چه عواملی باعث خشکی دهان می شود؟ – ایرنا



ایرنا روز دوشنبه گزارش داد ، برخی از داروها مانند آنتی هیستامین ها ، آرام بخش ها ، داروهای ضد افسردگی ، مسکن ها ، داروهای ضد فشار خون و شیمی درمانی که معمولاً توسط افراد مسن استفاده می شود و همچنین بیماری هایی مانند پارکینسون ، سکته مغزی. آلزایمر ، افسردگی ، اضطراب و بیماری های خود ایمنی از عواملی هستند که خشکی دهان را بدتر می کنند.

بهبود خشکی دهان بسیار مهم است زیرا برخی از حس بویایی و چشایی را کاهش می دهد ، که در این دوره از زندگی می تواند منجر به سو mal تغذیه شدید شود و برخی از روش های ساده در زندگی روزمره نقش مهمی در کاهش این ناراحتی دارند.

براساس این گزارش ، آب بهترین نوشیدنی برای رفع خشکی دهان است و هنگامی که زیاد صحبت می کنید ، باید مایعات بیشتری مصرف کنید و نوشیدنی های کم کننده آب و غذاهایی مانند قهوه ، غذاهای پرادویه و بسیار شور را کاهش دهید.

میوه های تازه ، به ویژه آناناس ، پرتقال و خربزه ، مکیدن یخ و بستنی ، جویدن آدامس بدون قند و مکیدن آبنبات های بدون قند را به میزان متوسط ​​، با استفاده از بخور در اتاق خواب ، دهان شویه های مکرر و

در صورت لزوم ، از اسپری آب برای کمک به ترشح بزاق برای رفع خشکی دهان استفاده کنید.

وقتی بزاق دهان کافی نباشد ، ذرات غذا در دهان می مانند و باعث پوسیدگی دندان ، بوی بد دهان و عفونت می شوند. در این حالت لازم است که به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکلات حفره دهان را به موقع تشخیص دهید.
بهداشت دهان و دندان ضروری است. مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی در کنار بخیه بسیار مهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید  مداحی میثم مطیعی شب دوم محرم ۱۴۰۰ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید