چند داستان از “داستان های کمال” ساخته شده است؟ انتخاب پیچیده بازیگران


گروه نمایندگی فارس رادیو و تلویزیون: در میان مجموعه هایی که فقط پیامی برای مخاطبان داشتند و آن دسته از آثاری که اهداف بزرگی را دنبال می کردند ، مجموعه هایی بودند که از داستان ها و قصه های کتاب گرفته شده بودند. داستانهایی که فیلم و سریال در ایران زیاد نیستند اما نسبتاً قابل قبول هم هستند.

در همین حال حکایت های کمال عنوان یکی از این مجموعه ها بود که اخیراً از کتابی به همین نام به قلم محمد میرکیانی ساخته شده است.

** “داستان های کمال” و به مخاطبان خوش آمدید

اولین فصل حکایت های کمال در سال 1998 ایجاد و پخش شد. این مجموعه به کارگردانی کودراتولا صلح میرزایی ، تهیه کنندگی محسن شایانفر ساخته شده و در همان سال دریافت شده است. حالت خوبه رو به روی مخاطب.

** تولید فصل دوم سریال به زودی انجام می شود

در همان زمان و پس از تولید فصل اول ، شایعاتی مبنی بر تولید فصل های بعدی این مجموعه از همان نسخه چاپی کتاب ، به دلیل توزیع ، پخش شد. ویروس کرونا و برخی مشکلات دیگر باعث کندی تولید آن شد. اما این روزها خبر ساخت فصل دوم این سریال شکل جدی تری به خود گرفته و قرار است به زودی فصل دوم داستان های کمال وارد چرخه تولید شود.

** فیلمنامه نویسی ادامه دارد

سید حسین امیرجاهانی و جمعی از نویسندگان مدتی است که متن این مجموعه را از کتاب حکایت های کمال می نویسند و متن ها برای تولید باید به جای قابل قبولی برسند. اما میرزایی پیشتر در مصاحبه ای گفت که ما تولید را از پاییز آغاز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  قیمت سکه و طلا در بازار امروز

** تولید کننده را در طول مسیر تغییر دهید

به دلیل برخی مشکلات ، تغییر تهیه کننده در نظر گرفته شده است و ابراهیم طالبی کاشانی ، یکی از تهیه کنندگان با تجربه تلویزیونی ، جایگزین محسن شایانفر خواهد شد.

** داستان ادامه فصل قبل است

فصل قبلی این سریال بین دهه 1940 در تهران اتفاق افتاد و به نظر می رسد داستان فصل جدید ادامه فصل قبل است و اتفاقاتی که در کتاب درباره زندگی کمال رخ می دهد موضوع اصلی این مجموعه خواهد بود. فصل دوم این سریال. همچنین به موارد تربیتی ، اخلاقی و شیوه زندگی این یکی از عناصری است که در این فصل مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

** شیرخانلو و در دودکش نقش دارد

اولین نقش محمدرضا شیرهانلو در سریال “چک برگشتی” به کارگردانی سیروس مقدم بود. در آن زمان او 6 ساله بود و پس از حضور موفق در این مجموعه برای بازی در فیلم “دهلیز” در سال 1991 نامزد سیمور شد. جشنواره فیلم فجر شد. نهنگ عنبر ، شکلات ، در باران ، دلباری ، نفس ، دودکش ، دیوار ، پرده ، بد روضه بدر ، پادری ، ری پری و دیگران. آنها از جمله فیلم ها و سریال هایی بودند که وی در آنها نقش داشت.

** والدین پاک نیت و لرستانی کمال

در این سریال محمود پاک نقش پدر کمال و مادرش شور لرستانی را بازی کرد. دو بازیگری که پیشکسوت بازیگری در سینما هستند و تلویزیون آنها تاکنون در بسیاری از فیلم ها و سریال ها مورد توجه قرار گرفته و شرکت کرده اند. آخرین کاری که پاک نیت در همین فضا منتشر کرد ، سریال “شهرزاد” کارگردان بود. صبح بخیر در تهران قدیم نیز گفته می شود.

بیشتر بخوانید  آیین برافراشته شدن پرچم عزای حسینی بر فراز شهر همدان- عکس استانها تسنیم

** کمال کیست؟

محمدرضا شیرهانلو بازیگر نقش اول فصل این مجموعه بود و در سن 14 سالگی کاملاً مناسب این نقش بود و سن ذکر شده در کتاب و فیلمنامه برای شخصیت کمال در نظر گرفته شد. اما با توجه به اینکه فصل دوم حکایت های کمال احتمالاً در همان فصل قبل تولید می شود ، باید در مورد نقش اصلی بازیگر فکر کنیم ، زیرا شیرهنلو دیگر نمی تواند به دلیل هیکل و ظاهری که در این دو سال تغییر کرده است . این نقش را ادامه دهید. البته راه دیگری هم وجود دارد و آن این است که برای توجیه سن این بازیگر چند سال بعد به داستان برویم.

** داستان “داستان های کمال” چه بود؟

حکایت های کمال داستان نوجوانی به نام کمال است که او را در دهه 40 در تهران قدیم همراهی می کند. خانواده خودش زندگی می کرد. داستان های این مجموعه درباره زندگی عادی و روزمره کمال و شیطنت های او و درگیر شدن خانواده و حتی همسایگان با این شیطنت های ناخواسته بود.

حتی در بخشی از علاقه زیاد کمال به حیوانات مختلف ، او کارهای خانوادگی خود را انجام داد و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرد که شیرخانلو در گفتگویی درباره ترس خود هنگام برخورد با این حیوانات ذکر کرده بود.

** ساخت دکورهای واقعی در شهر غزالی

برای تولید این مجموعه ، تیم تولید چندین ماه صرف ساخت مجموعه در شهرک سینمایی غزالی کردند و شهرک سینمایی کمال را در آنجا ساختند. این شهر شامل خانه کمال و دو همسایه آنها آب انبار ، امامزاده و خیابانهای اطراف این خانه است و این سازه ها واقعی و مانند یک خانه واقعی است و تزئینی نیست که قابل استفاده نباشد و قابل استفاده باشد و برای فصل دوم. او از این دکورها استفاده می کند.

بیشتر بخوانید  واکنش محمد فاضلی به جریمه خودکار بی حجابی | چگونه معلوم می‌شود بابت جریمه است نه سرقت از حساب‌ها به بهانه بی‌حجابی؟

** بازیگران این سریال چه کسانی بودند؟

محمود پاک نیت ، شهره لرستانی ، حمید ابراهیمی ، نگار عابدی ، شهرام عبدولی ، فلورنازاری ، سولماز غنی ، علی مسلمی ، کاظم حاجیرازاد ، سیروس میمنت ، اکبر سنگی ، آرش نوذری ، داریوش سلیمی ، سعید پیردوری خدیاد ، مهرد حسین چنگی ، فرجاز زنجانی ، حمید صفایی ، مهلاگا مینوش زاده ، شهربانو موسوی ، محمدرضا شیرهنلو ، امیرحسین کفاری ، همراز اکبری و محمدحسین بلوکات بازیگران فصل اول بودند.

** “داستان های کمال” چه مدت طول می کشد؟

این مجموعه به دلیل وجود کتاب حکایت های کمال ، تالیف محمد میرکیانی ، می تواند تا 6 فصل دوام داشته باشد ، اما باید دید که چگونه شرایط تولید توسعه می یابد و آیا تولید فصل ششم این مجموعه امکان پذیر است؟ با توجه به تاریخ و شرایط آیا آنها برای پخش در دسترس هستند؟

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید