مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چقدر آسان است که صبح زود از خواب بیدار شوید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم

چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم:

من به این هفته فکر کرده ام که چگونه باید هر روز این کار را انجام دهم من زود بیدار میشوم. به این فکر کردم که این زمان اضافه چقدر به من کمک کرد. داشتم به انجام کاری فکر می کردم که نمی توانستم تصورش را هم بکنم. فکر می کردم برای رسیدن به اهدافمان باید کارهایی را انجام دهیم که دیگران حاضر به انجام آن نیستند. به این فکر کردم که در روزهایی که کار می کنم چقدر کارآمدتر و لذت بخش تر هستم. داشتم به این فکر می کردم که اگر بخواهم به عنوان یک نویسنده / تاجر / مرد موفق باشم چه کار کنم، باید کارهایی انجام می دادم که اصلاً آسان نیست. کارهایی که افراد دیگر اصلا تمایلی به انجام آن ندارند. من زود بیدار می شوم خواب یکی از این موارد است.

نکاتی که در زیر فهرست می‌کنم، چیزهایی هستند که به من کمک کردند تا زود از خواب بیدار شوم، کارهای بیشتری انجام دهم، احساس بهتری داشته باشم و زندگی جسمی و روحی‌ام را بهبود بخشم.

چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم

برای فردا صبح برنامه ریزی کنید

دانستن چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم اول از همه، وقتی از شب قبل برای امروز برنامه ریزی داشته باشید، همه چیز برای شما راحت تر می شود. دو روز اول 10 دقیقه اول کمی گیج بودم، اما بعد متوجه شدم که باید کاری را که باید شب قبل روی تخته انجام می دادم بنویسم. اولویت را به کارها می دادم تا اول کارهای مهم را انجام دهم تا بازده کاری ام کمتر شود.

بیشتر بخوانید  آیا گل رز همان گل محمدی است یا متفاوت است؟

سعی کنید روزهایتان را طوری تنظیم کنید که ابتدا به کارهای مهم برسید. بسته به کاری که انجام می دهید، ممکن است بخواهید اول ورزش کنید، یا ممکن است بخواهید اول نماز بخوانید یا کمی مراقبه کنید. برای خودم، اگر به محض بیدار شدن نمازم را بخوانم، افکارم شناور می شوند، به همین دلیل دوست دارم بعد از بیدار شدن ابتدا کمی فعالیت انجام دهم تا به اندازه کافی روی دعا و مراقبه تمرکز کنم.

چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم

چیزی برای دنبال کردن داشته باشید.

نوشتن در ساعات اولیه صبح برای من تغییر بسیار جالبی بود. اوایل صبح که دیر از خواب بیدار می شدم، فکر خوبی داشتم که آن را یادداشت کنم تا بعداً به سراغش بروم. اما وقتی صبح زود شروع به نوشتن کردم، فکر خوبی به ذهنم رسید.

اگر از کار خاصی لذت می برید، آن را به صبح زود منتقل کنید. به عنوان مثال، اگر از یک حمام عالی و پیچیده بعد از کار لذت می برید، صبح زود آن را بخورید. این به همان میزان لذت را به شما می دهد، به علاوه در تمام طول روز با شما خواهد بود.

چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم

بدون تاخیر!

یکی از قوانینی که برای خودم تعیین کردم این بود که هرگز از دکمه نگه داشتن تلفن همراهم برای بیدار شدن استفاده نکنم. وقتی از این فرصت برای بیدار شدن استفاده می کنید، به مغز خود اجازه می دهید تا به تدریج بیدار شود. این کار باعث کاهش کارایی و انرژی شما می شود.

به محض به صدا درآمدن زنگ، نفس عمیق بکشید، صاف بنشینید و پاهای خود را روی زمین بگذارید. این کار را حتی اگر چشمانتان هنوز بسته است انجام دهید. چیزی که من یاد گرفتم این است که قبل از اینکه مغزتان بفهمد چقدر سریع است، باید حرکت کنید.

بیشتر بخوانید  تاریخ دقیق سالروز صدور فرمان مشروطیت چه روزی است ؟

چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم

ساعت زنگ دار را تغییر دهید.

برای اینکه به مدل خاصی از بیداری عادت نکنم، هر از گاهی پیشنهاد می کنم زنگ ساعت خودت را تغییر بده اگر عادت دارید شب قبل با آهنگ زنگ تلفن همراه خود بیدار شوید، تلفن همراه شما انواع زنگ هشدار بیدار شدن را برای انتخاب دارد. من حلقه ای را انتخاب می کنم که بلندتر و خسته کننده تر از بقیه باشد. به همین دلیل سریع بیدار می شوم تا این آلارم مزاحم را خاموش کنم.

چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم

ساعت را دور از دسترس نگه دارید.

اگر واقعاً صبح برای از رختخواب بیرون آمدن شما مشکل دارید، پیشنهاد می کنم با دست دراز کردن ساعت را در جایی قرار دهید که به آن دسترسی ندارید! صدای زنگ هشدار باعث می شود که شما از رختخواب بلند شوید تا زنگ هشدار را خاموش کنید و احتمال اینکه بعد از خاموش کردن آلارم به طور کامل از خواب بیدار شوید بسیار بیشتر از این است که دو بار به رختخواب برگردید.

چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم

برنامه کم کم داره عادت میکنه

با ایجاد برنامه، زود بیدار شدن و … چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم آن را به یک عادت تبدیل کنید. انجام برنامه های صبحگاهی بسیار آسان بود. بعد از دو روز متوجه شدم که عادت کرده ام از دکمه ذخیره گوشی موبایلم استفاده نکنم و تکالیف مهم را روی تابلو ننویسم. این برنامه باید از شب قبل شروع شود و شامل فعالیت هایی باشد که فردا صبح برای شما آسان تر می شود، مانند خواب زودهنگام شب.

چگونه صبح زود از خواب بیدار شویم

بدن خود را بشناسید.

بیشتر بخوانید  نام های دخترانه افغانستانی که با ر شروع می شوند + معنی

برخی نیاز به 8 ساعت خواب در شب دارند، در حالی که برخی دیگر با 6 ساعت خواب مشکلی ندارند. در این هفته متوجه شدم که با شش ساعت و نیم خواب بازگشت بسیار خوبی داشتم. کمتر از آن باعث می شود که بعد از ظهر به چرت زدن نیاز داشته باشم. خودت باید بفهمی چیه مقدار خواب شما به آن نیاز دارید. مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی بخوابید خسته و خواب آلود نباش.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *