چه عواملی در تعیین قیمت لیست سیاه موثر است؟ خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


طبق یک گزارش تجاری خبرگزاری مهرنوسانات و تغییرات قیمت محصولاتی مانند لیست سیاه به دلیل نشاط برای کلیه صنایع کشور و مصرف زیاد آن در صنایعی از جمله خودرو ، پتروشیمی یا ساخت و ساز ، تأثیر عمده ای در اقتصاد دارد.

عامل دیگری که می تواند قیمت کاغذ سیاه را تحت تأثیر قرار دهد قیمت است صفحه در بازار داخلی پیش بینی قیمت تخته سیاه به دلیل کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف و همچنین نقش آن به عنوان مبنایی برای تولید بسیاری از محصولات فولادی مانند ورق گالوانیزه و غیره ، برای تعیین بودجه کلی در بسیاری از صنایع مرتبط دارای اهمیت است. چندین عامل به عنوان عوامل اصلی در تعیین قیمت لیست سیاه تأثیرگذار است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد. می توانید از قیمت کاغذ سیاه مطلع شوید اینجا را فشار دهید انجام دادن.

عوامل تعیین کننده قیمت لیست سیاه

عرضه و تقاضا

تقاضا و عرضه بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق سیاه و انواع محصولات فولادی است. در سال های اخیر ، تولید فولاد در ایران افزایش یافته و تقاضا برای بلوک های آهن افزایش یافته است. متعادل سازی عرضه و تقاضای بلوک عامل م effectiveثری در قیمت بلوک های آهنی و سپس در قیمت کلیه ابزارها و محصولات فولادی است. عرضه و تقاضا در بازار سهام نیز بر قیمت بلوک های فولادی تأثیر می گذارد.

قیمت صفحه و قراضه

قیمت صفحه و قراضه بازارهای جهانی بر قیمت تخته سیاه در ایران تأثیر می گذارد. مربوط به تجارت قیمت بلوک های فولادی جهان همیشه قیمت شمش ها را تغییر می دهد و صفحه صادرات ایران مبنای قیمت گذاری و تأثیرگذاری بر قیمت های داخلی است. در میان بازارهای سایر کشورها ، قیمت بلوک های آهن در کشورهای CIS تحت تأثیر روند قیمت گذاری نیست. با توجه به روند جهانی قیمت قراضه ، مهم است که بدانیم تغییرات قیمت قراضه در بازار ترکیه همیشه یکی از عوامل موثر در قیمت قراضه در بازار داخلی ایران بوده است.

بیشتر بخوانید  تحریم های جدید دولت بایدن علیه صادرات نفت ایران

نوسانات نرخ ارز و مسائل سیاسی روز

نرخ ارز یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت هیئت مدیره است و نوسانات نرخ ارز به شدت بر بازار سخت افزار و محصولات فولادی تأثیر می گذارد. بنابراین کنترل روزانه و ساعتی تغییرات قیمت ارز جزو امور روزمره فعالان بازار آهن آشکار شده است. همانطور که می دانید نرخ ارز دلار آمریکا تا حد زیادی تحت تأثیر مسائل سیاسی و روابط اجتماعی بین کشورهاست. البته تورم جهانی بر قیمت تخته سیاه و سایر محصولات فولادی نیز تأثیر دارد.

محصولات سنگ آهن

سنگ آهن به عنوان ماده اولیه تولید محصولات فولادی عامل تعیین کننده ای در قیمت این محصولات و ورق سیاه است. اگر کشورهایی که سنگ آهن استخراج می کنند تصمیم به کاهش یا افزایش تولید مواد معدنی خود بگیرند ، قیمت ورق سیاه نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. تولید فولاد در کشور کمتر از تقاضای آن است و تنها حدود نیمی از تقاضای داخلی را پوشش می دهد. بنابراین ، هزینه تولید فولاد به شدت تحت تأثیر عوامل بین المللی ، کشورهای تولید کننده و صادر کننده و عوامل داخلی است.

هزینه حمل و نقل

هزینه های حمل و نقل عامل دیگری است که در صنعت فولاد بسیار تأثیرگذار است. و این مشکل مطمئناً تأثیر بارزتری در صادرات و واردات این محصولات خواهد داشت.

شاخص PMI چین

شاخص PMI یا مدیران خرید یکی از مهمترین داده های اقتصادی منتشر شده توسط اقتصادهای بزرگ است. PMI توسط تمام معامله گران از نزدیک کنترل می شود. اگر مقدار شاخص برابر با 50 یا بالاتر باشد ، به این معنی است که وضعیت نسبتاً در حال بهبود است و اگر مقدار شاخص به زیر 50 برسد ، این نشان دهنده افت اقتصادی است. PMI بالای 50٪ بیانگر رشد اقتصادی است. کاهش PMI در چین باعث کاهش قیمت محصولات فولادی می شود.

بیشتر بخوانید  مرد هزار صدای دوبله درگذشت

شاخص FOB چین

طبق نمودار FOB چین مربوط به لیست سیاه منتشر شده در وب سایت LME ، مشاهده می شود که ؛ از اول ژانویه 2021 تا ژوئیه ، کمترین قیمت در لیست سیاه مربوط به 2 فوریه بود که 600 دلار به ازای هر تن بود و بالاترین قیمت آن با 1046 دلار در هر تن بود که در تاریخ 12 ماه مه مشاهده کردیم و سپس قیمت FOB سقوط کرد. دوباره ، در ماه جولای به 900 دلار در هر تن رسیده است. یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت FOB چین تورم جهانی است.

کارخانه های ورق سیاه

از جمله کارخانه های لیست سیاه در ایران ؛ از فولاد مبارکه اصفهان ، مجتمع فولاد گیلان ، نورد و لوله اهواز ، فولاد اکسین اهواز و فولاد کاویان می توان نام برد.

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

این کارخانه علاوه بر تولید صفحات فولادی ، در زمینه تبدیل ورق های فولادی نیز فعالیت دارد. ظرفیت اسمی این مجموعه 11.5 میلیون تن انواع محصولات فولادی است. شرکت فولاد صبا ، فولاد امیرکبیر کاشان و فولاد هرمزگان زیرمجموعه های فولاد مبارکه اصفهان هستند. ضخامت ورق فولاد مبارکه بین 1.6 تا 15 میلی متر است و عمدتا برای تولید لوله ، پروفیل ، صنعت خودرو و لوازم خانگی استفاده می شود. شرکت فولاد مبارکه اصفهان ورق سیاه ، مقوا راه راه ، ورق رنگی ، ورق فلز و ورق گالوانیزه را تولید می کند. کیفیت ورق سیاه فولادی مبارکه بسیار عالی است و طبیعتاً قیمت آن گرانتر است.

یک ملحفه مشکی بخرید

بیشتر بخوانید  معمای راز تصاویر؛ آرایشگر تقلبی را توی ۵ ثانیه پیدا کنید!

تو می توانی ورق سیاه فولاد مبارکه را از اصفهان و سایر کارخانه ها هم به صورت رول و هم به صورت ورق از شرکت بازرگانی سراج توس بخرید. لازم به ذکر است که سفارش شما ظرف 48 ساعت پس از توافق اولیه و پرداخت در محل مورد نظر شما حضور خواهد یافت.

چه عواملی در تعیین قیمت لیست سیاه موثر است؟

منبع:

https://sgt-steel.com/

این اخبار تبلیغات است و خبرگزاری مهر درمورد مطالب آن نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید