مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چقدر با پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها آشنایی دارید؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چقدر با پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها آشنایی دارید؟

کلمه پروبیوتیک از کلمه یونانی probius به معنای حیات بخش و کلمه مقابل آنتی بیوتیک به معنای ضد حیات گرفته شده است. معانی مشابه دیگر باکتری های سالم و مفیدی هستند که برای انسان مناسب هستند. پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در بسیاری از مواد یافت می شوند. غذاهای تخمیر شده را می توان به غذاهایی مانند ماست اضافه کرد تا اثرات سلامتی داشته باشد.

پروبیوتیک ها و پروبیوتیک ها

این سلول ها به روش های مختلف به سلامت انسان کمک می کنند. کاهش اسهال، بهبود هضم لاکتوز و تحریک سیستم ایمنی از جمله آنهاست. لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوباکتریوم دو نوع رایج پروبیوتیک در محصولات لبنی هستند. علاقه بشر به استفاده از پروبیوتیک ها برای سلامتی به سال 1908 برمی گردد، زمانی که الی مکنیکوف از روسیه اظهار داشت که مردم باید از شیر تخمیر شده لاکتوباسیل برای افزایش عمر استفاده کنند. در سال‌های اخیر اثرات سلامتی مصرف شیر و وجود ریزساختارهای روده خوب بوده است. شناخته شده.

همچنین نشان داده شده است که تعادل بهینه در تعداد میکروب ها در دستگاه گوارش به رژیم غذایی و سلامتی بستگی دارد. عواملی که بر تعامل شیر و میکروارگانیسم‌های روده تأثیر منفی می‌گذارند با برهم زدن تعادل میکروبی بهینه بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارند. شواهد روزافزونی وجود دارد که مصرف غذاهای حاوی ریز مغذی‌های مفید، معروف به پروبیوتیک‌ها، به طور قابل توجهی به بقا و حفظ میکروب‌های روده‌ای بومی و تعادل میکروبی آنها کمک می‌کند و در نتیجه فواید زیادی برای سلامتی دارد. انسان با خود حمل می کند.

در سال های اخیر باکتری های پروبیوتیک به عنوان مکمل غذایی با مکمل های غذایی مخلوط شده اند و در بین لبنیات به ویژه ماست نقش مهمی در انتقال این باکتری ها دارند. به طور کلی پروبیوتیک ها اسیدهای چرب آزاد با زنجیره کوتاه، ویتامین های گروه B، کوفاکتورهای ضروری، پیش سازهای هورمونی، مهارکننده های رشد مانند اسیدهای آلی، پراکسید هیدروژن و باکتریوسین ها هستند.پروبیوتیک ها مانند رژیم غذایی ناسالم، هضم نامناسب، آنتی بیوتیک ها و سایر داروها و اضطراب. در پایان امیدوارم زندگی سالمی داشته باشید.

بیشتر بخوانید  ارسال گزارش تخلف روغن پالم به دادستانی کشور

منبع: پزشک آنلاین


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *