مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چند راه طلایی برای ترک سیگار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چند راه طلایی برای ترک سیگار

چند راه طلایی برای ترک سیگار

شما مدت هاست که این را می دانید اما مهم این است که چقدر برای حل این مشکل جدی و مصمم هستید باید بگوییم که ترک سیگار بسیار سخت است و باید در مبارزه درست و سخت پیروز شوید. بسیاری از افراد در این مبارزه شکست می خورند و در برابر سیگار به زانو در می آیند، اما خوب است بدانید که اکثر افرادی که سیگار را ترک کرده اند، قبل از اینکه موفق شده باشند چندین بار تلاش کرده اند. این روش ها توسط افراد موفق امتحان شده است و به شما کمک می کند در این نبردی که اراده و قدرت شما را محک می زند پیروز شوید.

1- از کاغذ استفاده کنید:

قبل از انجام هر کاری، به سیگار کشیدن فکر کنید و ببینید چه چیزی را در مورد سیگار کشیدن دوست ندارید و چرا می خواهید سیگار را ترک کنید. آیا نگران سلامتی خود هستید و از سرطان ریه یا سایر سرطان ها می ترسید؟ آیا نگران بیماری های قلبی و سایر بیماری ها هستید؟ همسر، فرزندان و اطرافیان شما که در معرض خطر سیگار کشیدن هستند؟ آیا فکر می کنید که الگوی خوبی برای فرزندانتان نیستید؟ آیا برایتان مهم نیست که موها و لباس هایتان همیشه بوی سیگار می دهد؟ لیستی تهیه کنید که شما را نگران می کند و همیشه آن را همراه خود داشته باشید. هر زمان که می خواهید سیگار را ترک کنید یا تمایل به سیگار کشیدن دارید، به لیستی که تهیه کرده اید نگاه کنید و به خاطر داشته باشید که چرا تصمیم به ترک سیگار گرفتید.

2- از کمک و حمایت دیگران لذت ببرید:

به خانواده، دوستان و همکاران بگویید که می خواهید سیگار را ترک کنید. اراده شما را تقویت می کند. به یاد داشته باشید هر بار که می خواهید سیگار بکشید، آنها می دانند که شما در حال ترک سیگار هستید و بر اراده و کنترل خود نظارت می کنید و نمی خواهید دیگران شما را به عنوان یک شکست خورده ببینند. حتی می توانید از آنها بخواهید که اگر دیدند به سیگار روی می آورید به شما یادآوری کنند که چقدر تصمیم شما برایتان مهم است.همچنین می توانید از دوستان و آشنایان که سیگار را ترک کرده اند کمک بگیرید.با همین نیت به افراد دیگر بپیوندید و یک گروه تشکیل دهید. حتی می توانید چنین افراد یا گروه هایی را در اینترنت پیدا کنید. تجربیات مشترک خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و به یکدیگر کمک کنید اراده آنها را تقویت کنند.

3. از یک متخصص کمک بگیرید:

بیشتر بخوانید  11 خاصیت زهر عقرب - فواید زهر عقرب برای درمان بیماری های سخت

از پزشک خود بخواهید در مورد ترک سیگار به شما توصیه کند یا شما را به مراکز معرفی کند. برخی از مراکز برنامه هایی دارند که در خانه و تلفن نظارت می شوند و در فعالیت های روزانه شما اختلالی ایجاد نمی کنند، هر چه نکات بیشتری در طول برنامه ترک سیگار دریافت کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر می شود.

4. به آرامی شروع کنید:

ترک ناگهانی سیگار ممکن است، اما سخت است و ممکن است موفق نشوید. فقط می توانید شروع سیگار بعدی را به تاخیر بیندازید. در مرحله بعد فقط نیمی از هر نخ سیگار را بکشید. هر بار فقط یک پاکت سیگار بخرید. در مرحله بعد جلسات سیگار کشیدن خود را یکی پس از دیگری برای فعالیتی مانند پیاده روی یا فعالیت بدنی یا یک سرگرمی مورد علاقه برنامه ریزی کنید. روی برنامه های ذکر شده تمرکز کنید تا در هر کدام موفق شوید و سپس به مرحله بعد بروید. . به تدریج برنامه خود را ادامه دهید و ارتقا دهید تا در نهایت سیگار را به طور کامل ترک کنید.

5. از محرک ها دوری کنید:

در مورد مکان ها و موقعیت هایی که باعث سیگار کشیدن شما می شود فکر کنید، آنها را شناسایی کنید و از آنها دوری کنید. در عوض، به مکان هایی که سیگار کشیدن ممنوع است، مانند موزه ها یا تئاترها و سینماها بروید. با افراد غیر سیگاری دوست شوید. محل کار، دوستان و هر چیزی که شما را به سیگار کشیدن تشویق می کند تغییر دهید. مشغول باشید تا باعث کسالت و افسردگی نشوید.

وقتی سیگار نمی کشید، سیگار، فندک و لوازم جانبی را در ماشین یا مکان دیگری که در دسترس نیست بگذارید.در هنگام رانندگی و تحت استرس آدامس بجوید و برای سیگار کشیدن به مناظر طبیعی اطراف خود توجه کنید. به سیگار کشیدن فکر نکنید بلافاصله بعد از صرف غذا میز را ترک کنید. به جای قهوه، الکل و مواد محرک از چای، آب و نوشیدنی های سالم استفاده کنید. این جمله طلایی را در طول روز تکرار کنید تا در مواقع لزوم استفاده از آن آسان شود: «نه، متشکرم»، من سیگار نمی کشم. خام.”

سیگار کشیدن را از کجا شروع کردید؟

ترک سیگار: اگر سیگاری نیستید و روزانه فقط چند نخ سیگار می کشید، مطمئن باشید که به راحتی و بدون زحمت سیگار را ترک خواهید کرد. برای ترک سیگار فقط به یک دگرگونی ذهنی و روانی نیاز دارید تا خود را مجبور به ترک سیگار کنید، پس از ترک می توانید طعم غذا را بهتر درک کنید، زندگی را واضح تر ببینید و از زمان و پول خود بهتر استفاده کنید. با ترک سیگار تا حد زیادی تضمین می کنید که فرزندانتان سیگار نکشند و در نهایت به این زودی ها نخواهید مرد و فرزندان و همسرتان به جای اینکه شما را از دست بدهند، فردی مصمم، با اعتماد به نفس و شجاع را به عنوان همراه می خواهند. با بوی بد دهان، سرفه، تنگی نفس، سردرد، دندان های زرد و کثیف، پوست تیره و چروکیده خداحافظی کنید.

بیشتر بخوانید  چه موقع دستهایمان را با آب و صابون بشوییم؟

قبل از ترک سیگار چه باید کرد؟

1- قبل از اینکه سیگار را به طور کامل ترک کنید، سعی کنید مکان های ممنوعه برای استعمال دخانیات را در نظر بگیرید و سپس در آن مکان ها مثلا در خانه، محل کار یا مکان های عمومی سیگار نکشید. همسر و فرزندان افراد سیگاری افراد بسیار خوبی برای کمک به ترک سیگار هستند، استفاده از این دو اهرم برای ترک سیگار بسیار مفید و مفید است. اولین فکری که به ذهن افراد سیگاری می رسد این است که چرا باید سیگار را ترک کنم؟ دلایل شما برای ترک سیگار نقش مهمی در ادامه روند ترک دارد. در پاسخ باید گفت که با ترک سیگار، کم کم خطر عوارض سیگار از شما دور می شود و شخصیتی قابل قبول و معقول در بین اطرافیان به دست خواهید آورد.

2. برای ترک سیگار باید انگیزه داشته باشید. انگیزه یعنی تلاش برای واداشتن یک فرد سیگاری به خواسته خود، نه دیگران. به عبارت دیگر اطرافیان شما فقط می توانند به ایجاد انگیزه کمک کنند و این خود شخص است که باید انگیزه داشته باشد.

لیستی از مزایا و معایب سیگار تهیه کنید. صادقانه بخوانید. با توجه به تمام جزئیات، اگر می خواهید سیگار را ترک کنید، دست نکشید و شروع کنید.

4- زمان و نوع کاری که با آن سیگار می کشید را مشخص کنید و به دلایل سیگار کشیدن در آن زمان و احساسی که بعد از کشیدن سیگار احساس کردید فکر کنید.

5. در پایان هر روز، الگوی سیگار کشیدن خود را مرور کنید و ببینید چه چیزی باعث سیگار کشیدن شما می شود. کار سخت؟ آیا عصبانی هستید؟ حوصله ات سر رفته؟ خوش بگذره؟ بیکاری یا شرایط خاص دیگر؟ وقتی متوجه شدید، به دنبال راه های دیگری برای مقابله با احساسات و شرایط خود باشید.

از یک دوست کمک بگیرید

از دوستان خود برای ترک سیگار کمک بخواهید. مانند زمانی که کار یا مشکلی دارید و از دوستی کمک می خواهید، از دوستان کمک بخواهید، زیرا وقتی بار کار را با دوستان تقسیم می کنید، مشکل راحت تر حل می شود. اگر همزمان با دوست دیگری می روید، به تقویت انگیزه خود کمک کنید، یکدیگر را درک کنید و در مواقع سخت با هم صحبت کنید و فکر کنید. با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود و دیگران، گام های محکم و موثری برای ترک سیگار بردارید.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد کوتریموکسازول

ترک سیگار را ساده نگیرید

به قول معروف ترک سیگار را نباید ساده گرفت. برخلاف تصور رایج که دانستن یک کار دشوار است، فردی تمایل کمتری به انجام آن دارد و از ترس سختی کار آن را نمی پذیرد. بدانید که هم برای انجام کارهای بزرگتر تمایل و تشویق بیشتری دارند و هم اعتماد به نفس بیشتری دارند.

شاید با ادامه روند ترک سیگار و دانستن این که این کار بزرگ را انجام داده اند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و در نتیجه قدم های بعدی را به نحو احسن بردارند. یعنی اگر یک بار شکست بخورند ناامید و دلگرم نخواهند شد زیرا حتی تلاش برای انجام کار سخت و مقاومت در برابر آن نوعی پیروزی است. مانند شکست در یک مسابقه با گل های کمتر، در برابر یک حریف قدرتمند.

یک سوال

سوال این است که چرا شروع تسلیم شدن اینقدر سخت است؟ اساساً انسان از هر تغییری در زندگی خود می ترسد زیرا هر تغییری انرژی و زمان او را دو چندان می کند و نیاز به افزایش تلاش و حرکت را بیشتر می کند تا انسان در ابتدا از هر تغییری اجتناب کند. این اصل بر تمام نقاط جهان حاکم است، بنابراین عیب نیست. شاید ماشینی که ما هل می دهیم،

در چند ثانیه اول حرکت نیاز به انرژی و زمان بیشتری دارد به عبارت دیگر هر حرکت و تغییری در ابتدا سخت و انرژی بر است. با این شناخت بهتر و با اعتماد به نفس بیشتری پیش می رویم. ما از اشتباهات اولیه و کندی حرکت خود دلسرد نمی شویم، اما هر لحظه این امید را تقویت می کنیم که هر لحظه راحت تر از لحظه قبل باشد و با این امید به جلو می رویم.

حقایق را نمی توان پنهان کرد.

لازمه ترک سیگار این است که ابتدا با خود صادق باشید، متعهد باشید و آماده باشید تا تلاش خود را مضاعف کنید. سیگار را ترک کردید؛ زیرا اعتقاد راسخ دارید که سیگار کشنده است. اگر تردید در ذهن و وسوسه سیگار کشیدن مجدد وجود داشته باشد، در وقوع این واقعیت وقفه ای ایجاد نمی شود و این اتفاق یا مرگ ناگهانی در اثر استعمال دخانیات می تواند با یک نخ سیگار اتفاق بیفتد.

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *