مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چند رودخانه کمتر دیده شده جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، رود‌ها رگ‌های حیات‌بخش زمین‌اند. بستر تمدن‌های اولیه بشریت، جاذبه‌هایی هستند که از میان کوه‌ها و دره‌ها، روستا‌ها و شهر‌ها عبور می‌کنند و همیشه یکی از مهم‌ترین عوامل برای شکوفایی و پررونق شدن شهرنشینی به شمار رفته‌اند. امروزه رودخانه‌ها علاوه بر جایگاه حیاتی قبل خود در محیط‌زیست، توسعه سیاسی و اقتصادی، ایفاگر نقش پررنگی در توسعه رونق گردشگری هم هستند.

بعضی از این رودخانه‌ها، ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارند که از بقیه متمایزشان کرده است. رودخانه‌هایی که در کشور‌های مختلف جهان قرار دارند و احتمالا کمتر پیش آمده که اسم‌شان به گوش‌تان خورده باشد. در این گزارش به معرفی ۸ رودخانه شگفت‌انگیز جهان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

رودخانه پنج‌رنگ

اسم رودخانه؟ کانیو کریستالس

کجاست؟ کلمبیا

رودخانه «کانیو کریستالس» که به نام رودخانه پنج‌رنگ هم شناخته می‌شود، تماشایی‌ترین شگفتی طبیعی در کشور کلمبیا به شمار می‌رود. این رودخانه که در محدوده کوهستانی سرانیا قرار دارد، با رنگ‌های خیره‌کننده‌ای همچون زرد روشن، سبز، آبی، سیاه و قرمز کف آن هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. علت رنگ قرمز این رودخانه رشد گیاه شیراب بلورین (Macarenia clavigera) در بستر رودخانه است. رنگ‌های دیگر از صخره‌های سیاه، جلبک سبز، آبی آب رودخانه و شن‌های زرد نشئت می‌گیرند. رودخانه کانیو کریستالس را می‌توان یک شگفتی خیره‌کننده طبیعی نامید و از آن جایی که هیچ‌گونه ماهی و موجود آبی در این رودخانه وجود ندارد، برای شنا کردن بسیار مناسب است، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند از حمام بی‌وقفه در بستر رودخانه لذت بسیار ببرند!

اسب‌سواری وسط رودخانه!

اسم رودخانه؟ گروس ونتر

کجاست؟ ایالت وایومینگ آمریکا

رودخانه «گروس ونتر» تنها ۱۲۰ کیلومتر انشعاب از رودخانه بزرگ اسنیک است، با این همه در ترکیب با محیط زیبای اطرافش چشم‌ها را خیره می‌کند. بخش اعظم این رودخانه از بیابانی به همین نام که به‌خاطر طبیعت دست نخورده‌اش مشهور است، عبور می‌کند. رودخانه مذکور در میان ماهیگیرانی که برای صید ماهی قزل‌آلا به این جا می‌آیند، از محبوبیت زیادی برخوردار است. اسب‌سواری و کایاکینگ (کایاک نوعی قایق است) و همچنین پیاده‌روی از دیگر سرگرمی‌های این ناحیه هستند. مسیر‌های پیاده‌روی فراوان، این اجازه را به علاقه‌مندان می‌دهد تا به راحتی در طبیعت باارزش محصور شده در محدوده تیتون به گشت‌و‌گذار بپردازند و لب به تحسین مناظر نفس‌گیر آن باز کنند.

بیشتر بخوانید  عوامل اصلی آشوبگران شناسایی و دستگیر شدند / اوضاع را تحت کنترل درآوردیم

محلی عالی برای ورزش‌های آبی

اسم رودخانه؟ سوکا

کجاست؟ اسلوونی

این رودخانه به‌دلیل داشتن آب شفاف و فیروزه‌ای با نام زمردی هم شناخته می‌شود. تعداد کمی رودخانه در دنیا وجود دارند که این‌گونه در تمام طول خود رنگ‌شان را حفظ می‌کنند. ورزش‌های آبی مختلف، به خصوص قایق‌سواری و ماهیگیری در این ناحیه از محبوبیت بالایی برخوردار است. فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه و لذت بردن از زیبایی‌های آن است و در سرمای زمستان می‌توان از لذت اسکی کردن در کوه‌های جولیان نهایت استفاده را برد.

آلاسکای اروپا

اسم رودخانه؟ راپا

کجاست؟ سوئد

رودخانه «راپا» ۷۵ کیلومتر طول دارد و در امتداد سرچشمه‌اش تا دریاچه Tjaktjajaure از میان مناطق خارق‌العاده‌ای عبور می‌کند. مشهورترین بخش این رودخانه، دلتای آن است که در دهانه دریاچه قرار دارد. این رودخانه همچنین از میان دره‌ای به همین نام که توسط کوه‌های مرتفع احاطه شده و دارای مناظری بی‌نظیر است، عبور می‌کند و به دلیل طبیعت دست‌نخورده و چشم‌انداز خشن این ناحیه، گاهی‌اوقات از آن به عنوان آلاسکای اروپا یاد می‌شود. اگر به طبیعت علاقه‌مند هستید، حیات وحش واقعا تاثیرگذاری پیش روی شما خواهد بود.

عبور از زیر پل شیطان!

اسم رودخانه؟ ریوس

کجاست؟ سوئیس

«ریوس» به عنوان چهارمین رودخانه طولانی کشور سوئیس از میان مناطق جذابی می‌گذرد. این رودخانه همچنین از میان شهر زیبا و تاریخی لوسرن، دره دیدنی Reuss و تنگه Schöllenen عبور می‌کند که درون این تنگه می‌توانید پل مشهور شیطان را پیدا کنید. طبق افسانه‌ها، خود اهریمن در ساخت این پل شراکت داشته است! اگر روی این رودخانه سوار یک قایق شوید، می‌توانید از مکان‌های متنوع و زیبایی همچون روستا‌های کوهستانی و شهر‌های بزرگ در کوهپایه‌های دست‌نخورده عبور کنید.

بیشتر بخوانید  حکایت نان به نرخ روز خوردن، عبادت به نرخ شاه از گلستان سعدی

ماهیگیری با کمک پرنده‌ها!

اسم رودخانه؟ لی

کجاست؟ چین

بهتر است با تور‌های قایق‌سواری به تماشای این رودخانه و مناظر زیبایش بروید. این رودخانه که یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های منطقه گوانگشی و یکی از برترین جاذبه‌های کشور چین به شمار می‌رود، هرساله با تور‌های قایق‌سواری گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. گردشگران از طریق این تور‌ها می‌توانند به تماشای ماهیگیران محلی بپردازند که توسط باکلان (نوعی پرنده) مشغول صید ماهی هستند و با کشتی‌های کروز مسیر ۸۳ کیلومتری بین گویلین و یانگشاو را در حدود ۴ تا ۵ ساعت طی کنند.

قدم‌زدن با کفش‌های مخصوص در آب

اسم رودخانه؟ جورا

کجاست؟ ایسلند

اگر گذرتان به ایسلند افتاد، برای یک بار هم که شده حتما از این شگفتی طبیعی مسحورکننده یعنی رودخانه «جورا» که از میان دره شگفت‌انگیزی به همین‌نام می‌گذرد، دیدن کنید. هرچند سطح حاشیه این رودخانه به دلیل ناهم‌سطح بودن، کفش مخصوص به خودش را می‌طلبد، اما باز هم شما می‌توانید با قدم‌زدن در طول این رود از صدای دلنشین آب لذت ببرید. این رودخانه برای شما تجربه‌ای عالی از پیاده‌روی به همراه فرصت‌های فراوان برای عکاسی را فراهم می‌کند.

پیاده‌روی جنگلی یک ساعته

اسم رودخانه؟ رادونا

کجاست؟ اسلوونی

رودخانه «رادونا» در تنگه‌ای زیبا در چند کیلومتری شهر بلد (Bled) واقع شده است. دره شگفت‌انگیز بلد دارای یک مسیر پیاده‌روی جنگلی و یک پل است که در طول رودخانه کشیده شده و فرصت گشت و گذار در محیط اطراف را فراهم می‌کند. این مسیر در نقطه‌ای خیره‌کننده که منتهی به آبشار بسیار زیبایی است، به پایان می‌رسد و امکان تجربه یک پیاده‌روی هیجان‌انگیز در روز گرم تابستانی را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد، رودخانه‌ای زیبا و محیط بکر و واقعا خوش‌منظره اطرافش که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است به همراه مسیری که تنها ۳ کیلومتر طول دارد و در حدود یک ساعت کامل می‌شود.

بیشتر بخوانید  تیم جوانان دختر در سیستان و بلوچستان به مسابقات دو و میدانی اعزام شد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *