مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه خوراکی هایی بصورت تصادفی بوجود آمدند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خلق تصادفی غذا

خیلی ها نمی دانند که خلق بسیاری از غذاها کاملاً تصادفی بوده است. امروز می خواهیم داستان های سرگرم کننده بوجود آمدن آنها را با شما به اشتراک بگذاریم. در اینجا 8 خوراکی معروف و دوست داشتنی داریم که می خواهیم بگوییم چطور به طور تصادفی بوجود آمدند.

ساخارین

محققی که در آزمایشگاه کار می کرد، یک بار فراموش کرد، قبل از ناهار دست های خود را بشوید و به طور تصادفی این شیرین کننده مصنوعی را در سال 1879 کشف کرد.

سیب سبز

ماریا آن سیب های سبز را شانسی از یک نهال تکثیر کرد. افسانه ها حاکی از آن است که یک بار او میوه های زیادی خرید و وقتی خراب شدند، آنها را در نزدیک خانه خود رها کرد. بعداً ماریا یک درخت سیب جدید در حال رشد، در ملک خود کشف کرد.

نوشابه

در سال 1886 یک داروساز آمریکایی به نام جان استیت پمبرتون، شربتی بر پایه کوکا اختراع کرد که در اصل دارویی برای سردرد و اختلالات عصبی بود.

ساندویچ

این خوراکی نام خود را مدیون ارل ساندویچ چهارم است که چنان قمارباز مشتاقی بود، حاضر نبود میز قمار را ترک کند. این باعث شد آشپز یک ایده غذای راحت به ذهنش برسد و نام این غذا را به نام خود ارل ساندویچ گذاشت.

بستنی قیفی

ما این اختراع خوشمزه را مدیون این واقعیت هستیم که یک بار لیوان های کاغذی یک غرفه بستنی، تمام شد. صاحب غرفه متوجه یک فروشنده وافل در کنار غرفه خود شد و از مرد خواست تا مقداری از وافل هایش را به او بفروشد.

بیشتر بخوانید  مین گذاری زیر پای دولت رئیسی / از روز شنبه حتی یک ریال فساد هم در دولت وجود نداشته باشد /فرصت حضور عمران خان در ایران

پای سیب

افسانه ها حاکی از آن است که زمانی استفانی تاتین در حال درست کردن پای سیب سنتی خود بود، اما به طور تصادفی سیب ها را به مدت طولانی در کره و شکر گذاشت تا بپزد؛ خانم قناد سپس سعی کرد دسر را با پوشاندن یک لایه شیرینی و قرار دادن آن در فر برای پخت نجات دهد. این باید یکی از خوشمزه ترین اشتباهات تاریخ باشد!

بستنی یخی

فرانک اپرسون، این خوشمزه تابستانی را در سال 1905 اختراع کرد. او پودر جوش شیرین مخلوط 11 ساله را با آب قاطی کرد و آن را یک شب در ایوان جلوی خانه اش گذاشت, دما که در شب پایین بود باعث شد این ترکیب یخ بزند.

پفک

پفک در دهه 1930 اختراع شد. در آن زمان ذرت پف کرده یکی از انواع خوراک دام بود. طبق یک داستان، پفک های پنیری پس از اینکه ادوارد ویلسون تصمیم گرفت به ذرت، چاشنی پوره پف کرده اضافه کند و آن را تست کرد، در بازار ظاهر شد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *