چطور وزن را کم کنیم؟ / با این روش ها به راحتی لاغر شوید!


بر اساس نتایج مطالعه علمی، کسانی که با وسایل نقلیه عمومی سر کار می روند آنها لاغرتر از انسان هستند کسانی که از ماشین شخصی استفاده می کنند. میانگین اختلاف وزن در مردان 3 کیلوگرم و در زنان 2.5 کیلوگرم است.

کاهش وزن
مجله پزشکی بریتانیا روز سه شنبه (19 اوت) گزارشی درباره تأثیر تیمی از کارشناسان بهداشت بریتانیا بر تحقیقات منتشر کرد. کاربرد وسیله نقلیه برای چاقی مردم.

کارشناسان برای این منظور از 7500 نفر نظرسنجی کردند و به این نتیجه رسیدند که می توان با حمل و نقل عمومی به این شغل رسید. باعث کاهش وزن می شود مردم در حال تبدیل شدن هستند.

تفاوت وزن زنانی که با وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه یا پیاده سر کار می رفتند و زنانی که از خودروی شخصی استفاده می کردند به طور متوسط ​​2.5 کیلوگرم بود. تفاوت وزن بین مردانی که این کار را انجام دادند 3 کیلوگرم است.

میانگین سنی مردان شرکت کننده در تحقیق 43 سال، میانگین قد 176 سانتی متر و میانگین وزن 86 کیلوگرم بود. میانگین سنی زنان 43 سال، متوسط ​​قد 163 سانتی متر و میانگین وزن 72 کیلوگرم و 800 گرم است.

معیار تشخیص “شاخص توده بدن” و میزان چربی در شرکت کنندگان بود. “شاخص توده بدنی” در حال حاضر بهترین استاندارد برای تشخیص نرخ چاقی انسان بزرگسالان به حساب می آیند.

برای محاسبه «شاخص توده بدنی» یک فرد، وزن او (به کیلوگرم) بر قد (به متر) تقسیم بر دو تقسیم می شود. اگر نتیجه این محاسبه بزرگتر از 30 باشد، آن فرد چاق محسوب می شود.

به عنوان مثال، اگر فردی 1.70 متر قد و 75 کیلوگرم وزن داشته باشد، محاسبه به صورت زیر انجام می شود: 1.70 دو برابر بزرگتر از 2.89 است. 75 تقسیم بر 2.89 شاخص توده بدنی برابر با 25.95 خواهد بود و چاق محسوب نمی شود.

بیشتر بخوانید  برای بیماری نقرس چه غذاهایی را بخوریم ؟

البته برای تعیین «شاخص توده بدنی» باید عوامل مختلفی از جمله جنسیت، عضله اسکلتی و میزان عضله بدن به ویژه در ورزشکاران را در نظر گرفت.

کاهش وزن

چاقی و راه رفتن

در دهه های اخیر چاقی که به یکی از مشکلات بزرگ انسان تبدیل شده است. بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه واشنگتن انجام شد، در سال 2013 حدود 2 میلیارد و 100 میلیون نفر در سراسر جهان دارای اضافه وزن بودند که از این تعداد بیش از 670 میلیون نفر چاق بودند.

در آلمان 64 درصد مرد و 49 درصد زن هستند اضافه وزن هستند. آمار منتشر شده در مورد ایران مربوط به سال 2005 است. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، شیوع اضافه وزن در مردان 54 درصد و در میان زنان 70 درصد است.

چاقی باعث بیماری های مختلف به ویژه بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و فرسایش مفاصل می شود.

پیاده روی یکی از موثرترین راه های پیشگیری از چاقی است. متخصصان سلامت معتقدند 30 تا 60 دقیقه پیاده روی در روز می تواند از چاقی پیشگیری کند، به شرطی که میزان کالری جذب شده توسط غذا و نوشیدنی بیشتر از نیاز بدن نباشد.

البته چاقی تنها پیامد پرخوری نیست، بلکه به دلایل مختلف; از جمله عوامل ژنتیکی و محیطی، اختلالات عصبی و مشکلات روانی. برخی از بیماری ها مانند کم کاری تیروئید در ایجاد چاقی موثر هستند.

بسیاری از کارشناسان بهداشت بر این باورند شایع ترین علل چاقی مصرف مواد غذایی ناسالم و استفاده از وسایل برقی مانند آسانسور، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی و دستگاه های کنترل از راه دور.

بیشتر بخوانید  فواید بی نظیر روغن زالو

کاهش وزن
سالانه 5 میلیون نفر بر اثر بی تحرکی جان خود را از دست می دهند

در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، کارشناسان انگلیسی خاطرنشان کردند که دلیل تفاوت وزن شرکت کنندگان در این مطالعه را نمی توان به عدم تحرک افرادی که با خودرو به محل کار خود می روند نسبت داد. با این حال، آنها همچنین به دارندگان خودرو توصیه می کنند که بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه استفاده کنند، زیرا این می تواند گام موثری در این زمینه باشد جلوگیری از چاقی محصول.

طبق آمار اداره آمار آلمان، در سال 2012، تنها 14 درصد از کارمندان آلمانی از وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به محل کار استفاده می کردند. 66 درصد آنها از خودروی شخصی برای این منظور استفاده کردند. حدود 18 درصد از کارمندان با دوچرخه یا پیاده سر کار می روند.

تحرک کم چهارمین علت مرگ و میر در جهان است. طبق مطالعه دانشگاه هاروارد در سال 2012، سالانه حدود 5 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل عدم تحرک جان خود را از دست می دهند.

البته برای پیشگیری از بیماری های ناشی از کم تحرکی نیازی به باشگاه رفتن نیست. به گفته کارشناسان بهداشت آلمان، روزی 5 دقیقه بدویدقلب انسان را تقویت می کند و در بسیاری از موارد تحریک می کند فشار خون را تنظیم کنید ایستگاه ها

چطور وزن را کم کنیم؟


دیدگاهتان را بنویسید