مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه رنگی را انتخاب و چگونه موها را رنگ کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه می توانیم رنگ یک موی تیره را بدون دکلره کردن تا سه درجه روشن تر کنیم؟
اگر رنگ موی طبیعی فردی مشکی بود ، رنگ انتخابی هر چه بود رنگ مصرفی را سه شماره بالاتر انتخاب می کنیم . مثلا اگر پایه ی مو ، مشکی طبیعی باشد و رنگ انتخابی شماره ی چهار ( قهوه ای متوسط ) ،رنگ مصرفی را ۷=۳+۴ پایه ی هفت انتخاب را می کنیم .و همین طور می بایست از رنگ قوی یعنی( ۰۰)ها استفاده کرد.

ولی اگر موی طبیعی کسی پا یه ی چهار ( قهوه ای متوسط باشد ) و رنگ انتخابی آن پایه ی شش ، ابتدا طبق فرمول بالا ۹=۳+۶ به شکل زیر عمل می کنیم بعد از خود می پرسیم رنگ پایه ی طبیعی فر د (۴) چقدر با رنگ مشکی طبیعی فرق دارد طبق جدول رنگها ۲=۲- ۴ بعد این اختلاف را از ۹ کم می کنیم ۷=۲-۹ . بنابراین عد هفت رنگ مصرفی است .
هرچه رنگ موی فرد روشن تر می شود ، رنگ مصرفی و رنگ انتخابی به هم نزدیک تر می شوند تا اینکه از پایه ی هفت به بعد دقیقا رنگ مصرفی و رنگ انتخابی یکی می شود .

چه رنگی را انتخاب و چگونه موها را رنگ کنیم؟

توجه : سه روز قبل و بعد از پریود از رنگ کردن مو اجتناب کنید زیرا آن تناژ زیبا را به ما نمی دهد . مخصوصا در مورد شرابی ها . شرابی در دوران پریود مسی بدرنگ ایجاد می کند .

مقدار رنگ و اکسیدان :

در ابتدا حجم و نوع موی مشتری را در نظر می گیریم که به چه میزان مواد بریزیم و چه مقدار اکسیدان و چه نوع اکسیدان باید ترکیب کنیم .
مثلا هر تیوب ایگورا ۶۰ میلی گرم است به هم اندازه ی تیوپ رنگ اکسیدان قاطی می کنیم . یعنی هم اندازه ی رنگ اکسیدان مصرف می کنیم . ولی این قانون در مورد رنگها ی کارخانه های مختلف متفاوت است و معمولا بر روی تیوپ ذکر می گردد. این نکته مهم است زیرا اگر اکسیدان به اندازه ی مناسب مصرف نشد مو می سوزد یا قرمزی بد رنگی ایجاد می کند و تناژ خوب نمی دهد.
رنگ را ابتدا قشنگ با فرچه هم بزنید و بعد اکسیدان را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  ماسک کاهو چه فایده ای برای پوست دارد؟

*اگر بر روی بروشور رنگ به این عبارت برخورد کردید ۱:۲ یعنی یک تیوپ رنگ با دو برار اکسیدان مخلوط می شود . یا ۱:۱ یعنی یک تیوپ رنگ با حجم مساوی اکسیدان مخلوط می شود.

نحوه ی رنگ کردن موی سر:

از فرق سر تا تیزی هر دو گوش جدا می کنیم و کلیپس می زنیم . در پشت سر هم به اندازه ای که بتوانیم کنترل داشته باشیم ، (هرچه لایه ها نازک تر باشد دقت رنگ آمیزی بیشتر است ) تکه ای از مو را جدا کرده و بقیه ی مو را در بالا کلیپس می زنیم .
برای کسی که برای اولین بار می خواهد مو یش را رنگ کند و سفیدی ندارد ، ابتدا رنگ را به ساقه ی مو می زنیم و بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مکث می کنیم یعنی از یک سانت مانده به ریشه ساقه ی مو را رنگ بزنید . بعد از اتمام این زمان ، رنگ ریشه را می زنیم مکث روی ریشه بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است .

رنگ کردن احتیاج به کلاه ندارد . احتیاج به حرارت سشوار ندارد ولی اگر فضای سالن سرد تر از دمای طبیعی بدن بود و احساس سرما می کنید می توانیم از کلا ه و حرارت سشوار از دور استفاده کنیم ( در مواقع خاصی که موی مشتری رنگ باز نمی کند .)

برای کسی که می خواهد فقط ریشه را رنگ کند ؟
فقط به ریشه رنگ می زنیم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مکث می کنیم و بعد مو را تا انتهای نوک ساقه می کشیم و سپس آبکشی می کنیم.

بیشتر بخوانید  بررسی دقیق مزایا و معایب کفپوش پارکت و سرامیک

اگر مویی بور خیلی روشن باشد یعنی دکلره شده باشد ، برای رنگ کردن ریشه ابتدا ریشه ی مو را دکلره می کنیم و بعد رنگ می کنیم .

برای کسی که موهایش سفیدی ندارد یا خیلی کم سفیدی دارد حدودا ۲۰ % ؟
ابتدا از پشت سر و از ریشه شروع به رنگ کردن می کنیم . بعد بغل ها و سپس جلوی سر را . چون جلوی سر حرارت بیشتری دارد.

اگر مویی حدود ۸۰% سفیدی داشت باشد؟
اول از جلوی سر شروع به رنگ کردن می کنیم بعد جاهای دیگر را. اگر شقیقه ها سفید بودند اول شقیقه ها را رنگ می کنیم و بعد از پشت سر شروع می کنیم . در کل هر جا که سفیدی بیشتر بود اول آنجا را رنگ می کنیم و بعد جاهای دیگر را.

منبع : زیباشو دات کام


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *