مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا یخچال همیشه کار می کند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عیب یابی یخچالی که همیشه کار می کند چرا یخچال اتوماتیک نیست؟

عملکرد صحیح یخچال به این صورت است که پس از چند ساعت کارکرد، طی فرآیندی به نام اتوماسیون، یخچال برای مدتی غیر فعال و بیکار می ماند. اگر احساس می کنید هیچ وقفه ای در کار یخچال شما وجود ندارد و یخچال به خوبی کار می کند، حتما برخی از قطعات و سیستم یخچال مشکل دارد.

دلیل خودکار نبودن یخچال

در مورد کارکرد خودکار یخچال و کارکرد خودکار یخچال مطالب در زیر آمده است. بعد از خرید و نصب یخچال برای اینکه یخچال به دمای متعادل و مناسب برسد معمولا به مدت 24 ساعت بدون وقفه کار می کند اما بعد از این مدت باید یخچال به صورت خودکار خاموش شود.
خنک کننده خودکار به یخچال اجازه می دهد تا چند دقیقه یا چند ساعت ثابت بماند. زمان استراحت یخچال بسته به مدل و برند یخچال متفاوت خواهد بود.
زمان معمولی که برای کارکرد یخچال باید در نظر گرفت بین 35 تا 85 درصد شبانه روز است بقیه شبانه روز یخچال به صورت خودکار استراحت می کند.
به طور متوسط ​​برای یک یخچال در حال کار می توانید یک بار برای اتوماتیک زمان 30 دقیقه در نظر بگیرید، اگر یخچال شما قدیمی است و خودکار روشن نمی شود قالب در فریزر تشکیل می شود و اگر یخچال شما نو باشد و روشن نشود. به طور خودکار قطرات U بر روی بدنه یخچال تشکیل می شود.


دلیل اینکه یخچال همیشه کار می کند

چرا یخچال زیاد کار می کند؟ 5 دلیل را بررسی کنید

اگر یخچال شما زیاد کار می کند، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این دلایل شامل موارد زیر است:

  1. یخ زدایی ناموفق
  2. خرابی کمپرسور
  3. خرابی خازن
  4. خرابی اواپراتور
  5. خرابی سنسور


1. خرابی یخ زدایی و دلیل یخ زدگی یخچال:

یخ زدایی در یخچال به دو صورت مکانیکی و الکترونیکی وجود دارد که در زیر یخچال، در کنترل پنل و یا پشت یخچال قرار دارد که تایمر یخ زدایی وظیفه شروع برنامه یخ زدایی را بر عهده دارد. تایمرهای مکانیکی هر 8 ساعت کار کمپرسور برنامه یخ زدایی را فعال می کنند.
چرخه یخ زدایی معمولاً 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. سپس کمپرسور و فن ها دوباره شروع به کار می کنند.هیتر یخ زدایی وظیفه ذوب یخ زدگی لوله های اواپراتور یخچال را دارد.وجود یخ زدگی روی این لوله ها باعث می شود که یخچال به صورت خودکار کار نکند و یخچال بیش از حد گرم شود.


 یخچال اتوماتیک نیست


2. خرابی کمپرسور و دلیل خودکار نبودن یخچال:

کمپرسور در این فرآیند گاز مبرد را به سرد تبدیل می کند. اگر کمپرسور نتواند سرمای لازم را برای یخچال تامین کند، تنظیم کننده جریان برق اتوماتیک دمای مورد نظر را از سنسور دریافت نمی کند و جریان برق کمپرسور را قطع نمی کند و به همین دلیل یخچال برای مدت زمان بیشتری کار می کند.


3. خرابی کندانسور و سیم پیچ و یخچال به طور کامل کار می کند:

کندانسور و سیم پیچ در پشت یخچال و در کنار کمپرسور قرار گرفته اند و با برداشتن پنل پشتی می توان به آن دسترسی داشت، گاز مبرد در داخل این لوله ها جریان دارد که با چرخش در این لوله ها، گرمای فضا را جمع کرده و فضای داخلی را خنک می کند.
یکی از دلایل کارکرد بیش از حد یخچال کثیفی این لوله ها می باشد، زمانی که جرم زیادی در لوله ها وجود داشته باشد تبادل دما کاهش می یابد و یخچال تلاش زیادی برای خنک سازی فضا می کند.
موتور فن با دمیدن هوا به پره های کندانسور به حذف گرما از کویل ها کمک می کند.اگر این فن کار نکند کندانسور گرما را به بیرون باز نمی گرداند. در نتیجه، کل سیستم باید سخت‌تر کار کند.


دلیل کار مداوم یخچال


4. ارتباط بین خرابی اواپراتور و علت انجماد یخچال

موتور اواپراتور در فریزر قرار دارد و هنگام کار می توانید صدای آن را بشنوید و حرکت هوا را حس کنید.
اگر فن اواپراتور کار نمی کند، هوای سرد حرکت نمی کند، یخچال خنک نمی شود، ترموستات دمای صحیح را اندازه نمی گیرد.
در نتیجه کمپرسور سخت تر از حد معمول کار می کند.


5. خرابی سنسور و خاموش نشدن یخچال

سنسور دمای یخچال را تشخیص می دهد و پس از رسیدن به حد مطلوب از طریق کنترل پنل به کمپرسور فرمان خاموشی می دهد و در صورت آسیب دیدن سنسور یخچال به صورت مداوم و مداوم کار می کند.


خرابی یخچال یکی از مشکلاتی است که باید در اسرع وقت به درستی تشخیص داده و رفع شود تا:

تکنسین سرویس با مهارت و تجربه بالا تعمیرات حرفه ای یخچال را با بالاترین کیفیت و با گارانتی و گارانتی در محل و در حضور مشتری ارائه می دهد.کارکرد مداوم یخچال باعث آسیب به قسمت های مختلف یخچال می شود. سعی کنید هر چه زودتر این مشکل را حل کنید.

باید بخوانید:

6 دلیل خاموش نشدن یخچال

در زیر برخی از دلایل خاموش نشدن به اصطلاح یخچال آورده شده است.

  1. دمای نامناسب
  2. استفاده از غذای گرم در یخچال
  3. خرابی درب اسلات
  4. خرابی لاستیک های اطراف درب یخچال
  5. نشت گاز
  6. خرابی ترموستات


دلایل اصلی کارکرد یخچال


1. دمای نامناسب و نه یخچال اتوماتیک

دمای مناسب یخچال نیز یکی از دلایل صاف بودن یخچال است. یکی از دلایل بسیار ساده خاموش نشدن یخچال دمای محیط است. اگر دمای محیط بالا باشد یا یخچال در معرض نور مستقیم خورشید باشد. یخچال به طور مداوم برای خنک شدن کار می کند و به طور خودکار روشن نمی شود.


2. غذای گرم و دلیل اینکه یخچال همیشه کار می کند

گذاشتن مواد غذایی دیگر از دیگر مواردی است که در علت روشن شدن مداوم یخچال بررسی می شود.وقتی غذای داغ در یخچال قرار می گیرد یخچال باید مدت زیادی کار کند تا به دمای مطلوب برسد.
از قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال جدا خودداری کنید البته باز و بسته شدن مکرر درب یخچال نیز باعث ورود هوای گرم به داخل یخچال می شود و یخچال باید مدت بیشتری کار کند. در نتیجه یخچال به طور خودکار خاموش نمی شود.


3. خرابی درب فریزر و اتوماسیون نبودن یخچال

هنگام عیب یابی و پی بردن به اینکه چرا یخچال اصلا کار می کند، نقص درب فریزر نیز در نظر گرفته می شود. یخچال های قدیمی از دو قسمت یخچال و قسمت یخچال تشکیل شده اند. خرابی درب فریزر باعث می شود تا سردی این قسمت به قسمت های زیرین یخچال منتقل شود.
در این حالت علاوه بر یخ زدن مواد غذایی در ته یخچال، برای تامین سرمای کافی، یخچال باید به طور مداوم کار کند نه به صورت خودکار.


4. خرابی لاستیک درب یخچال و علت کارکرد یخچال اصلا

خرابی لاستیک درب یخچال از دیگر مواردی است که در مورد علت کارکرد یخچال بررسی می شود. ترک، سایش و پارگی لاستیک اطراف درب یخچال باعث خروج هوای سرد از داخل یخچال می شود. در نتیجه یخچال باید خنک شود و خود محفظه به طور مداوم و برای مدت طولانی کار می کند.


5. نشت گاز دلیل ادامه کار یخچال است

نشت گاز یکی دیگر از دلایل عدم کارکرد صحیح یخچال است، نشت گاز مبرد در یخچال باعث اختلال در عملکرد دستگاه و کاهش سردی یخچال می شود. نشت گاز باعث می شود که کمپرسور یخچال نتواند دمای مورد نظر یخچال را در طول فرآیند خنک سازی تنظیم کند. و در نتیجه باعث می شود یخچال به طور مداوم کار کند و خاموش نشود.


6. خرابی ترموستات و دلیل کارکرد دائمی یخچال

خرابی ترموستات یکی دیگر از دلایل کار نکردن یخچال است.ترموستات قطعه مکانیکی است که دمای داخل یخچال را تا حدی تنظیم می کند و وظیفه روشن و خاموش کردن موتور را دارد.
زمانی که این قطعه آسیب ببیند فرمان توقف کار یا خنک شدن به موتور داده نمی شود در نتیجه باعث روشن نشدن خودکار یخچال و ایجاد مشکلات زیادی از جمله یخ زدن و یخ زدن مواد غذایی می شود.
اگر احساس می کنید دلیل خاموش نشدن یخچال را پیدا نمی کنید، با مرکز تعمیرات یخچال در تهران تماس بگیرید و از تعمیرکار متخصص یخچال برای رفع مشکل کمک بگیرید.
تعمیرکاران مراکز مجاز با سالها تجربه و دانش فنی پس از بازدید و رفع ایراد با استفاده از قطعات اورجینال، تعمیر یخچال را در محل با موفقیت به پایان می رسانند.


خرابی یخچال

تعمیر یخچال برای کارکرد کامل


برای تعمیر یخچال موارد زیر را یکی یکی بررسی کنید. تا مشخص شود که چرا یخچال اصلا کار می کند. ابتدا داخل یخچال را چک کنید، اگر غذای داغ را داخل یخچال گذاشته اید، آن را بیرون بیاورید و بعد از سرد شدن در یخچال قرار دهید.
از قرار دادن یخچال در معرض نور خورشید و اجاق گاز خودداری کنید. دمای یخچال را چک کنید و دوباره تنظیم کنید.
پس از بررسی لاستیک درب یخچال، اگر متوجه شدید که درب یخچال پاره شده است، آن را تعویض کنید. پس از عیب یابی، در صورت نشت گاز، تعمیرکار باید یخچال را مجدداً با گاز پر کند.
اجزای سیستم ضد یخ شامل ترمودیسک یا سنسور یخ زدایی، فیوز حرارتی و المنت است. این قطعات در پشت یخچال و زیر کاور قرار دارند.

باید بخوانید:

با بررسی این موارد، صنعتگر می تواند بپرسد که چرا یخچال به طور مداوم کار می کند. عیب یابی با بررسی سایر قسمت ها مانند کمپرسور، کندانسور و کویل، اواپراتور و ترموستات انجام می شود.
در نتیجه، تکنسین سرویس می تواند میزان حدس و گمان های مربوط به تعمیر یخچال را کاهش دهد. سپس علت اصلی را شناسایی کرده و فرآیند تعمیر را شروع کنید.حل مشکلات مربوط به کارکرد مداوم یخچال باید توسط یک سرویسکار حرفه ای انجام شود.
تعمیر یخچال در محل می تواند کمک بزرگی به شما کند. تکنسین سرویس با حضور در محل و استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن بررسی های اولیه را در خصوص کارکرد مداوم یخچال انجام می دهد و با تشخیص دقیق تعمیر یخچال را با موفقیت به پایان می رساند.
در صورت لزوم، استاد تصمیم به تعویض قطعه می گیرد تا عملکرد یخچال بهبود یابد، این تصمیم مطابق با عملکرد و طول عمر یخچال است.


بیشتر بخوانید  ولادت حضرت معصومه در سال 1400 چند شنبه و چه روزی است ؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *