چند قانون برای پیشگیری از پیری پوست


پیشگیری از پیری پوست ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

پیشگیری از پیری پوست

پیشگیری از پیری پوست

سلول‌هاي پوست ما به دو شيوه پير مي‌شوند. يک علت آن درست مانند ديگر سلول‌هاي بدن و به دليل بالا رفتن سن و تغييرات ناشي از آن است که موجب مي‌شود کارکرد و نوع فعاليت سلول‌هاي مختلف دستخوش تغيير شوند.

همه اين تغييرات دست به دست هم مي‌دهند تا فرآيند اکسيداسيون در سلو‌هاي پوست اتفاق بيفتد و روند پيري تسريع شود. عامل دومي که به پيري سلول‌هاي پوست منجر مي‌شود، اشعه‌آفتاب است. اتفاقا همين نور آفتاب نيز با عملکرد مشابه، موجب اکسيداسيون سلول‌هاي پوست و تسريع روند پيري مي‌شود.

۱ . نوشیدن آب را فراموش نکنید: زیرا نوشیدن آب کافی حداقل ۸ لیوان در روز تاثیر بسیار بزرگی روی جلوگیری از پیری پوست دارد و همچنین باعث طراوت پوست می شود.

۲ . اجتناب از رژیم های غذایی نادرست : رژیم های غذایی خودسرانه و نادرست باعث چاق و لاغر شدن بدن شما می شود و علاوه بر شل شدن و افتادگی پوست بدن به پوست صورتتان نیز آسیب می رساند و باعث چروک شدن پوست صورتتان می شود بنابراین برای جلوگیری از این آسیب ها شما حتما برای کاهش وزن نیز تحت نظر یک پزشک متخصص باشید.

پیشگیری از پیری پوست

۳ . از آفتاب اجتناب کنید: زیرا تاثیر بزرگی روی پیری پوست می گذارد و اگر ناچار به بیرون رفتن شدید ضد آفتاب را فراموش نکنید.

۴ . میوه ها و سبزی های تازه را جایگزین فست فودها و غذاهای پر کالری کنید: زیرا ویتامین های موجود در میوه ها و سبزی ها تاثیر زیادی روی جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست می گذارند.

بیشتر بخوانید  ماسک برای پوست چرب و پر جوش + خانگی

۵ . از استعمال دخانیات اجتناب کنید: که مهم ترین و بزرگ ترین دلیل پیری پوست می باشد.

پیشگیری از پیری پوست

آنچه مهم است اينکه براي جلوگيري از روند پيري که حاصل جمع پيري ناشي از سن و پيري ناشي از نور آفتاب است، بايد از آنتي‌اکسيدان‌ها استفاده کنيم چراكه آنتي‌اکسيدان‌ها مي‌توانند از اکسيداسيون سلول‌هاي پوست جلوگيري کنند

و روند پيري را به تعويق بيندازند. علاوه بر اين آنتي‌اکسيدان‌ها موجب شادابي و نشاط پوست مي‌شوند و عمل کلاژن‌سازي را در پوست تحريک مي‌کنند و اين امکان وجود دارد که در حضور آنتي‌اکسيدان‌ها، کلاژن‌سازي طولاني‌تر شده و بهتر انجام گيرد.

به همين منظور ما در داروهاي مختلفي که داريم و آنها را با نام ضدچروک يا محافظت‌کننده پوست مي‌شناسيد، از انواع آنتي‌اکسيدان‌ها استفاده مي‌کنيم. حتما تا به حال شنيده‌ايد که مي‌گويند قرص ويتامين E قرص جوان‌سازي است يا کرم ضدچروک با غلظت 20 درصد از ويتامين C تهيه شده است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید