چند درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به دست مردم می رسد؟



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، حسین قربان زاده امروز در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر اعلام کرد: 10 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به صورت سهام و مشارکت مردمی در افزایش سرمایه در فرابورس عرضه می شود. پس از این مرحله 5 درصد دیگر از سهام هر یک از این دو باشگاه به پیشکسوتان و هواداران واگذار می شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث انتقال زاغی یک پیشنهاد عمومی اولیه نیست، بلکه مشارکت در افزایش سرمایه دو باشگاه است، گفت.

به گفته قربانزاده، سرمایه ثبت شده استقلال 719 میلیارد تومان و سرمایه ثبت شده پرسپولیس 701 میلیارد تومان است. یعنی معادل 50 درصد سرمایه ثبت شده هر شرکت که حدود 350 میلیارد تن است در مرحله اول از طریق مشارکت در افزایش سرمایه توسط مردم تامین می شود که حدود 10 درصد ارزش کل دارایی ها و برند است. . هر یک از دو باشگاه سرخابی

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال که آیا خصوصی سازی واقعی است، گفت: دغدغه اصلی مردم ایجاد بهره وری و بهره وری و تاثیر مثبت و سودآوری باشگاه های استقلال و پرسپولیس و همچنین کاهش بار مالی است. بر دولت.» و مشارکت مردمی در مدیریت این دو باشگاه است.

قربان زاده گفت: مسیری که از هفته گذشته آغاز شد برگشت ناپذیر است و امیدواریم به مدیریت خوب دو شرکت منجر شود.

وی افزود: در فاز اول سرخابی ها برای ورود به بورس آماده می شدند. مشکلات متعددی در این مسیر وجود داشت که از آن جمله می توان به اقدامات ویژه ای مانند تغییر اساسنامه دو شرکت از سهامی خاص به عامل و ارزیابی مجدد دارایی های دو شرکت و ثبت در سازمان ثبت شرکت ها، گزارش های مالی و طرح تجاری و درآمد اشاره کرد. برنامه ریزی برای سال آینده که در جلسات سازمان خصوصی سازی برای دو باشگاه در سه ماه گذشته پیگیری شد.

بیشتر بخوانید  ما نامزدهای "فیلم های بلند" و مسابقات فیلم ها ، نمایش ها و درام ها را به شما معرفی می کنیم

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در این جلسات نمایندگان سازمان مالیاتی، بورس، فرابورس و روسای دو باشگاه و مشاوران سرمایه گذاری و ورزشی حضور داشتند و به ویژه پس از استقلال اقدامات زیادی انجام شده است. باشگاه ها و پرسپولیس طرف فدراسیون فوتبال آسیا بود که در آن 14 بازی برگزار شد. در حال حاضر این دو باشگاه در سازمان بورس به ثبت رسیده و آماده عرضه در فرابورس هستند.

قربانزاده همچنین گفت: پس از ورود به فرابورس، مرحله ثبت سرمایه دو باشگاه در مجمع فوق‌العاده هفته جاری برگزار می‌شود و سرمایه دو شرکت افزایش می‌یابد و مردم می‌توانند در افزایش سرمایه این دو شرکت مشارکت کنند. شرکت ها.”

وی در خصوص مهمترین ایراد حرفه ای به دو باشگاه گفت: بدهی دو باشگاه یکی از مواردی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به بدهی ها و تعهدات دو باشگاه حساس است. برخی از آنها تقلب و دستور داده شده اند. بخشی از این ابهامات در ماه های آینده برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی به موضوع تخلفات مالیاتی و موضوع مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت و گفت: اف.ک می گوید اگر یکی از دو باشگاه مالک یکی باشد نباید در دیگری حضور داشته باشد. باشگاه در حالی که این دو باشگاه قبلاً 100 درصد دولتی بودند و می خواهیم پس از ورود به فرابورس این میزان به کمتر از 50 درصد برسد. به عبارت دیگر بیش از 50 درصد از سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار شد.

قربان زاده در مورد اینکه چرا برآورد پرسپولیس به 3210 میلیارد تومان و استقلال 2800 میلیارد تومان رسیده است، گفت: این برآورد قوانین و مقرراتی دارد که نه تنها برای دو باشگاه بلکه برای هر شرکت و شرکتی که می خواهد ارزش گذاری شود نیز وجود دارد. گروه هایی از کارشناسان رسمی حقوقی.و در ارتباط با آن شرکت. متخصصان ساختمان ها، وسایل نقلیه، مارک ها و سایر دارایی ها درگیر هستند.

بیشتر بخوانید  کاهش ۸۶۵ واحدی شاخص بورس

وی افزود: تاکنون سه بار ارزیابی در سال های 94، 98 و 99 انجام شده است که در کمیته واگذاری تایید نشد اما این بار ارزیابی در کمیته واگذاری تایید شد که 3210 میلیارد تومان برآورد شده است. برای پرسپولیس و 2780 میلیارد تومان برای استقلال.» بحث کارشناسی درباره ارزش برند بود، البته در کشور ما ارزش گذاری برند ورزشی وجود ندارد، اما برند مهم ترین سرمایه باشگاه های استقلال و استقلال است. پرسپولیس.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، 70 درصد ارزش اعلامی دو باشگاه سرخابی مربوط به دارایی های برند و غیر فیزیکی آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید