چهره انسان در صد هزار سال آینده! (عکاسی)


شاید حتی وقتی این سوال به ذهن شما خطور کند، چهره ما در صد هزار سال آینده چگونه خواهد بود؟

ما برای رسیدن به اینجا راه زیادی را طی کرده ایم. و می دانیم که همه موجودات در طول زمان تکامل یافته اند و تغییرات ظاهری زیادی داشته اند، انسان نیز از این موضوع مستثنی نیست و شاهد تغییرات زیادی در خود بوده ایم که مهمترین آنها در جمجمه بوده است. جایی که مغز ما بیشتر و بیشتر رشد کرد و ما را به وضعیت فعلی رساند.

چهره انسان در صد هزار سال آینده!  (عکاسی)

اما چهره ما نباید ثابت بماند و به مرور زمان دستخوش تغییراتی خواهیم شد. بنابراین، طراحان دیجیتال با کمک برخی از متخصصان ژنتیک شروع به ترسیم چهره آینده بشر کردند که سعی در پیش بینی تغییرات ظاهری انسان در 20000 سال، 60000 سال و 100000 سال آینده داشتند.

چهره انسان در صد هزار سال آینده!  (عکاسی)

آنها معتقدند یکی از بزرگترین تغییرات در قسمت جلویی خواهد بود. همانطور که در طول قرون 14 تا 16، ما شاهد افزایش اندازه پیشانی انسان بودیم. اما پیش بینی می شود که در 60000 سال آینده، انسان ها به توانایی کامل برای کنترل ژنتیک خود و تعیین روند تکامل خود دست خواهند یافت. بنابراین ظاهر مرد توسط خودش طراحی و اجرا خواهد شد.

آنها استدلال می کنند که انسان ها به دلیل مهاجرت به سیارات دیگری که دورتر از خورشید هستند و نور کمتری دریافت می کنند، چشم های بزرگتری پیدا می کنند و این روند باعث بزرگتر شدن چشم ها می شود.

چهره انسان در صد هزار سال آینده!  (عکاسی)

20000 سال دیگر سر انسان بزرگتر خواهد شد و بیشترین رشد روی پیشانی خواهد بود. لنزهای تماسی زرد رنگ در داخل چشم قرار می گیرند. احتمالاً عینک گوگل در آینده چه خواهد بود. پوست انسان نیز تیره تر می شود تا در برابر اشعه های دریافتی مقاوم تر شود. اما به نظر شما این پیش بینی ها چقدر درست هستند؟

بیشتر بخوانید  واکنش چهره ها به ماجرای شعرخوانی اردوغان

چهره انسان در صد هزار سال آینده!  (عکاسی)

60000 سال دیگر سر انسان دوباره رشد می کند و پوست تیره می شود و 100000 سال دیگر نسبت های صورت انسان بر اساس “نسبت طلایی” تنظیم می شود و چشم ها بسیار بزرگتر می شوند. قابلیت پلک زدن از پهلو نیز به چشم ها اضافه شده است. آیا این آینده ماست؟


دیدگاهتان را بنویسید