چرا پلاسما درمانی از پروتکل های درمان کرونا کنار گذاشته شده است؟



ایسنا / چهارمحال و بختیاری شهرکرد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، در مورد دلیل کنار گذاشتن پلاسما درمانی از پروتکل های درمان بیماری کرونر قلب ، گفت: “مطالعات نشان داده است که این روش بسیار موثر نیست و عوارض جانبی این روش نیز قابل توجه است. ”

مجید شیرانی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه پلاسما درمانی از پروتکل های درمان بیماری عروق کرونر قلب در کشور حذف شده است ، اظهار داشت: این نوع درمان به صورت بسیار محدود در کشور انجام می شود و مطالعات نشان داده شده است که این روش بسیار موثر نیست و همچنین این روش قابل توجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر اینکه بیماری کرونر قلب درمان خاصی ندارد ، اظهار داشت: این موضوع از ویژگی های منحصر به فرد این بیماری است و یکی از دلایل نگرانی از ظهور این بیماری است.

وی گفت: تمام روش های درمانی که برای بیماری عروق کرونر قلب استفاده می شود معمولاً درمان های حمایتی یا تجربی است ، یعنی درمان هایی که برای درمان عوارض بیماری عروق کرونر قلب استفاده می شود.

شیرانی در پایان اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده ، در حال حاضر از داروهایی مانند رامدسویر و فاو پیراویر برای درمان بیماری عروق کرونر قلب استفاده می شود و مشکلی در تحویل این داروها وجود ندارد.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  تیپ پلنگی فریبا نادری غوغا کرد | بازیگر سریال ستایش سوژه شد

دیدگاهتان را بنویسید