چند ساعت دیگر این روغن به جاسک خواهد رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش صدای آزادی ، رضا دهگان گفت: در حال حاضر نفت از این خط لوله 1000 کیلومتری به 980 کیلومتر رسیده است و انتظار داریم به زودی اولین محموله صادراتی از ایران را از ترمینال یاسک بارگیری کنیم.

وی ظرفیت صادرات ترمینال جاسک را در این مرحله روزانه 300 هزار بشکه نفت خام اعلام کرد و افزود: این پروژه در حال حاضر با 80 درصد و ظرف 5 ماه آینده با ورود پمپ ها و پمپ ها به زنجیره به زنجیره به پایان رسیده است. ظرفیت اسمی آن یک میلیون بشکه در یک روز خواهد رسید.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به سهم بیش از 90 درصدی ساخت داخلی در اجرای این پروژه ملی ، ادامه داد: حداکثر بهره مندی از پتانسیل شرکت های ایرانی در قسمت های مختلف پروژه از جمله ساخت خط لوله ، ساخت پمپ ها ، بخش ساحلی و … ، در بحبوحه تحریم ها و همزمان با اپیدمی ویروسی ویروس کرونا این یکی از ویژگی های منحصر به فرد این طرح است.

دهقان با بیان اینکه اتکا به ظرفیت داخلی هم در کاهش زمان اجرای پروژه و هم در هزینه های آن مثر است ، افزود: هزینه اجرای پروژه حدود 2 میلیارد دلار است. ارزیابی اکنون با هزینه بسیار کمتری به بهره برداری رسید.

وی افزود: با استفاده از طرح ملی و استراتژیک انتقال نفت خام روره یاسک و ورود نفت به سواحل مکران ، علاوه بر تنوع در پایانه های صادراتی ، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در این سواحل با ساخت پالایشگاه ها و رترو این تصفیه خانه را می آورد.

بیشتر بخوانید  فال فرشتگان الهی امروز سه شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ | امروز فرشتگان برای متولدین هر ماه چه خبر خوشی دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید