چرا گیاهان آپارتمانی برگ ها را می سوزانند؟


در واقع دلیل سوختن بالای گیاه می تواند شامل عوامل مختلفی باشد که در این مقاله سعی داریم شما را با مهم ترین علل سوختن گیاهان آشنا کنیم.
به طور کلی می توان گفت که علت سوختن رویه گیاهان آپارتمانی به دلیل تاثیر مستقیم رنگ برگ بر شادابی و زیبایی گلدان بسیار مهم و قابل بررسی خواهد بود.

علت سوختن گیاهان آپارتمانی

همانطور که می دانید تقریبا همه انسان ها به داشتن گل و گیاه در خانه خود چه به صورت گلخانه ای و چه گلدانی علاقه مند هستند زیرا این موجودات زنده و زیبا با طراوت و شادابی به فضای زندگی شما می بخشند و گاه ممکن است. لبه پخت مشترک برگها

اگر روی برگ های گیاه خود با سوختگی مواجه شدید، اگر به موقع علل آن را بررسی نکنید، این عارضه نمی تواند باعث از بین رفتن ریشه گیاه شما شود. در واقع سوزاندن برگ های یک گیاه که در طی آن برگ ها قهوه ای می شوند، شرایط بسیار ناخوشایندی خواهد بود که اغلب انواع خاصی از گیاهان آپارتمانی را تحت تاثیر قرار می دهد. به خصوص در مورد گندم، گیاهان گرمسیری و حتی گیاهان با برگ و کمربند بلند، شدت خسارت دو برابر می شود.

به صراحت می توان گفت که علت سوختگی بالای برگ های گیاه معمولاً نشانه ای از شرایط نامناسب نگهداری خواهد بود، بنابراین اگر گیاه شما برگ یا لبه آن سوخته باشد، درمانی برای آن پیدا نخواهید کرد. تنها راه حل این است که مشکل اصلی را برطرف کنید تا گیاه بتواند به رشد خود ادامه دهد و از سوختن بالای برگ ها جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید  معرفی لک لک سفید و چرا در ایران به او حاجی لک لک می گویند + عکس


گلبرگ ملتهب

در نظر داشته باشید که سوختگی رویه گیاه محدود به یک تیره از گیاهان نیست و دو دلیل اصلی خواهد داشت که شامل نوع گیاه و روش نگهداری می شود. اما ممکن است عوامل دیگری در سوختن بالای گیاهان آپارتمانی دخیل باشند که سعی می کنیم شایع ترین و مهم ترین دلیل سوختن رویه گیاهان را توضیح دهیم.


آبیاری نامناسب:

گاهی سوزاندن بالای گیاهان می تواند نشانه ای از آبیاری نامناسب یا ناکافی یا رطوبت کم باشد، به خصوص برای گیاهان گرمسیری که اغلب در اکثر خانه های دارای گرمایش مرکزی در زمستان شرایط خشکی را دوست ندارند. در واقع، این گیاهان در سطح رطوبت بین 60 تا 100 درصد در محل تولد اصلی خود، در جنگل های بارانی رشد می کنند.

رطوبت فضای خانه در فصل زمستان را می توان به راحتی تا 20 درصد کاهش داد و عامل اصلی بیماری سفیدک پودری است. در این مواقع افزایش رطوبت راه حل مناسبی است و بهتر است گیاهان را با مه سمپاشی کنید. همچنین می توانید از سینی با شن استفاده کنید یا گیاه را در محیطی مرطوب مانند حمام یا آشپزخانه قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که گیاهان دارای برگ های سیمی با چالش های بیشتری در رساندن آب از ریشه به انتهای برگ ها روبرو هستند، بنابراین احتمال سوختن بالای برگ ها بیشتر از گیاهان با برگ های کوچکتر است. اگر در فرآیند آبیاری با قلیاییت بیش از حد مواجه شدید، باید به دنبال منبع طبیعی آب باشید زیرا گیاهان آپارتمانی محیط کمی اسیدی را برای رشد ترجیح می دهند.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد ماه مرداد و خصوصیات متولدین مرداد ماه


تغذیه بیش از حد گیاهان:

به خاطر داشته باشید که کوددهی و تغذیه نامناسب می تواند باعث سوختگی نوک برگ ها شود، به خصوص اگر از کود زیاد استفاده کنید. اگر بعد از تغذیه، قسمت بالایی گیاه را بسوزانید، ممکن است مشکل کود شما باشد.
در این موارد توصیه می شود ساختار خاک را چندین بار با آب تمیز شستشو دهید تا املاح انباشته شده در کود حذف شود. در فرآیند آبیاری، شدت آبیاری باید به حدی باشد که آب اضافی در کف زیر گلدان جمع نشود. این آب حاوی مقدار زیادی نمک و کود و مواد زائد دیگری است که در گلدان از زمین شسته شده و حتما باید دور ریخت.


زرد شدن نوک گلبرگ ها


آسیب فلوراید:

این ایده که فلوراید می تواند به گیاهان آپارتمانی آسیب برساند درست نیست و واقعیت این است که فلوراید معمولاً به گیاهان خانواده اژدها آسیب می رساند. خوب است بدانید که گیاهان در درازمدت مستعد آسیب فلوراید هستند، بنابراین اگر تجربه سوختگی نوک برگ در گونه های اژدها را دارید، از آب بدون فلوراید برای آبیاری استفاده کنید.


آسیب خورشید:

آسیب نور خورشید معمولاً به صورت زرد شدن کل برگ یا حتی لکه هایی روی برگ ها ظاهر می شود. با این حال، اگر گیاه شما اخیراً در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته است، می تواند علت سوختگی برگ های گیاه باشد.


آسیب سرما:

بسیاری از گیاهان آپارتمانی به شرایط سرد و وزش باد عادت ندارند و آسیب ناشی از سرما اغلب ابتدا در ناحیه برگ، یعنی در لبه برگ ها و قسمت بالایی ظاهر می شود. اگر گیاهان گرمسیری شما در ماه های زمستان دچار سوختگی برگ می شوند، توصیه می شود دما و رطوبت محیط را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید  ۱۳ پیشنهاد جذاب جهت خرید کادو برای پسر ها


مشکلات ناشی از کودهای شیمیایی:

بعید است که آسیب شیمیایی باعث سوختگی نوک برگ شود. در واقع، آفت‌کش‌های خانگی و مواد شیمیایی پاک‌کننده در برخی موارد می‌توانند گیاه شما را بسوزانند، بنابراین باید مراقب مواد استفاده شده روی گیاه خود باشید.

باید بخوانید:


مشکلات ناشی از آفات و بیماری ها:

یکی دیگر از دلایل سوختن بالای گیاه را می توان آفات و بیماری ها دانست. در واقع تا زمانی که آفات با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشند قابل کنترل هستند، اما گاهی اوقات این آفات می توانند به ریشه گیاه در قارچ حمله کرده و باعث زرد شدن گیاه شوند. اگر در مراحل پرورش گیاه خود با آفاتی مواجه شدید، حتما ساقه های بیمار گیاه را جدا کرده و سم مناسب را تهیه و سمپاشی کنید.


دیدگاهتان را بنویسید