چه غذاهایی برای تقویت حافظه و تمرکز وجود دارد؟


غذایی برای تقویت حافظه:حافظه بخش بسیار مهمی از زندگی ما است. درک و یادآوری مشکلات پیرامون و به خاطر سپردن انواع اطلاعات ذهنی که نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند. اما به دلایل مختلف امکان پذیر است. حافظه ما ضعیف می شویم و گاهی اوقات چیزهایی را به یاد نمی آوریم.

غذایی برای تقویت حافظه

این نگران کننده است زیرا اگر بهبود حافظه اگر مراقب خودمان نباشیم می توانیم به تدریج دچار بیماری آلزایمر شویم یا در زندگی روزمره دچار مشکلات زیادی شویم. بهبود حافظه راه های مختلفی مانند بازی های فکری و حل جدول و انجام تمرین های مختلف وجود دارد، اما در کنار این موارد باید گفت که رژیم غذایی نیز نقش مهمی در بهبود حافظه چند تا هستند مواد غذایی برای تقویت حافظه و تمرکز میدونی؟ ادامه دادن با دلگرم کننده پیوستن با غذاهای مفید برای تقویت حافظه ملاقات:

ماهی و روغن ماهی

غذایی برای تقویت حافظه

ماهی وجود دارد اسیدهای چرب امگا 3 این اسیدهای چرب مواد ضروری برای بافت مغز هستند افزایش مصرف ماهی در وعده های غذایی در هفته باعث افزایش سلامت روان و انرژی جسمانی می شود سلامت روحی و جسمی به تقویت حافظه و سلامت بدن کمک می کند.

اب

غذایی برای تقویت حافظه

آب چیزی فراتر از نیازهای زندگی است جالب است بدانید که آب در بدن به تقویت قوای ذهنی نیز کمک می کند، اگر کمتر از حد معمول یا 8 لیوان آب در روز مصرف کنید به اصطلاح به این ماده می گویند. کورتیزول در بدن آزاد می شود سطح آدرنالین در خون این برای حافظه و سلول های مغز بسیار مضر است.خوردن مقدار مناسب آب در طول روز باعث کنترل ترشح کورتیزول و آدرنالین در جریان خون می شود.

بیشتر بخوانید  باز هم در مورد آرتروز و راه های پیشگیری

آجیل و دانه های خوراکی

غذایی برای تقویت حافظه

در آجیل و دانه های خوراکی ویتامین ها و مواد معدنی چیزهایی وجود دارد که مهارت های شناختی را بهبود می بخشد.ویتامین های E و B6، امگا 3 و امگا 6 و آنتی اکسیدان ها بادام و بادام زمینی در مقادیر زیادی یافت می شود. به طور کلی، همه این دانه های خوراکی به تقویت سلول های ذهنی کمک می کنند. دانه کتان و تخم کدو همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین B هستند که بهبود حافظه اثر موثری دارند.

سبزیجات با برگ های سبز

غذایی برای تقویت حافظه

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای تضادهای زیادی هستند اسید فولیک اسید فولیک برای کاهش اثرات مخرب از دست دادن حافظه در نتیجه افزایش سن، در واقع اسید فولیک در میان این سبزیجات غنی است تقویت حافظه و تمرکز بسیار مفید است اما توجه به این نکته ضروری است که این سبزی ها باید به درستی مصرف شوند، یعنی اگر زیاد پخته یا سرخ شوند، تمام مواد مغذی و ویتامین های غنی خود را از دست می دهند.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی


دیدگاهتان را بنویسید