مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چهره و سرنوشت بازیگران فیلم رز زرد پس از 20 سال!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رز زرد فیلمی ایرانی در ژانر دلهره آور به کارگردانی داریوش فرهنگ، نویسندگی علی خداشانی و تهیه کنندگی حسین فرحبه و عبدالله علیکانی است. امین حیایی، بهرام رادان، حدیث فولادوند، مرجان محتشم، داریوش فرهنگ، حشمت الله آرمیده، مریم نیکوفتر و جلیل ملک زاده که در سال 1381 اکران شد، بازیگران این فیلم هستند.


رز زرد / مرجان محتشم

مرجام محتشمی با نام هنری مرجان محتشمی (زاده ۱۳ اسفند ۱۳۵۸) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. او بیشتر شهرت خود را به خاطر بازی در نقش شهربانو در سریال پس از باران به دست آورد. اولین تجربه تلویزیونی او حضور در سریال حقیقت آینه به کارگردانی اسماعیل میهن دوست بود.


رز زرد / حشمت الله آرمیده

حشمت اله آرمیده (زاده ۱۳۲۸) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. بازیگری را از سال 1355 در سن 27 سالگی آغاز کرد و از سال 1370 با حضور در فیلم «نرگس» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد به طور جدی وارد عرصه بازیگری شد.


فیلم رز زرد / حدیث فولادوند

حدیث فولادوند (زاده ۲۰ دی ۱۳۵۶ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است.


فیلم رز زرد / بهرام رادان

بهرام رادان (زاده ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸) بازیگر و تهیه کننده ایرانی است. او فعالیت حرفه ای خود را با بازی در فیلم شور عشق (1379) آغاز کرد و برای بازی در فیلم های شمعی در باد (1382) و سنتوری (1385) برنده دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم آتش شد. او برای ساخت فیلم Meadov (1400) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم آتش شد.


فیلم رز زرد / امین حیایی

امین حاجایی (زاده ۱۹ خرداد ۱۳۴۹) بازیگر ایرانی است. حیایی فعالیت خود را از سال 1370 با بازی در فیلم دو همراه آغاز کرد و تا کنون در آثار، فیلم ها، سریال ها و تئاترهای مختلفی حضور داشته است. او برای دو فیلم شب (1386) و آخرین برف (1400) برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر شد. حاجی همچنین در سال 1396 برای بازی در فیلم شلوار نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت برای اولین نقش مرد موفق به دریافت دیپلم افتخار شد.

بیشتر بخوانید  رازهای موفقیت مایکل جردن + کلیپ انگیزشی مایکل جردن


رز زرد / داریوش فرهنگ

داریوش فرهنگ درخشانی (زاده ۶ آذر ۱۳۳۷ در آبادان) کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر ایرانی است.


رز زرد / محمد حسین فرحبخش

محمد حسین فرحبخش (زاده ۴ تیر ۱۳۵۹) کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ایرانی است. او کار خود را به عنوان تهیه کننده Roots in Blood (1984) آغاز کرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *