چهره ای کاملا متفاوت از کونیکو یامامورا، مادر ژاپنی شهید بابایی!


کونیکو یامامورا که اکنون با نام ایرانی «صبا بابایی» معرفی شده، اصالتاً ژاپنی و مادر «شهید محمد بابایی» است.


کونیکو ایامامورا

او پس از سال ها زندگی در ایران و خدمت به جانبازان جنگ تحمیلی، اکنون خود را یک مسلمان ایرانی معرفی می کند. اگرچه او سال ها پیش در ژاپن و در خانواده ای بودایی به دنیا آمد و تا ۲۱ سالگی به تحصیل در رشته بودایی پرداخت، اما ازدواج با یک زن جوان مسلمان ایرانی مسیر زندگی او را تغییر داد و روحیه انقلابی و اسلامی او را تقویت کرد و پسر ۱۹ ساله اش در تاریخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۵ درگذشت. جبهه های جنگ تحمیلی در ایران.


مادر شهید کونیکو یامامورا

کونیکو یامامورا که اکنون با نام ایرانی «صبا بابایی» معرفی شده، ژاپنی الاصل و مادر «شهید محمد بابایی» است. جوان 19 ساله ای که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران جنگ تحمیلی فعالیت های زیادی داشت، با وجود جوانی، برای دفاع از اسلام و ایران به جبهه ها رفت و در نهایت در عملیات والفجر 1 در منطقه فکه. فوت کرد.


مادر شهید کونیکو یامامورا

کونیکو یامامورا می گوید: «من در آشیا، ژاپن و استان کیوتو به دنیا آمدم. تقریباً 21 ساله بودم که با جوانی ایرانی آشنا شدم که برای تجارت در یک آموزشگاه زبان انگلیسی به ژاپن آمده بود. در این آشنایی با اسلام مسلمان شدم. بعداً با همان جوان ایرانی که آقای بابایی بود ازدواج کردم و یک سال در کوبه ژاپن ماندیم.

وقتی اولین فرزندم به دنیا آمد و ده ماهه بود، به ایران آمدیم. در ایران خدا دو فرزند دیگر به ما داد: بلکیس و محمد. البته محمد در 19 سالگی در عملیات جنگ تحمیلی در منطقه فکه کشته شد.

بیشتر بخوانید  تاریخ دقیق و مکان تشیع پیکر فرمانده بسیج شادگان مشخص شد


مادر شهید کونیکو یامامورا

محمد با جوانان مسجد ارتباط بسیار خوبی داشت و در عین حال همیشه همراه پدر و برادرش در تظاهرات شرکت می کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی، محمد با وجود اینکه تنها 19 سال داشت، به جبهه رفت و از جانفشانی در راه اسلام و کشورش دریغ نکرد، زیرا جنگید و از آن زمان تاکنون از دین دفاع کرد.در کودکی درس خواند.


مادر شهید کونیکو یامامورا

خبرگزاری دفاع مقدس


دیدگاهتان را بنویسید