مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چند درصد از ظرفیت سدهای کشور خالی است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، با وجود 26 میلیارد و 190 میلیون مترمکعب انباشت آب در سدهای کشور، در حال حاضر حدود 52 درصد از ظرفیت مخزن پر شده و حدود 48 درصد از این ظرفیت خالی است.

آمارهای اداره کل اطلاعات و داده های آب کشور نشان می دهد که پس از گذشت 269 روز از سال آبی، تا 28 ژوئن (سال آبی 1401-1400)، حجم کل آب در مخازن مخازن کشور به حدود 26.19 میلیارد مترمکعب رسید که در نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 5 درصد کاهش نشان می دهد.

فیروز قاسم زاده مدیرکل دفتر اطلاع رسانی و اطلاع رسانی آب کشور گفت: بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور نشان می دهد ورودی به مخازن در سال آبی جاری به 27.17 میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه 3 درصد افزایش داشته است. سال گذشته

وی افزود: میزان پر شدن سد زاینده رود در استان اصفهان، سد در استان تهران، سد در استان خوزستان و سد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی حدود 30 است. 34 درصد، 56.7 درصد و 68 درصد.

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده های آب کشور خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی برای گذراندن فصل گرما پیش رو بدون استرس، رعایت الگوی مصرف بهینه توسط مردم عزیز کمک شایانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  قتل یک دوست به خاطر نوشیدنی در دنیای مستی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *