چه سپرده های نقدی باید در ماه آگوست انتظار داشته باشیم؟


پول و چک بانکی

MeetNews – 10 درصد باقیمانده سود و معوقات بازنشستگان تأمین اجتماعی در ماه آوریل دو پرداختی بود که در تیرماه انجام شد که با وعده مسئولان محقق شد. با تغییر دولت در ماه آگوست ، بعید است که این پرداخت ها در ماه آینده انجام شود و دریافت کنندگان در حال حاضر منتظر آن نیستند.

اولین پرداخت در ماه اوت

اولین ودیعه که طبق روال دو سال گذشته در تاریخ 10 آگوست انجام می شود ، یارانه زنده بنزین خواهد بود. این بیست و یکمین مرحله از پرداخت یارانه معیشت نقدی است. مبلغ بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است. خانواده های یک نفره 55 هزار تومان ، خانواده های دو نفره 103 هزار تومان ، خانواده های سه نفره 138 هزار تومان ، خانواده های 4 نفره 172 هزار تومان و خانواده های 5 نفره بیش از 205 هزار تومان یارانه نگهداری بنزین دریافت می کنند.

این یارانه به حدود 18 میلیون خانوار پرداخت می شود که معادل حدود 60 میلیون نفر است. اما از این 18 میلیون خانوار ، حدود 7 میلیون نفر یا حدود 40 درصد در مرحله دوم وام یک میلیون نفری هستند. 35000 تن از یارانه بنزین این 7 میلیون خانوار به عنوان قسط وام از تاج کسر می شود. این هشتمین قسط این وام است و 22 قسط باقیمانده باقی می ماند.

بنابراین ، برای مثال ، اگر یک خانواده چهار نفره وام دوم یک میلیون تنی دریافت کرده باشد ، در حال حاضر فقط 137 هزار تن یارانه نگهداری بنزین دریافت می کند. این میزان برای یک خانواده سه نفره به 103 هزار تن می رسد.

بیشتر بخوانید  تنوع بی نظیر فرش های دستبافت را در فروشگاه آنلاین فرش آریاس بیابید

سپرده دوم در ماه اوت

در سالهای اخیر ماهانه 78 میلیون نفر در کشور بیستم یارانه نقدی دریافت کرده اند. میزان آن برای هر نفر 45500 تن است.

این در حالی است که در ماه های اخیر این مبلغ کمتر به حساب بیشتر خانوارهای یارانه ای واریز شده است ، زیرا اولین قسط وام تاج که یک میلیون تن بود و با سود 4 درصد بود از حساب این خانوارها کسر می شود. سال گذشته ، در مرحله اول ، 21 میلیون خانواده یک میلیون تن تاج وام دریافت کردند.

اقساط این وام که حدود 87 درصد جمعیت یارانه ای بازپرداخت شده است ، 35000 تن است و از مبلغ یارانه سرپرست خانوار کسر می شود. ماه اوت چهاردهمین مرحله کسر این اقساط است و 16 قسط باقی مانده است.

بر این اساس ، یک خانواده چهار نفره 147 هزار تومان و یک خانواده سه نفره حدود 101 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می کنند.

این یارانه اولین پرداخت نقدی در دولت جدید است. یعنی در حالی که کمتر از یک هفته از آغاز دولت اصلی می گذرد ، این یارانه باید پرداخت شود ، باید دید آیا با تغییر دولت می توان پرداخت یارانه های نقدی را به تأخیر انداخت؟

سودهای دیگر عدالت چطور؟

سرانجام ، مرحله دوم پرداخت سود سهام عادلانه در ماه جولای انجام شد. بر این اساس ، تاکنون حدود 90٪ از سود سهام عادلانه پرداخت شده و 10٪ از آنها باقیمانده است. مبلغ آن حدود 20 هزار تومان برای 532 هزار سهامدار تومانی و حدود 37 هزار تومان برای دارندگان یك میلیون سهم تومان عدالت است.

بیشتر بخوانید  اتحادیه اروپا خواهان نقش مثبت ایران در حل بحران یمن شد

با این حال ، در حال حاضر خبری از این پرداخت نیست ، زیرا مقامات بورس اوراق بهادار اعلام کرده اند که در حال حاضر خبری از این پرداخت نیست. دوم ، دولت در اواسط ماه آگوست تغییر می کند ، بنابراین واریز این مبلغ در روزهای باقیمانده دولت دوازدهم و روزهای اول دولت جدید تقریباً غیرممکن است.

آوریل بدهی های معوقه بازنشستگان در کما؟

این در حالی است که همزمان با پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در ماه جولای ، قرار بود معوقات آنها در ماه آوریل پرداخت شود. ظاهراً در ماه جولای کارمندان دوباره قول دادند و این پرداخت انجام نشد ، بنابراین پرداخت این مبلغ به ماه اوت موکول شد.

اما از آنجا که حقوق بازنشستگی در ماه آگوست از بیستم هر ماه آغاز می شود و فقط چند روز از 20 اوت از آغاز دولت بعدی می گذرد ، بعید است که دولت سیزدهم برنامه ای برای واریز این مبلغ برای یک سال داشته باشد. چند روز

مقدار کل حدود 2 تریلیون تن است و بدیهی است که تأمین اجتماعی برای تهیه این مقدار با مشکل روبرو است.

دیدگاهتان را بنویسید