مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چشم ها به تماشای دریاچه دو رنگ گیلان می نشیند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سلام خدمت جدید _ مسافرتی: دریاچه عروس یا حلیمه جان که یکی از زیباترین مکان های طبیعی استان گیلان است در روستای حلیمه جان در بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار واقع شده است. این دریاچه که به دو رنگ معروف است، با هنر باد و جلبک روی دریاچه، رنگ جنگل در صبح و رنگ آسمان در بعدازظهر، تصویری زیبا خلق می کند. حلیمه جان مسیر جنگلی شگفت انگیز و زیبایی دارد که پیاده روی و شنیدن آواز پرندگان چشم و گوش هر مسافر و گردشگری را به وجد می آورد.

تماشای طبیعت قطعا همه را خوشحال می کند.اگر شما هم جزو کسانی هستید که در طبیعت دست نخورده و هوای خوب احساس خوبی دارید این مکان مناسب شماست.

چشم ها به دریاچه دو رنگ گیلان می نگرد

دریاچه دو رنگ

دو رنگ بودن رودخانه و سبزی روی آب به دلیل وجود جلبک هایی است که باد آن ها را می برد و دریاچه دو رنگ می شود. بهترین زمان برای سفر به دریاچه عروس تابستان است. شاید فکر کنید در تابستان هوا گرم است و سفرتان خوشایند نخواهد بود، اما این بار آرام هستید. دریاچه عروس و روستای حلیمه جان در تابستان هوای خنک دارند.

زمین سرسبز با درختان اطراف دریاچه که تصویر آن در آب منعکس شده است، فضایی رویایی ایجاد کرده و آرامش را به شما هدیه می کند. مناظر زیبای کوه درفک در منطقه یکی دیگر از پدیده های طبیعی استان گیلان است که می توانید با دوربین خود از آن عکاسی کنید تا خاطره سفرتان ماندگار شود.

کمپینگ در اطراف دریاچه عروس یا دریاچه حلیمه جان و تمرین یوگا تجربه ای متفاوت و فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. طبیعت گردان و علاقه مندان به عکاسی هر ساله روستای حلیمه جان و دریاچه عروس را برای سفر خود انتخاب می کنند و از شگفتی های آن لذت می برند.

بیشتر بخوانید  اطلاعیه مهم در مورد زمان شروع مدرسه 25.05.1401

چشم ها به دریاچه دو رنگ گیلان می نگرد

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به این روستا و دیدن مناظر آن تابستان و بهار است. از آنجایی که این روستا در ارتفاعات قرار دارد، در تابستان هوای خنک دارد. زمستان و پاییز نیز برای دیدن زیبایی های این روستا بسیار مناسب است اما به دلیل وجود مسیرهای گل آلود در اطراف این دریاچه امکان کمپ زدن در اطراف آن وجود ندارد اما می توانید عکس های زیبایی از طبیعت اطراف بگیرید.

چشم ها به دریاچه دو رنگ گیلان می نگرد

ویژگی های گردشگری

در سال های اخیر که این دریاچه مورد توجه گردشگران قرار گرفت، مجموعه های اجتماعی در اطراف آن ساخته نشد و به همین دلیل طبیعت این منطقه دست نخورده باقی ماند. البته ساکنان این منطقه با اخذ مجوز، در اطراف این دریاچه آلاچیق نیز می سازند و امکان قایق سواری نیز به محتویات این دریاچه زیبا اضافه می شود. اجاره خانه یا اتاق در روستای حلیمه جان امکان پذیر است.

چشم ها به دریاچه دو رنگ گیلان می نگرد

نحوه دسترسی

همانطور که گفته شد این روستا و دریاچه در بخش رحمت آباد شهرستان رودبار واقع شده است. بهترین راه برای رسیدن به روستای حلیمه جان آزاده، جاده تهران – قزوین است. در جاده به سمت منجیل و رودبار آزادانه قدم خواهید زد تا به توتکابن برسید و پس از آن تابلوی روستای حلیمه جان را مشاهده کرده و وارد خروجی روستای حلیمه جان شوید. از روستا باید پیاده تا دریاچه عروس بروید که ارزش کمی پیاده روی دارد. می توانید از مردم محلی بپرسید و نزدیک ترین و راحت ترین راه را برای پیاده روی به دریاچه انتخاب کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *