا 14 روز مثبت است. در حالی که افراد مبتلا به بیماری خفیف تا متوسط ​​اغلب برای هفت روز یا بیشتر مثبت می شوند.

افرادی که علائم دارند معمولاً به طور متوسط ​​حدود پنج روز احساس بدی دارند و پس از آن علائم باید ناپدید شوند.

دیدگاهتان را بنویسید