چهار برابر افزایش تزریق واکسن در 24 ساعت / دلتا به 25 استان حمله کرد



همین مسئله وزیر بهداشت را بر آن داشت تا در پی تشکیل کمیسیون ویژه و تعیین نماینده ویژه توسط وزیر برای حل بحران استان ، شخصاً از بیمارستان ها و مراکز بازدید کند. نتیجه حضور وزیر بهداشت در استانهای سیستان و بلوچستان دستور وی برای درمان رایگان بیماران کرونر در آن استان بود. آخرین خبر در مورد واکسیناسیون کرونر این است که با تحویل واکسن های داخلی و خارجی ، روند واکسیناسیون در کشور تسریع شده و با تزریق 214،111 دوز واکسن در 24 ساعت منتهی به سه شنبه ، 13 جولای ، آمار واکسیناسیون افزایش یافته است در مقایسه با روزهای گذشته با چهار.

طبق گزارش وزارت بهداشت ، 22،750 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 سه شنبه شب در کشور شناسایی شدند و 166 بیمار فوت کردند.
پیام طبرسی ، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ، گفت: “متأسفانه ، افزایش مرگ عروق کرونر احتمالاً در این هفته آغاز می شود.” وی گفت: ما این کار را خواهیم کرد. اکنون می بینیم که در همه جا باز است. همه محدودیت ها روی کاغذ است و عملاً هیچ محدودیتی مشاهده نکرده ایم. “
علیرضا زالی ، فرمانده عملیات تاجگذاری در تهران ، با اشاره به روند رو به رشد عروق کرونر در استان تهران گفت: “طی دو هفته آینده وضعیت در تهران بهبود نخواهد یافت.” “پیش بینی می کنم تا پایان هفته شاهد افزایش مجدد آمار از نظر بستری شدن در بیمارستان و مراجعه به سرپایی باشیم.
داستان های مختلف از سیستان
وضعیت در برخی استانهای دیگر از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان چندان مساعد نیست. با این حال ، حداقل داستانهای مختلفی درباره اوضاع سیستان و بلوچستان وجود دارد. بر این اساس وزیر بهداشت خود برای بازدید از مراکز درمانی این استان به استانهای سیستان و بلوچستان رفت. جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان زاهدان با حاشیه هایی همراه بود و منجر به اختلاف و توهین لفظی بین وزیر و فداحسن مالکی نماینده زاهدان شد. یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پستی در صفحه توئیتر خود نوشت: “مردم دائماً در مورد مردم مظلوم سیستان و بلوچستان دروغ می گویند. آنها آمار نادرستی از تعداد قربانیان می دهند. ما تجهیزات و بیمارستان نداریم ، آنها می گویند تخت ها خالی است. “وقتی ما اعتراض می کنیم ، آنها توهین می کنند.”
از سوی دیگر حسینعلی شهریاری نماینده دیگر این شهرستان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: “هر آنچه از وزیر بهداشت برای دانشگاههای علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان خواسته ایم یا شهرهای دیگر او را رد کرد و دریغ نکرد. “
به گفته وی ، 30 درصد از مشکلات در حوزه مراقبت های بهداشتی مربوط به وزارت بهداشت و 70 درصد باقیمانده مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است.
درمان رایگان در سیستان و بلوچستان
وزیر بهداشت در حاشیه این نشست با تأکید بر اینکه هزینه های درمان بیماران کرونر استان در بیمارستان های دولتی رایگان خواهد بود ، افزود: تصمیم بر این شد که نواقص استان سیستان و بلوچستان از آنچه ما و نیروهای مسلح دارند. خوشبختانه در حال حاضر کمبود دارو ، کیت آزمایشگاه و تخت بیمارستان وجود ندارد. »
“ارزیابی من این است که ما در اوج بیماری در سیستان و بلوچستان هستیم و از هفته آینده شاهد کاهش چشمگیر تعداد بیماران سرپایی خواهیم بود. البته با افزایش تعداد بیماران سرپایی ، شاهد افزایش بیماران بستری و همچنین مرگ و میرها خواهیم بود و وقتی تعداد بیماران سرپایی کاهش می یابد ، پس از چند هفته تعداد بیماران و مرگ و میر کاهش می یابد که مدت زمان زیادی طول می کشد. “اگر مردم فاصله و پروتکل ها را به خوبی رعایت کنند ، ما قول می دهیم که طی چند روز آینده فرکانس Covid 19 را در سیستان و بلوچستان کاهش دهیم.”
افزایش 4 برابری میزان واکسیناسیون
با ورود واکسن های داخلی و خارجی ، روند واکسیناسیون در کشور تسریع شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت ، تا دیروز ظهر تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 7 میلیون و 57 هزار و 257 دوز رسیده است. با این محاسبه ، بیش از 214000 دوز واکسن تاج در 24 ساعت تا سه شنبه در کشور تزریق شده است که چهار برابر سریعتر از روزهای گذشته است. علیرضا رایزی سخنگوی ستاد تاج ملی درباره وضعیت تهیه واکسن در کشور گفت: خوشبختانه با تأمین واکسن های خود ، تا دیروز 2 میلیون و 3 هزار دوز واکسن توزیع کرده ایم و 40 هزار دوز واکسن واکسن برکت. “ما در آینده حدود 1.9 میلیون دوز واکسن دریافت خواهیم کرد و یک محموله واکسن نیز از روز پنجشنبه وارد کشور می شود و در این هفته و هفته آینده در مجموع 7 میلیون دوز واکسن وارد خواهیم کرد.”
یک اولتیماتوم از طرف سازمان غذا و دارو برای وارد کردن واکسن کرونا به بخش خصوصی
در حالی که بخش خصوصی قبلاً توانایی وارد کردن واکسن کرونا را ادعا کرده بود و مجبور شد 6 میلیون دوز واکسن را پس از رایگان شدن واکسن وارد کند ، کاملاً از این ماجرا کنار کشیده شده و تاکنون حتی یک دوز واکسن نیز از این واکسن بوده است. بخش خصوصی وارد کشور شد ، اگرچه حداقل 39 شرکت خصوصی مجوز واردات واکسن تاج را دریافت کرده اند. این تأخیرها و ناکامی های بخش خصوصی باعث شد که محمدرضا شن ساز ، رئیس سازمان غذا و دارو در نامه ای به شرکت های متقاضی واردات کووید 19 ، مهلت 60 روزه برای توصیه نامه های کوید 19 را تعیین کند.
در این نامه آمده است: “به دنبال تصمیم ستاد ملی بیماری عروق کرونر در مورد امکان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و در نظر گرفتن بسیاری از توصیه های صادر شده برای تسهیل و تسریع در واردات انواع واکسن های معتبر Covid 19 و سه ماه دیگر پس از با صدور این توصیه نامه ها ، شرکت های ذکر شده هنوز وارداتی را به نتیجه نرسانده اند و به دلیل نمایندگی های کشور ما ، متأسفانه مذاکرات برخی از این شرکت ها بدون هیچ گونه دستاورد منطقی فقط باعث افزایش قیمت منابع موجود قبلی شده است. گزارش هایی که پس از مکاتبه قبلی که به طور جداگانه با شرکت های ذکر شده انجام شده است ، کلیه ارجاعات صادر شده ، بیش از 60 روز از تاریخ صدور ، باطل می شوند.
“مجدداً تأكید شد كه طبق برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش تولید داخلی ، از این پس تمام توصیه ها فقط 60 روز معتبر خواهند بود و پس از آن بطور خودكار لغو می شوند.”

بیشتر بخوانید  گزارش جدید وام های بانکی

2323

دیدگاهتان را بنویسید