مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چند نکته برای خرید لوازم آرایش

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خرید لوازم آرایش

خرید لوازم آرایش

لوازم آرایش با قیمت های مختلفی در بازار موجود است. از هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان می توانید صاحب لوازم آرایش شوید، ولی قصه به همین جا ختم نمی شود و عواقب استفاده از لوازم آرایش نامناسب در آینده با شماست، اما ولخرجی کردن و خرید لوازم آرایش گران قیمت بهترین راه حل شما نیست. بهتر است بدانید کجاها ولخرجی کنید، گاهی یک کرم ساده با قیمت پایین می تواند از پوست شما به خوبی محافظت کند.

▪ کرم روز، کرم حیاتی
تمام متخصصان پوست روی مصرف روزانه ضدآفتاب تاکید دارند. داشتن SPF مناسب با شرایط محیطی شما و مرطوب کننده، مهم ترین فاکتور در انتخاب کرم روز است. در نتیجه اگر از کیفیت محصول مطمئن هستید لازم نیست سراغ محصولات گران قیمت بروید ولی خرج کردن در مورد کرم روز هم بی منطق نیست چون محافظ اصلی پوست شماست که آن را از آسیب های مختلف دور نگه می دارد. اگر کرم گران قیمتی را خریداری کردید، با چند روش در مصرف آن صرفه جویی کنید مثلا هنگام مصرف کرم را به طور مستقیم روی پوست صورت قرار دهید.

اما فراموش نکنید اگر پوست شما از بیماری خاصی مثل کم آبی یا اگزما رنج می برد، حتما از کرم های مخصوص استفاده کنید و نگران هزینه آن نباشید. اگر بودجه محدودی دارید، لازم نیست سراغ کرم های شب گران قیمت با ویژگی هایی چون ضدچروک بروید، می توانید از کرم های مرطوب کننده عادی استفاده کنید.

خرید لوازم آرایش

▪ لوازم آرایش، قدم زدن در مرز خطر

هر کدام از لوازم آرایش برای خودشان قصه ای دارند. متخصصان پوست در مورد سایه انتخابی محصولی تایید شده را پیشنهاد می کنند.
بهتر است بودجه بیشتری اختصاص بدهید و محصول مطمئن تری بخرید. این توصیه برای کسانی است که به طور مداوم از سایه استفاده می کنند، اگر به رنگ سایه خاصی برای مصرف محدود احتیاج دارید، خرید سایه ارزان قیمت اشکالی ندارد.

بیشتر بخوانید  ۱۲ درمان خانگی برای مشکلات پوستی زنان مسن

انواع پوشاننده ها شامل کرم پودر، فون و پن کیک به طور مستقیم با پوست شما در تماس هستند و به همین دلیل سراغ مارک های متفرقه نروید، اگر از کیفیت محصولی اطمینان دارید، ابتدا آن را روی پوست دست تان امتحان کنید، بعد از ۲۴ ساعت اگر عوارضی نداشت، اقدام به خرید آن بکنید.

سلامت رژگونه هم مثل سایه اهمیت زیادی دارد اما می توانید بودجه کمتری اختصاص بدهید. رعایت یک نکته کمک زیادی به انتخاب شما می کند: رژگونه ای بخرید که رنگ مورد نظر شما را دارد و با یک بار استفاده، به رنگ مطلوب خود می رسید. مصرف مکرر رژگونه، عوارض آن را تشدید می کند.

رژلب،

پرمصرف ترین محصول کیف لوازم آرایش خانم هاست که به داشتن تعداد محدودی ازآن اکتفا نمی کنند؛ پس اگر سراغ رژلب های گران قیمت بروید باید بودجه خاصی کنار بگذارید، توصیه متخصصان این است؛ برای رژلبی که هر روز مصرف می کنید، بودجه خاصی اختصاص بدهید ولی رنگ های خاص که مصرف گه گاهی دارند را از نمونه های ارزان قیمت بخرید.

برای خرید مدادچشم

هر قدر بودجه بیشتری در نظر بگیرید، مداد نرم تری خریداری می کنید که هنگام تماس با پوست حساس دور چشم، آسیب کمتری به آن می زند؛ در واقع صرف هزینه برای مدادچشم معقول و منطقی است اما برخلاف آن لازم نیست بودجه خاصی به مداد لب اختصاص بدهید.

خرید لوازم آرایش

انتخاب مداد لب

احتیاج به دقت خاصی ندارد. برای کسی که می خواهد همیشه موهای بلند و سالمی داشته باشد، محصولات مصنوعی به هیچ وجه توصیه نمی شود. دنبال محصولی بگردید که دارای روغن های ضروری و مقوی، گیاهان طبیعی و سرشار از ویتامین هایی باشد که موهای تان برای ادامه حیات به آن نیاز دارند. محصولاتی که دارای آلوئه ورا، مرکبات، جوجوبا، رزماری و ساج هستند، بسیار مناسبند .
مواظب باشید گول محصولاتی را نخورید که در تهیه آنها از عصاره یا شیره گیاهان استفاده شده است! عصاره ها به اندازه روغن های ضروری مقوی نیستند و به عنوان جایگزینی ارزان قیمت برای مواد اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید  آرایش چشم با سایه های روشن(تصویر آموزشی ساده)

باید بدانید که تعداد اندکی از محصولات طبیعی تقویت رشد مو، واقعا طبیعی هستند و همه آنها با کیفیتی یکسان تولید نمی شوند. بسیاری از این محصولات، با وجود طبیعی بودن، دارای فسفات، سولفات لوریل سدیم، مواد شیمیایی، روغن معدنی و سایر مواد آزمایشگاهی هستند که رطوبت را جذب کرده و به سلامت مو آسیب می رسانند.

بنابراین از خرید محصولاتی که محتویاتش مشخص نیست، بپرهیزید. محصولی پیدا کنید که تمام احتیاج موها را برآورده کند. بهترین محصول، محصولی است که هیچ نوع ماده مصنوعی در فهرست محتویات آن وجود نداشته باشد. پس قبل از هر چیز، بخش «محتویات» را در پشت بسته بخوانید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *