مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چطور می توانیم مغرور باشیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



غرور چیست و چگونه می توان مغرور بود؟


مغرور بودن برخلاف بار معنایی منفی این واژه همیشه هم چیز بدی نیست و می توان از جنبه های مثبت به آن نگاه کرد.غرور به حالت و احساسی گفته می‌شود که در آن شخص برای خود ارزش بسیار زیادی قائل است و در برابر تواضع و نیستی بکار می‌رود.


در موارد حاد غرور، شخص از همه کس و همه چیز خود را بالاتر می‌داند. همچنین شخص می‌تواند نسبت به کسی یا گروهی یا ملتی یا چیزی خاص، احساس غرور کند.


مغرور بودن همیشه بد نیست و گاهی باعث حفظ جایگاه و شخصیت فرد می‌شود مخصوصا برای دختر خانم‌ها و البته که نباید بذاریم غرور بیش از حد ما را فرا بگیرید و برعکس باعث کاهش جایگاه و محبوبیت و از دست دادن دوست ‌و خانواده شود.


غرور مثبت در افرادی به وجود می آید که به آنچه دارند واقف هستند و ریشه تمام داشته های خود را محصول تجربه،فرهنگ و تلاش خود می دانند.


همه ما تابه‌حال با اشخاصی برخورد داشته‌ایم که به نظرمان بطور غیرعادی‌ و نابجایی خودشان را می گیرند، یا به اصطلاح عموم مغرور هستند.


درست برعکس اینها افرادی نیز وجود دارند که به گفته خودشان خاکی‌اند و با همه افراد احساس دوستی می‌کنند و بر اساس همین توجیه هم اجازه می‌دهند دیگران هرطور که بخواهند با آنها رفتار کنند و در واقع از آنها سو‌استفاده کنند، معمولا به این افراد نیز توصیه می‌شود کمی مغرورتر باشند و اجازه ندهند دیگران عزت نفس آنها را زیر پا بگذارند.


مغرور بودن


آیا مغرور بودن فایده ای هم دارد؟


نشانه های آدم های مغرور


۱.انسان های مغرور در برابر افرادی که از خودشان قوی تر، آگاه تر، ثروتمند تر و زیباتر می دانند،حالت تدافعی می گیرند.


آنها نمی خواهند بپذیرند که از خودشان بهتر وجود دارد.


۲.افراد مغرور معمولا انعطاف ناپذیرند.


سعی دارند با پایبندی به عقایدشان هر چند اشتباه توجه دیگران را به خود جلب کنند.




۳.مغرورها در برابر زور بیشتر ظاهری متواضع می گیرند ،چون توان مقابله مستقیم را ندارند.


اما به ضعیف ها حمله می کنند و می خواند قدرت شان را به نمایش بگذارند.قیافه جدی به خود می گیرند در حالی که از درون احساس حقارت می کنند.آنها از مقام، جایگاه، عنوان و مظلوم نمایی و بیمار نمایی استفاده می کنند تا غرور خود را حفظ کنند یا به دیگران ضربه بزنند.




۴.این مدل افراد بسیار احساس تنهایی می کنند.


گرچه ادعا زیاد دارند اما بیشتر به دنبال پر کردن تنهایی شان هستند.




۵.آنها در ظاهر خودشان را خیلی قبول دارند اما در درون اصلا خودشان را قبول ندارند.


بر خلاف ادعایشان بسیار آسیب پذیر و زودرنج هستند.همچنین تمایل زیادی به اثبات کردن خود و خودنمایی دارند.




۶.آدم های مغرور دائما از مکانیسم و رفتارهای دفاعی استفاده می کنند.


آنها تحمل باختن و بازنده شدن را ندارند.می خواهند غرور خود را تحت هر شرایطی حفظ کنند.گرچه در حضور دیگران به هر ریسمانی چنگ می زنند تا به بقیه ثابت کنند که کم نیاورده اند اما در تنهایی احساس یاس و ناتوانی می کنند.




۷.افراد مغرور همواره از همه متوقع و طلبکارند.


مدام در قهر و آشتی به سر می برند.اگر مطابق میلش رفتار نکنید، از شما ناراحت می شود.باید همیشه مواظب رفتار و گفتارتان باشید.همیشه باید رعایت آنها را بکنید.


همه این مدل رفتارها و تفکرات، نشان از غرور در ما دارند.هر چقدر سعی کنیم انکار کنیم که غرور نداریم، احتمال اینکه مغرور باشیم بیشتر است.مگر اینکه هیچکدام از نشانه های غرور را نداشته باشیم که آن هم خیلی بعید است.


با توجه به نشانه هایی که گفته شد و همیچین نشانه های مشابه که قبلا آنها را در خودتان یا دیگران دیده اید، آیا به نظرتان شما غرور دارید؟


البته یادمان باشد که اینکه خودمان را دوست داشته باشیم، اینکه برای خود احترام زیادی قائل باشیم معنایش مغرور بودن نیست.مگر اینکه این دو ویژگی را فقط و فقط نسبت به خودمان داشته باشیم.


غرور، شمشیری دولبه است؛ اگر به اندازه کافی غرور نداشته باشید به سختی می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید، اگر هم زیادی مغرور باشید، دیگران تصور خواهند کرد شما یک خودشیفته‌اید. آیا زمانهایی نیز وجود دارد که غرور چیز خوبی باشد؟


چگونه مغرور باشیم


با افراد مغرور چگونه رفتار کنیم؟


چند دلیل برای لذت بردن از جنبه‌ مثبت غرور و مغرور بودن




به استانداردهای بالاتری پایبند خواهید شد


آنهایی که در کارشان به غرور و افتخار دست پیدا می‌کنند معمولا نتایج باکیفیت‌تر و ایده‌آل‌تری کسب می‌کنند.




می‌توانید منفی‌ها را کنار بزنید


وقتی چیزی آنگونه که می‌خواهید پیش نمی‌رود به کمی غرور نیاز دارید تا دست از تلاش برندارید. غرور بجا به شما امید و انعطاف پذیری می‌دهد.




نشان می‌دهد مراقب و متوجه کارتان هستید


اگر نسبت به کاری که انجام می‌دهید غرور نداشته باشید، احتمالا مراقب و متوجه آن نیستید.




انگیزه‌ رهبری و مدیریت به شما می‌‌دهد


وقتی واقعا به کاری توجه می‌کنید و اهمیت می‌دهید قادرید برایش بجنگید. اگر پروژه یا سازمانی به خطر بیفتد، فرد مغرور می‌تواند رهبر خوبی برای محافظت و کنترل امور باشد.


آدمهای مغرور حامی خوبی برای خانواده‌اند


وقتی نسبت به خانواده‌ی خود احساس غرور و افتخار دارید می‌توانید برای آنها بجنگید. سعی می‌کنید بهترین زندگی را برای‌شان فراهم کنید و اجازه نمی‌دهید در موقعیت‌های دشوار قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید  شعبه های بانک سرمایه در همدان + آدرس و تلفن




چگونه از غرور به نفع‌تان استفاده کنید؟


تا زمانی که غرور مثبت خود را تغذیه کنید و حس خودخواهی و تکبرتان را تحت کنترل بگیرید، غرورتان از صفات برجسته‌تان خواهد بود. یادتان باشد، غرور مثبت یعنی تعیین استانداردهای باکیفیت و دست بالا، زندگی کردن طبق آنها و نیفتادن در دام خودشیفتگی.


با آدمهای درست نشست و برخاست ‌کنید


راههای زیادی برای پرورش غرور بجا و پرهیز از خودداری وجود دارد. دوروبرتان را با آدمهای درست پُر کنید؛ افرادی که بتوانند به شما کمک کنند در مسیر سالم پیش بروید. می‌گویند شما مجموعی از پنج نفری هستید که بیشترین اوقات خود را با آنها سپری می‌کنید.


آدمهای درست کسانی هستند که تشویق و حمایت‌تان می‌کنند اما در عین حال با شما روراست‌اند. اگر وقت‌تان را با آنهایی بگذرانید که بیخود و بیجا از شما تعریف و تمجید می‌کنند خیلی زود دچار تکبر می‌شوید و ضرر خواهید کرد.


اما اگر دوروبرتان افرادی باشند که به موقع و به جا تشویق و ستایش‌تان می‌کنند، به حس خوبی از خودتان دست پیدا خواهید کرد و رابطه‌ی سالمی با خودتان خواهید داشت.


متواضع باشید


ما می‌توانیم همزمان هم مغرور باشیم و هم متواضع. این که کاری را درست و خوب انجام داده‌اید دلیل نمی‌شود دنبال تعریف و تمجید دیگران باشید و ستایش آنها را جستجو کنید. شما کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و انتظار کسب اعتبار از بیرون را نکشید.


چیزهای تازه را امتحان کنید


وقتی تجربه‌ی جدیدی را امتحان می‌کنید به خودتان این اجازه را می‌‌دهید که در چیزی بهترین نباشید. مثلا یاد گرفتن یک مهارت جدید، شما را از محدوده‌ی امن و راحت‌تان بیرون می‌کشد و به شما حس مبتدی و تازه کار بودن را یادآوری می‌کند و وقتی در آن مهارت به تبحر رسیدید، بابت دست پیدا کردن به یک توانمندی جدید، احساس غرور خواهید کرد.


کاری را که دوست دارید انجام دهید


ما آدمها وقتی که نسبت به کارمان احساس نارضایتی می‌کنیم، نیاز داریم از بیرون اعتبار و حمایت بیشتری دریافت کنیم. مثلا اگر از کارتان متنفر باشید، حس خودخواهی‌تان بروز کرده و مایلید از خودتان در برابر احساسات منفی محافظت کنید.


کار همیشه هم قرار نیست باب میل و ساده باشد، اما شما باید بتوانید بدون مدام جستجو کردن تحسین و پاداش، رضایت‌ و جنبه‌های مثبتی در آن پیدا کنید.


برای خود اندیشی وقت بگذارید


کمی از مشغله‌ها فاصله بگیرید؛ به این فکر کنید چه کسی هستید، چه چیزی برای‌تان ارزش دارد و چه احساسی نسبت به زندگی دارید. این تمرین باید در زندگی‌تان جاری باشد. برای بررسی خودتان وقت صرف کنید تا ببینید سطح غرورتان در حال رسیدن به خودخواهی است یا نه.


با بررسی احساسات‌تان می‌توانید پیش از انکه غرور زیادتان به شما آسیب وارد کند، خود را نجات دهید. برای چنین زمانهایی نیز از پیش برنامه داشته باشید تا کنترل امور را دست‌تان بگیرید.


اگر در تشخیص شرایط خودتان ناتوان بودید از یک دوست قابل اعتماد کمک بخواهید تا شما را درست راهنمایی کند. آنهایی که نزدیک‌ترین روابط را با ما دارند، راحت‌تر می‌توانند اشتباهات ما را ببینند و گوشزد کنند.


به دیگران هم کمک کنید


از توانمندی‌های‌تان برای کمک به دیگران استفاده کنید. این کار می‌تواند تحت حمایت گرفتن یکی از زیردستان‌تان باشد یا خدمتی رایگان به کسی که نیازمند است.


کمک به دیگران، اصالت‌تان را تقویت می‌کند و به زندگی‌تان معنا می‌دهد. حتی اگر وقت زیادی ندارید باز هم می‌توانید راههایی پیدا کنید که دنیا را برای خود و دیگران جای بهتری کنید.




باور داشتن توانایی‌ها و حس غرور بابت کاری که انجام داده‌اید نه تنها مشکلی ندارد بلکه بسیار هو خوب است، اما یادتان باشد در هر شرایط و مرحله‌ای که هستید ریشه‌های‌تان را فراموش نکنید و فروتن باشید. این چیزی است که دیگران را شیفته‌ی شما خواهد کرد. غرور، چیزی فراتر از آن چیزی است که چشمهای‌مان می‌بینند و می‌توانیم راههایی پیدا کنیم که غرور به نفع‌مان تمام شود.


چگونه فردی مغرور باشیم


افراد مغرور و خودشیفته معمولا تنها می مانند


چگونه فردی مغرور باشیم؟


با صدای بلند نخندید.


خنده با صدای بلند در جمع چندان جالب نیست. هیچ آدم باشخصیتی را نخواهید دید که با صدای بلند بلند بخندد یا قهقهه بزند. هیچگاه نخواهید با خنده بلند و یا قهقهه توجه دیگران را به خود جلب کنید زیرا این کار شخصیت شما را زیر سوال می برد. به جای خنده های بلند بلند لبخند بزنید. یک لبخند ملایم جذاب و زیباست.


همه چیز را بدون چون و چرا قبول نکنید.


اگر در جمعی نشسته اید، درباره موضوعی صحبت می شود و هر کس نظر خود را می گوید شما هم عقیده و نظر خود در کمال احترام، بدون ترس از تمسخر دیگران ابراز کنید.


حتی اگر نظر شما مخالف با دیگران است. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشیم که لزومی ندارد همه افراد مثل ما فکر کنند. نیاز نیست به دنبال تایید دیگران باشیم.




اگر واقعا می دانید حرف شما درست است یا موضوعی کاملا شخصی است که هر کس نظر خود را دارد با قاطعیت سخن بگویید و نترسید و یا حرفتان را تغییر ندهید. استدلالات خود را سنجیده و منطقی بیان کنید. در عوض به عقاید و دیدگاه‌های دیگران هم احترام بگذارید.

بیشتر بخوانید  حیوانات و حیات وحش سری بیست و یک


اما اگر روی حرفی که می زنید شک دارید واقعیت دارد یا نه، درست یا غلط، خیلی راحت بگویید: « من در این مورد باید مطالعه، تحقیق و مشورت بیشتری داشته باشم. شاید حرف من یا شما درست باشد.»


وقت ‌شناس و منظم باشید.


به قول امروزی ها on time باشید. یک فرد قدرتمند و دارای غرور مثبت منظم و دقیق است. اگر مدام دیر سر قرارهایتان برسید یا در جلسات دیر حاضر شوید و همه را منتظر خود نگه دارید، برای شما عواقب بدی به دنبال دارد:


  • کم‌کم جایگاه ویژه و احترامتان را از دست می ‌دهید.

  • دید و نگرش دیگران نسبت به شما تغییر خواهد کرد

  • برای پروژه‌های بزرگ روی شما حساب باز نمی ‌کنند


با احترام گذاشتن به برنامه‌ها و وقت دیگران، باعث خواهید شد که آنها نیز به شما احترام بگذارند. اجازه ندهید کارهای کوچک و اشتباهات ساده مانند یک تأخیر کوچک شخصیت شما را به خطر بیندازید.


به زبان بدن خود توجه داشته باشید.


زبان بدن یکی از مهم ترین مواردی است که برای داشتن یک شخصیت قدرتمند، بانفوذ و مغرور البته از نوع خوب آن، باید رعایت کنید. برخی از مهمترین موارد عبارتند از:


  • صاف بنشینید. قوز نکنید. شانه هایتان رو به عقب و سینه سپر باشد. سر رو به جلو باشد.

  • در زمان ایستادن سرتان را بالا نگه دارد، شانه هایتان را عقب بکشید و شکم را به داخل ببرید. پاهایتان کمی از هم فاصله داشته باشند و وزن تان روی هر دو پا یکسان تقسیم کنید.




محکم قدم بردارید


سرتان را پایین خم نکنید و با چشم هایتان مستقیم رو به جلو را نگاه کنید. شانه های خود را در یک راستا با مابقی بدنتان حفظ کنید. پاهایتان را در یک راستا و موازی هم قرار داده و به اطراف منحرف نکنید.


نحوه دست دادن شما باید به گونه ای باشد دستتان کاملا افقی و صاف باشد. کف دست شما و طرف مقابل کاملا یکدیگر را لمس کنند. دست طرف مقابل را بیش از حد فشار ندهید. فقط کمی فشار وارد کنید. همچنین می توانید حدود 3-4 بار دستان خود را بالا و پایین کنید اما نباید بیش از حدود ۲ سانتیمتر بالا و پایین رود.


در هنگام صحبت کردن یا شنونده بودن باید ارتباط چشمی خوبی داشته باشید. به طرف مقابل نگاه کنید البته تنها به چشم هایش خیره نشوید. اگر حس می‌کنید بیش از حد به چشمهایش نگاه کرده اید چشم‌های خود را به لب ها، گونه ها، بینی اش برده و دوباره به چشمهایش برگردانید. مدام به اطراف نگاه نکنید سرتان را پایین نیندازید.


همیشه سعی کنید آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید. وقتی در جمع یا در کنار فردی نشسته اید مدام دست و پای خود را تکان ندهید. با ناخن هایتان بازی نکنید.


گاهی سکوت کنید و یا کمتر حرف بزنید


سکوت به معنای حرف نزدن، منزوی بودن و دور شدن از اجتماع نیست. سکوت یعنی در مواقعی که اطلاعات زیادی درباره موضوعی ندارید چیز خوبی است.


اگربه خاطر عدم آگاهی کافی چیزی را بگویید که اشتباه و بی مورد باشد قطعا روی دیدی که افراد به شما دارند تاثیر خواهد گذاشت. سعی کنید در اغلب موارد سکوت کنید مگر اینکه حرف ارزشمند برای گفتن داشته باشید.


حتی اگر درباره موضوع مورد بحث، اطلاعات کافی دارید قبل از صحبت دقت کنید که جمله بندی های درستی داشته باشید. اینکار باعث خواهد شد که هر کلمه ای که از دهان شما بیرون می آید ارزشمند باشد، که باعث می شود مردم شما را فردی باشخصیت ، جدی و مغرور بدانند.


هیچگاه وسط حرف دیگران نپرید. به حرف‌ها، عقاید و نظراتشان خوب گوش دهید و وقتی تمام شد حال نظر خود را بیان کنید.




لازم نیست خیلی زود به عکس‌العمل دیگران پاسخ دهید. قبل از حرف زدن حتما کلمات و جملات خود را بررسی کنید و بعد به زبان بیاورید. اگر آنچه به ذهنتان می ‏آید را بیان کنید، بدون اینکه حتی لحظه‏ای در مورد آن فکر کنید احتمال اینکه از حرفتان پشیمان شوید، زیاد است.


  • قبل از اینکه بخواهید حرف بزنید چند ثانیه به آنچه می خواهید بگویید فکر کنید.

  • این تفکر و تامل باعث گزیده‏ گویی شده و از هرگونه گاف زدن، بیهوده گویی و با عجله صحبت کردن جلوگیری می‏ کند.


جنبه های مثبت مغرور بودن


خونسردی خود را حفظ کنید


بارها برایتان پیش آمده فردی حرفی زده یا کاری کرده که فورا شما را به خشم آورده و با تندی و عصبانیت جوابش را دادید. خب برای داشتن یک شخصیت محکم و مورد احترام این کار چندان جالب نیست.


اگر عصبانی هستید و می خواهید با طرف مقابل حرف بزنید یا از حق خود دفاع کنید، سعی کنید لحن ‌تان ملایم باشد. وقتی در جمع هستید، اگر پدر، مادر، همسر، دوستتان یا یک فرد غریبه شما را عصبانی کرده، به جای داد و بیداد که اصولا فقط شعله های آتش دعوا را بیشتر و بیشتر می کند، یک نفس عمیق بکشید، خونسردی ‌خود را حفظ کنید، چشمانتان را ببندید و آرام حرف بزنید.


در انتهای بحث اگر باز به نتیجه نرسیدید بگویید: «نمی دانم حرف من درست است یا شما. باید در این زمینه بیشتر مطالعه کنم یا از فردی آگاه بپرسم.»

هر اتفاقی هم بیفتد نباید عصبانی شوید و کنترلتان را از دست بدهید. فقط و فقط به دنبال راه حل باشید.


به دنبال مطالعه و یادگیری باشید


اگر در جمعی درباره موضوعی همه حرف بزنند و شما ندانید چه بگویید یا حرفی بزنید که اشتباه باشد خیلی جدی گرفته نمی شوید.اگر می‌ خواهید همه روی شما، حرف ها، ایده‌ها و نظراتتان حساب دیگری باز کنند باید بکوشید فردی بااطلاع و آگاه باشید.


وقتی می خواهید در جمعی حاضر شوید ببینید تقریبا علایق شان در چه زمینه است و بیشتر درباره چه موضوعاتی صحبت می کنند درباره همان ها مطالعه کنید، کتاب بخوانید در اینترنت جستجو کنید مقالاتی در این زمینه بخوانید.


مثلا اگر قرار است پنجشنبه دوستان شما برای دیدن بازی فوتبال دور هم جمع شوند و طرفدار فلان تیم هستند سعی کنید درباره آن تیم، نوع بازی اش و … اطلاعات کسب کنید.


یا اگر قرار است در یک جلسه کاری شرکت کنید ابتدا بفهمید در مورد چه زمینه ای می خواهند صحبت کنند بعد تا جایی که می توانید سطح آگاهی


خود را بالا ببرید تا از بقیه سبقت بگیرید


اگر در مورد حرفی که می خواهید بزنید به درستی و نادرستی آن شک دارید بیان نکنید. زیرا اگر نادرست باشد دیگران فکر می کنند که خیلی هم نباید به شما و حرف هایتان اعتماد کنند. همیشه قبل از این که عقیده خود را بگویید، ابتدا درباره آن اطلاعات کسب کنید.


برای بالا بردن سطح آگاهی تان به اخبار هم توجه کنید. سعی کنید که خبرهای مهم ملی و بین المللی، همچنین اخبار کار خودتان را دنبال کنید. شاید نتوانید همه اخبار را دنبال کنید اما اگر اطلاعی کلی از وضعیت اطرافتان داشته باشید، هنگام صحبت با دیگران خیلی خردمندتر به نظر می رسید.


به ظاهر خود برسید


سعی کنید خوب لباس بپوشید. لباس هایتان همیشه مرتب، اتو کشیده و تمیز باشد. هر از گاهی با توجه به وضعیت مالی خود لباس نو و شیک بخرید. البته منظور من پوشیدن لباس های مارک دار و گرانقیمت نیست. هیچگاه لباس های جلف و عجیب و غریب نپوشید.


در هر مجلس و جمعی لباس مخصوص به آن را بپوشید. مثلا برای شرکت در جلسه کاری برای آقایان پوشیدن کت و شلوار به رنگ تیره و برای خانم ها مانتوهای اداری و رسمی توصیه می شود. برای مهمانی خانوادگی لباس هایی با رنگ های شادتر و اسپرت تر بپوشید.


هیچگاه بوی بد و عرق ندهید. یک روز در میان یا هر روز حمام بروید. برای برطرف کردن بوی بد بدن خود می توانید از مام ها استفاده کنید. سعی کنید عطر مناسبی پیدا کنید و بیشتر هم از آن استفاده کنید تا رایحه آن مختص خود شما شود.


موهایتان مرتب، دهانتان خوشبو، لباس هایتان شیک و مرتب، صورتتان خوش رو، کفش هایتان تمیز و روی هم رفته ظاهرتان آراسته باشد.


زندگی شخصی و خصوصی‌ خود را پوشیده نگاه دارید


فرض کنید امروز با همسرتان بر سر موضوعی دعوا کرده اید یا در روابطتان مشکلی دارید لزومی ندارد وقتی به اداره می آیید مسائل داخل خانه تان را برای همکاران خود تعریف کنید حتی اگر اسم آن را درددل بگذارید.


شما می خواهید در نظر همه فردی جدی، مغرور، باشخصیت و محترم باشید به همین دلیل نباید مسائل زندگی خصوصی خود را برای همه بازگو کنید.اگر عقیده خاصی در حوزه مذهب، سیاست و … دارید مهم نیست که دیگران حتما آن را بدانند.


در زندگی دیگران دخالت نکنید


همان طور که در مورد قبلی گفتم مسائل زندگی خصوصی تان را برای همه جار نزنید در این مورد میخواهم برعکس آن را بگوییم، داخل زندگی دیگران سرک نکشیم.


چند بار تا به حال برایتان پیش آمده با تلفن صحبت می کردید بعد همکارتان یا دوستتان از شما پرسیده «کی بود، چیکار داشت، چرا تند و عصبانی جوابش رو دادی، و …» و شما اصلا دوست نداشتید توضیح دهید.


به همین دلیل زندگی شخصی و امور دیگران به ما ربطی ندارد. زیرا اگر خودش دوست داشت، با ما نیز در میان می گذاشت. دخالت در زندگی دیگران شخصیت ما را کوچک نشان می دهد و بقیه فکر می کنند ما فردی فضول و به قول امروزی ها خاله زنک هستیم.


اعتماد به نفس داشته باشید


افراد مغرور ، جدی و قدرتمند اعتماد به نفس خوبی دارند. وقتی به توانمندی های خود ایمان داشته باشید، به دیگران القا می‌کنید که درباره‌ شما هم همین گونه‌ فکر کنند.


حتما حتما روی اعتماد به نفس خود کار کنید. خود را دوست داشته باشید و به خودتان احترام بگذارید. هیچ شخصی با اعتماد به نفس متولد نشده است. یک شبه هم به دست نمی آید. اعتماد به نفس مهارتی است که می توانید آن را با تمرین به دست بیاورید.


بیشتر بخوانید:


با افراد مغرور و خودشیفته چگونه برخورد کنیم ؟


چگونه یک فرد مغرور را مجذوب و عاشق خود کنیم ؟


separator line


بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن دکتر سید وحید حسینی جراح در شیراز
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *