چه زمانی بهترین زمان برای انجام کارهای روز عرفه است؟ / برخی از فضایل عرفه در بیان معصوم – اخبار دین ، ​​قرآن و اندیشه – اخبار فرهنگی تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگ باشگاه خبرنگاران پویاروز عرفه یکی از پر افتخارترین و پر برکت ترین روزهای سال است که خداوند به بندگان خود فرصت مغفرت و توبه داده است. گرچه یکی از آیین های خاص زائران وقف در عرفات در روز نهم ذو الحجه است که مصادف با روز عرفه است ، اما برکات این روز فقط به این سرزمین محدود نمی شود بلکه همه م allمنان هستند ، در هر کجای دنیا که باشند ، می توانند از میوه های این روز لذت ببرند.

از جمله ثمرات این روز ، که در داستانها ذکر شده است ، نجات بندگان خدا از آتش (جهنم یا اعمال) است؛ در این باره رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:ما مِن یَومٍ أکثَرَ أن یُعتِقَ اللَّهُ فِیهِ عَبدَاً مِنَ النّارِ مِن یَومِ عَرَفَةَیعنی خداوند بندگان را مانند یک روز عرف از آتش جهنم نجات نمی دهد. همچنین ، در روایت من صادق این روز را به نام بخشش الهی به عنوان پایان ماه مبارک رمضان معرفی کرده است.کسى که در ماه رمضان بخشیده نشود ، مانند کسى که قادر به انجام آن است ، بخشیده نخواهد شد ، مگر اینکه در مورد “عرفه” شهادت دهد.؛ “هر كه در ماه رمضان آمرزش نبیند ، تا رمضان بعدی بخشیده نمی شود ، مگر اینكه در عرفه حضور داشته باشد.” (الكافی (من – دارالحدیث) ، جلد 7 ، ص 380)

به همین دلیل پیامبر و ائمه معصومین (علیهم السلام) از شیعیان خود برای محافظت از شب و روز عرفه نصیحت می کردند و خودشان به طور جدی از آن روزها مراقبت می کردند ؛ گرچه شب و روز عرفه بسیار مهم است ، ناهار عرفه در مغرب مهم است ، همانطور که طبق قوانین حج ، نمازگزاران از روز عرفات از ناحیه ذو الحجه تا مغرب ، از عرفات و عرفات و آداب و رسوم آن را می دانند. آن روز آن روز آنها پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید  تعطیلی قم یکشنبه 25 دی

امام سجاد (ع) نیز در داستان گفت

«چون غروب عرفه فرا رسید ، خداوند گروهی از فرشتگان خود را به آسمان و زمین فرستاد و به آنها گفت: به این بندگان من نگاه کنید که با خاک و کثافت نزد من آمده اند. من پيام آوري نزد آنها فرستادم كه او را شناخت ، سپس به خانه من رفتند و نماز خواندند ، با من تماس گرفتند و كمك خواستند. من شاهد هستم که امروز سزاوار پاسخ دادن به آنها هستم. در حقیقت ، من شفاعت کنندگان صالح آنها را برای شرورشان انجام دادم ، و شفاعت آنها را از صالحان پذیرفتم ، و آنها از عرفات کوچ کردند تا اینکه گناهانشان آمرزیده شود. سپس به دو پادشاه دستور داد كه در دو طرف گردن بایستند ، هر كدام در یك طرف بایستند و گفتند ، پروردگار ، او سالم است و این بدان دلیل است كه هیچ كسی به زمین نیفتاده و اندامهایش شکسته است. من هیچی ندارم؛ این که اگر روز عرفه خدا به فرشتگان آسمانی شب گفته است ، به بندگان Atoni Shaggier Ghabra نگاه کنید که من به آنها می گویم ، من شهادت می دهم که من از خانم Mahssanhm دفاع کردم و می توانم توسط Mhasanhm Vh پذیرفته شوم و آنها را ببخش و بعد از این دستور داد که Ln this Palmoz در این طرف و طرف بگوید: “خداوندا ، صلح بده ، زیرا او به سختی یک توده یا شکسته نمی بیند.” (النوادر (از اشعری) ، ص 139)

انتهای پیام /

بیشتر بخوانید  برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حمایت بیمه سرمد

دیدگاهتان را بنویسید