چند ترفند جالب و کاربردی برای خرید هندوانه شیرین



در این مطلب نکات مهمی را در انتخاب و خرید هندوانه شیرین به شما آموزش می دهیم.

انواع هندوانه در ایران

هندوانه در انواع مختلف در بازار ایران موجود است. معروف ترین آنها عبارتند از:

هندوانه سبز

همه ما این هندوانه را می شناسیم و در بازار به وفور یافت می شود. رنگ آن سبز تیره و نوارهای آن سبز روشن یا زرد است.

هندوانه چارلستون گری

این هندوانه دراز و بیضی شکل است. رنگ پوست او کاملا سبز روشن و گوشتش صورتی یا قرمز است. در ایران به هندوانه مهندس معروف است.

هندوانه سفید همدان

رنگ پوست این هندوانه سبز بسیار روشن است که به رنگ سفید در می آید. پوست این هندوانه بسیار ضخیم و دارای گوشت قرمز است.

ماه و ستاره هندوانه

این هندوانه کاملا شبیه توپی است که رنگ سبز تیره آن سیاه می شود. به این دلیل که به آن ماه و ستاره می گویند زیرا لکه های کوچک و بزرگ زرد رنگی شبیه ستارگان و ماه روی آن دیده می شود. در مقایسه با سه مورد فوق کمتر در بازار دیده می شود.

از دیگر هندوانه های معروف ایران می توان به هندوانه های قرقی، شریف آباد، محبوبی و از این قبیل اشاره کرد. برخی از این هندوانه ها از جمله شریف آباد بیشتر در همان بازارهای محلی و شهرهای اطراف به فروش می رسند زیرا پوست آنها نازک است و امکان حمل و نقل به شهرها و مناطق دور را نمی دهد.

هندوانه های گوشت زرد نوع دیگری از هندوانه هستند که کمتر دیده می شوند و به اندازه هندوانه قرمز محبوب نیستند.

ترفندهای هوشمندانه برای خرید هندوانه

هندوانه یکی از خوشمزه ترین میوه ها به خصوص در فصول گرم سال است. البته اگر می خواهید هندوانه ای بدون اطلاعات کافی بخرید، بعد از اینکه آن را به خانه بردید، فقط باید دعا کنید که خیار سفید در هنگام بریدن آن به دستتان نیاید! هر کسی که تا به حال یک هندوانه سفید یا بی مزه خریده باشد، می داند که چه پادزهری عالی است! پس به این نکات توجه کنید.

بیشتر بخوانید  اسکات ریتر: بازدارندگی ایران تثبیت شد | صحبت‌های تحلیلگر آمریکایی درباره حمله ایران به اسرائیل

1. شکل هندوانه را بررسی کنید

پیاز را پوست بگیرید و آب آن را بگیرید. هندوانه باید سفت و متقارن باشد. همه جا را چک کنید؛ کبودی، بریدگی، فرورفتگی یا هر نشانه غیر طبیعی دیگری را خریداری نکنید. برجستگی یا فرورفتگی روی سطح هندوانه به این معنی است که در طول رشد همه جا هندوانه به طور یکسان و منظم در معرض آبیاری یا نور خورشید قرار نگرفته است. بنابراین ممکن است بافت داخل هندوانه یکنواخت نباشد و قسمتی از آن خشک باشد.

2. اندازه و وزن هندوانه را اندازه بگیرید

هندوانه را بلند کنید و نگه دارید. هندوانه باید از اندازه آن سنگین تر باشد که نشان دهنده آبدار بودن و رسیده بودن آن است. دو هندوانه هم اندازه را پوست بگیرید. چه سخت تر بود، بلندش کن.

در کل بهتر است هندوانه ای را انتخاب کنید که نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک. با این حال، صرف نظر از اندازه، تنها چیزی که مهم است این است که هندوانه سنگین تر از اندازه آن است.

3. به دنبال لکه های زرد بزرگ باشید

هر هندوانه معمولاً یک نقطه زرد بزرگ دارد. این دقیقاً قسمتی از هندوانه است که با زمین تماس پیدا کرده و به خورشید رسیده است. هرچه لکه زرد تیره تر باشد هندوانه بهتر است. فکر نکنید این چیزی است که فقط قدیمی ها به آن اعتقاد داشتند، کاملاً درست و علمی است. اگر این لکه سفید باشد یا اصلا وجود نداشته باشد به این معنی است که هندوانه زود برداشت شده و کاملاً رسیده نیست.

بیشتر بخوانید  رهبر معظم انقلاب: اگر توصیه های متعدد قبلی در مورد آب خوزستان و فاضلاب اهواز رعایت می شد ، قطعاً این وضعیت پیش نمی آمد. مردم غم و اندوه خود را ابراز کرده اند اما نمی توان از آنها شکایتی کرد.

4. رنگ پوست هندوانه را بررسی کنید

رنگ پوست بیرونی هندوانه را بررسی کنید. در مورد هندوانه سبز راه راه، هر چه رنگ سبز تیره تر باشد، رسیده تر است. هندوانه سفید همدان، هندوانه خاکستری چارلستون و چند هندوانه سبز روشن اینطور نیست.

علاوه بر این، رنگ پوست هندوانه باید کدر باشد. هندوانه های براق معمولاً کاملاً رسیده نیستند و زود چیده می شوند.

5. به دنبال نقاطی در شبکه بگردید

به دنبال نشانه هایی از لکه های قهوه ای باشید که به شکل توری و به صورت خطوط (نه خراش) در هم تنیده شده اند. این لکه نشان می دهد که زنبورها بارها گل هندوانه را گرده افشانی کرده اند. هر چه گرده افشانی بیشتر باشد، میوه شیرین تر است.

6. رابطه جنسی هندوانه بر طعم آن تأثیر می گذارد

بسیاری از مردم نمی دانند که هندوانه می تواند ماده یا نر باشد. هندوانه های گرد زنانه و بسیار شیرین هستند. اما هندوانه های کشیده و بزرگتر مردانه هستند و طعم آبکی بیشتری دارند.

7. ترفندهای تایپ می تواند مفید باشد

این ترفند کمی تخصص می خواهد، اما افراد با تجربه فکر می کنند بهترین راه است. مشت خود را فشار دهید و با نوک انگشت به هندوانه ضربه بزنید. به صداش گوش کن اگر هندوانه رسیده باشد، صدایی عمیق و آرام تولید می کند، نه باس. صدای بم یعنی هندوانه هنوز نرسیده بود و صدای بیس توخالی یعنی هندوانه خیلی دور شده بود و حالت توخالی به خود گرفته بود.

8. قدرت پوست هندوانه را احساس کنید

پوست یک هندوانه رسیده باید سفت و ضخیم باشد. با فشار دادن هندوانه از دو طرف (البته در صورت اعمال نیروی کافی) نباید تردی گوشت درونی آن را احساس کنید. اگر چنین است، هندوانه حقیر است.

9. دم هندوانه را بررسی کنید

بیشتر بخوانید  قبض برقتان را از روی کنتور ببینید

اگر دم هندوانه روی آن است و از پایین بریده نشده است، بررسی کنید. اگر این ساقه کوچک سبز و مرطوب باشد به این معنی است که هندوانه زود برداشت شده است. اگر کاملاً خشک شود به این معنی است که هندوانه رسیده است.

هندوانه های آسیب دیده یا آسیب دیده را شناسایی کنید

هندوانه هایی را که در حین حمل و نقل آسیب دیده یا از ابتدا پوسیده شده اند، نخرید. خوردن این هندوانه ها می تواند خطرناک باشد. اگر متوجه علائم زیر شدید هندوانه نخرید:

لکه ها و لکه های تیره: این لکه ها می توانند نشانه قارچ یا باکتری باشند.

یک هندوانه شیرین بخرید – نقاط سیاه روی هندوانه

گوشت مرطوب و چسبناک: اگر گوشت هندوانه متلاشی شده، بافت آن ممتد و ترد نیست و رنگ آن کاملاً یا در بعضی جاها تیره است، ممکن است به دلیل رشد قارچ ها یا اشباع شدن هندوانه از آب باشد.

نقاط سنبله مانند: این اشکال شبیه به نقاط دایره ای هستند که ممکن است توسط ویروس ایجاد شوند.

لکه های سفید یا قهوه ای روشن: این می تواند یک الگوی نامنظم از سفید تا قهوه ای روشن باشد که می تواند نتیجه تغذیه حشرات باشد.

لکه های روی پوست داخلی: این یک بیماری باکتریایی است که به صورت بافت قهوه ای یا برنزی خشک در پوسته داخلی هندوانه دیده می شود.

یک هندوانه شیرین بخرید – لکه ای روی پوسته داخلی

بوی اسیدیته: بوی تند و نامطبوعی که نشان دهنده ترش و پوسیدگی گوشت هندوانه است.

هندوانه را به شرط چاقو نخرید

هرگز از فروشنده نخواهید که هندوانه را برش دهد. چاقو می تواند آلوده باشد و میوه هندوانه را آلوده کند. اجازه ندهید این میوه شسته شود. همچنین پس از خرید هندوانه حتما پوست آن را بشویید و سپس برش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید