چند روز باید خانه را جارو کنیم؟


هر چند وقت یکبار باید خانه را تمیز کنیم؟

طراحان داخلی و متخصصان بهداشت معتقدند که فرش، کف و غیره. باید حداقل هفته ای یکبار تمیز شود. فرقی نمی کند فرش کثیف باشد یا نه. زیرا هر چیزی که برای پوشاندن زمین استفاده می کنیم با جمع آوری گرد و غبار در طولانی مدت باعث می شود که محیط اطراف ما کدر و زشت شود. اگر فاصله تمیز کردن بیشتر از یک هفته باشد، می تواند باعث بیماری شود. گرد و غبار آلرژی را تشدید می کند. باکتری هایی مانند کمپیلوباکتر و استافیلوکوک نیز از طریق کفش منتقل می شوند و باعث بیماری هایی مانند ذات الریه و اسهال خونی می شوند.
بنر
نوع کف خانه و سبک زندگی شما بر تعداد دفعاتی که باید جارو بزنید تأثیر می گذارد. برای پاسخ دادن به سوال فوق تشویق شوید.

تعیین دفعات نظافت بستگی به نوع کف دارد.

کف پارکت و کاشی را هفته ای یکبار تمیز کنید.
کفپوش های چوبی و کاشی شده نسبت به سطوح فرش شده باکتری کمتری جذب می کنند. سطح کاشی و چوب صاف، سخت و بدون درز است و باکتری ها کمتر به آن نفوذ می کنند. لعاب کاشی از تیره شدن سطح کاشی و نفوذ باکتری ها به بافت آن جلوگیری می کند. با این حال، لازم است کف‌های چوبی و کف‌های کاشی‌شده را هفته‌ای یک‌بار جارو کنید زیرا باکتری‌ها می‌توانند بین درزهای چوب جمع شوند.


کف را تمیز کنید


فرش ها را دو بار در هفته تمیز کنید.
فرش ها را دو بار در هفته تمیز کنید زیرا گرد و غبار و کثیفی بین الیاف جمع می شود. هرچه فرش ها را کوتاه تر جارو کنید، گرد و غبار بیشتری روی آن جمع می شود.

بیشتر بخوانید  آموزش تصویری جا انداختن زیپ در رفته


اگر حیوان خانگی دارید، هر روز آن را تمیز کنید.
اگر اهل حیوانات هستید و حیوان خانگی دارید، باید هر روز کف خانه خود را جارو کنید. موی حیوانات و شوره سر باعث آلودگی محیط زیست می شود. علاوه بر این، حیواناتی که بیرون می آیند می توانند حامل باکتری هایی مانند کمپیلوباکتر و استافیلوکوکوس اورئوس باشند که می تواند باعث سردرد، حالت تهوع، اسهال و عفونت هایی مانند ورم معده شود. تمیز کردن روزانه باکتری ها را از بین می برد و به حفظ سلامت خانواده کمک می کند. اگر زمان کافی برای جارو کردن کل خانه ندارید، بیشتر اتاق هایی که حیوان خانگی شما در آن است را جارو کنید یا می توانید کار را به جاروبرقی های روباتیک بسپارید.


نظافت بستگی به مقدار اتاق مورد استفاده دارد
هر چه از فضای بیشتری استفاده کنید و ترافیک بیشتری داشته باشید، بیشتر باید آن را جارو کنید.
مناطقی را که معمولاً استفاده می کنید هفته ای یکبار تمیز کنید. به عنوان مثال، اتاق خواب ها و اتاق های مطالعه روزانه توسط افراد کمی استفاده می شود و بنابراین تمیزتر باقی می مانند.
مناطق ترافیکی را هر چند روز یکبار تمیز کنید. جاکفشی‌های کودکان، راهروها، آشپزخانه‌ها و اتاق‌های بازی بیشتر از حد معمول استفاده می‌شوند و بنابراین بیشتر در معرض آلودگی هستند و باید در اسرع وقت جابجا شوند.
مناطق کم تردد را هر دو هفته یکبار تمیز کنید. در اتاق های مهمان، اتاق غذاخوری و اتاق آفتابگیر ترافیک کمتری وجود دارد، بنابراین بیشتر اوقات آن را تمیز می کنید.

بیشتر بخوانید  پاک کننده چندمنظوره ضدعفونی کننده هوم پلاس!


فرش ها را دو بار در هفته تمیز کنید
هر فرشی که روی کف چوبی، کف کاشی یا فرش های مو کوتاه می گذارید باید هفته ای دو بار جارو شود. الیاف فرش نیز مانند فرش باکتری ها را جذب می کند. علاوه بر جارو کشیدن فرش، بسته به سایز فرش، باید زیر فرش را جارو کرد. زیرا فرش ها بسیار در معرض کثیفی و کثیفی هستند.
اگر تشک کمتر از 1 طبقه را پوشانده است، همانطور که در بالا توضیح داده شد، قسمت زیر فرش را تمیز کنید.
اگر فرش بیش از 2 طبقه است، فرش را هفته ای یکبار و پارکت را هفته ای یکبار جارو کنید.


قالی شویی

بهترین راه تمیز کردن

علاوه بر موارد فوق، بهتر است نکات تمیز کردن زیر را در نظر بگیرید:
بسته به نوع کف خانه خود از جاروبرقی مناسب استفاده کنید. بدنه جاروبرقی که موتور در آن قرار دارد کاملا از سری آن جدا می باشد. سری جاروبرقی یک جزء مهم است و به ویژه در تمیز کردن سطوح سخت کف اهمیت دارد. در انتخاب یک سری جاروبرقی باید دقت کنید. زیرا انتخاب سری نامناسب باعث ایجاد خط و خش و آسیب به کف می شود.

جاروبرقی ایستاده که یک واحد می باشد برای نظافت فرش های سفالی بسیار مناسب می باشد. این جارو دارای یک برس کرکی چرخان در قسمت مخفی به نام بیل است که گرد و غبار را بین الیاف فرش جابجا می کند.
اگر جاروبرقی شما شرایط متفاوتی برای انواع کفپوش دارد، بهتر است آن را با توجه به نوع کفپوش انتخاب کنید تا به سطوح حساس مانند کفپوش چوبی آسیب نرساند و به خوبی تمیز شود.

بیشتر بخوانید  10 کاردستی خلاقانه و بسیار زیبا برای روز پدر

باید بخوانید:

اگر جاروبرقی شما دارای سر کرکی چرخان است، قبل از تمیز کردن، کف چوبی و سرامیکی را جدا کنید یا شکل آن را تغییر دهید. زیرا باعث خراشیدگی و آسیب به کف می شود.
استفاده از جاروبرقی هپا در مقایسه با انواع معمولی، گرد و غبار، باکتری و … زیادی را جمع آوری می کند. این جاروبرقی دارای فیلتر هپا می باشد که باعث گیر افتادن ذرات در آن می شود و از پر شدن محیط از عوامل حساسیت زا و باکتری جلوگیری می کند.

اگر ارتفاع جاروبرقی شما قابل تنظیم است، با توجه به دستورالعمل و نوع کف، ارتفاع را انتخاب کنید. اگر جارو زیاد باشد گرد و غبار جمع نمی شود و اگر کم باشد به دلیل قدرت مکش زیاد می تواند الیاف فرش را بکشد.
جارو را به آرامی در یک جهت حرکت دهید، سپس آن را در جهت مخالف بکشید. پس از جارو کشیدن به این صورت، همین کار را در جهت مخالف تکرار کنید. مثلا فرش را یکبار در جهت شمال به جنوب به طور کامل جارو کنید و سپس در جهت شرق به غرب این کار را انجام دهید.


دیدگاهتان را بنویسید