چرا و چگونه به کودکان انگلیسی آموزش دهیم؟


امروزه با گسترش ارتباطات در سراسر جهان، یادگیری زبان انگلیسی اهمیت و ضرورت دو چندان پیدا کرده است. انگلیسی یک زبان بین المللی است. دوران کودکی یکی از بهترین زمان ها برای یادگیری زبان و یادگیری زبان انگلیسی است. آموزش زبان به کودکان می تواند فواید بسیاری داشته باشد. به همین منظور در این قسمت قصد داریم به بررسی اهمیت زبان آموزی کودکان و فواید یادگیری زبان برای کودکان و همچنین نحوه آموزش و آموزش زبان به کودکان به صورت آنلاین بپردازیم.

اهمیت آموزش زبان برای کودکان

یادگیری زبان کودکان او چالش های ویژه ای دارد. به همین دلیل باید از روش های مناسب برای این منظور استفاده کرد. ذهن کودکان بسیار کنجکاو و تشنه تجربیات و اطلاعات جدید است. در دوران کودکی، مغز کودکان رشد می کند. یک کودک برای درک دنیای اطراف خود به اطلاعات و تجربیات زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بیشتر کودکان مشتاق یادگیری هستند و در برابر یادگیری چیزهای جدید مقاومت نمی کنند.
تسلط و یادگیری زبان مادری نیز از دوران کودکی آغاز می شود. کودک به تدریج یادگیری خود را از سطح کلمات ساده به سطح کلمات پیچیده تر با تماشای صحبت افراد با یکدیگر بهبود می بخشد. از آنجایی که در این سن ذهن کودک توانایی های زیادی دارد. یادگیری زبان دوم نیز در سنین پایین امکان پذیر است. این می تواند فواید زیادی برای کودک داشته باشد.

چرا باید به کودکان انگلیسی آموزش داد؟

اکنون که به اهمیت یادگیری یک زبان دیگر اشاره کردیم، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا بهتر است یک زبان آموزشی دیگر برای کودکان یعنی انگلیسی داشته باشیم. همانطور که در مقدمه ذکر شد، انگلیسی یک زبان بین المللی است. این زبان به عنوان یک زبان ارتباطی برای بیش از 380 میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می شود و پس از چینی و اسپانیایی سومین زبان پرکاربرد در جهان است. علاوه بر این، انگلیسی زبان دوم بیش از 750 میلیون نفر در سراسر جهان است. زبان انگلیسی به طور گسترده در زمینه های مختلف تجاری، سیاسی، اقتصادی، نظامی و گردشگری استفاده می شود. یادگیری زبان انگلیسی می تواند راه را برای پیشرفت تحصیلی و مالی هر کسی هموار کند.

بیشتر بخوانید  مصرف شیر بز برای کودک از چه سنی مناسب است؟

کلاس زبان کودکان

فواید یادگیری زبان برای کودکان

آموزش زبان به کودکان می تواند مزایای متعددی داشته باشد. در اینجا برخی از مهمترین مزایای یادگیری زبان برای کودکان آورده شده است:
• رشد مغز
طبق تحقیقات، یادگیری زبان در کودکان باعث افزایش تمرکز و رشد مغز کودکان می شود. وقتی بچه ها انگلیسی یاد می گیرند سعی می کنند در موقعیت های مختلف از آن استفاده کنند. این امر می تواند دامنه توجه و تمرکز کودک را افزایش دهد.
• افزایش خلاقیت
آموزش زبان به کودکان در سنین پایین باعث خلاقیت بیشتر آنها می شود. وقتی کودک زبانی را می آموزد که زبان مادری او نیست، ذهن او الگوهای ارتباطی بیشتری نسبت به ذهن یک کودک تک زبانه دارد. به این ترتیب ذهن این کودکان در برخورد با پدیده های مختلف دارای تنوع بوده و می تواند در الگوهای ارتباطی خود تنوع بیشتری داشته باشد.
• بهبود آموزش
نتایج مطالعات و تحقیقات علمی نشان می دهد که آموزش زبان کودکان تاثیر مثبت و قابل توجهی بر تحصیل کودکان در مدرسه دارد. تحقیقات نشان می دهد که کودکان دوزبانه در برخی از دروس بهتر از کودکان تک زبانه عمل می کنند.
• بهبود زبان مادری
برخلاف تصور بسیاری از افراد، یادگیری زبان کودکان نه تنها در یادگیری و تسلط کودک به زبان مادری اختلال ایجاد نمی کند، بلکه می تواند یادگیری زبان مادری را نیز بهبود بخشد.
کودکان زبان دیگری را یاد می گیرند، ذهن قدرتمندتری دارند و ظرفیت پذیرش و یادگیری اطلاعات بیشتر را دارند. به این ترتیب می توانند زبان مادری خود را سریعتر و با کیفیت بهتر یاد بگیرند.
• افزایش مهارت های ارتباطی
آموزش زبان به کودکان باعث شکوفایی ذهن آنها می شود و با رشد الگوهای ارتباطی در ذهن این کودکان می توانند با محیط خود ارتباط بهتری برقرار کنند. کودکان باید با محیط خود ارتباط برقرار کنند. آموزش زبان به کودکان باعث افزایش الگوهای ارتباطی در ذهن کودکان می شود و آنها می توانند بهتر با محیط ارتباط برقرار کنند.
علاوه بر این، یادگیری زبان کودکان، آنها را قادر می سازد از سنین پایین با آداب و رسوم و فرهنگ میلیون ها نفر دیگر در سراسر جهان آشنا شوند و در نتیجه درک بهتری از فرهنگ به دست آورند. این کودکان با شناخت بیشتر فرهنگ‌های دیگر می‌توانند دید جامع‌تر و عمیق‌تری نسبت به زندگی در آینده داشته باشند و با شناخت تفاوت‌ها و جوامع فرهنگی بهتر قضاوت و درک کنند.
• افزایش قدرت تفکر
کودکان دوزبانه نسبت به کودکان تک زبانه قدرت تفکر بیشتری دارند و به طور کلی مشکلات را بهتر حل می کنند. این کودکان با الگوهای ارتباطی و توانایی های ذهنی بالاتر، در برخورد با ناملایمات و مشکلات زندگی، توانایی بیشتری در حل مسائل و تصمیم گیری دارند.

بیشتر بخوانید  جمله سازی و دیکته اول ابتدایی با حرف یا نشانه ی (ژ)

نحوه آموزش زبان به کودکان

آموزش زبان به کودکان چالش ها و مشکلات خود را دارد. معلمان زبان انگلیسی برای کودکان باید مهارت های زیادی برای برقراری ارتباط با کودکان داشته باشند. یادگیری زبان برای کودکان باید نسبتاً ساده باشد و نباید پیچیده یا دشوار باشد. آموزش زبان به کودکان باید با کلماتی ساده از بهترین معلمان مدارس معتبر صورت گیرد. هر محدودیتی در این زمینه می تواند کودکان را خسته کند. قبل از ثبت نام کلاس زباناطمینان حاصل کنید که موسسه معتبر است و معلمان زبان برای کودکان دارد. معلمان زبان های ویژه کودکان باید با اصول و فنون آموزش کودکان به خوبی آشنا باشند. آموزش زبان به کودکان باید در محیطی کاملا کودکانه و مفرح باشد.

کلاس های آنلاین زبان برای کودکان

امروزه استفاده از روش های نوین زبان انگلیسی روز به روز در حال افزایش است. یکی از بهترین راه های آموزش زبان انگلیسی به کودکان و بزرگسالان، آموزش آنلاین آن است. آموزش آنلاین به کودکان مزایای متعددی دارد. درخواست برای دوره زبان آنلاین بدون نیاز به حضور در آن امکان پذیر است. فرزند دلبند شما می تواند با کمک تلفن یا کامپیوتر در کلاس های آنلاین زبان در خانه ای امن شرکت کند. شما به راحتی می توانید کیفیت یادگیری زبان فرزندان خود را به صورت آنلاین کنترل کنید. برخلاف کلاس‌های حضوری که نیاز به صرف زمان زیادی در راه رفتن به این کلاس‌ها دارد، آموزش آنلاین فرزندانتان می‌تواند در وقت و حتی هزینه شما صرفه‌جویی کند. آموزش آنلاین زبان برای کودکان می تواند با چندین جلوه بصری همراه باشد. این باعث می شود کودک از یادگیری بیشتر لذت ببرد و همچنین می تواند توانایی یادگیری او را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  آموزش کامل درس نهم فارسی اول ابتدایی لک لک ورزش

آموزشگاه زبان کودکان

سطح زبان انگلیسی را مشخص کنید

تعیین سطح زبان انگلیسی شاید یکی از اساسی ترین کارهایی باشد که باید در هر موسسه معتبر آموزش زبان به درستی و با حساسیت خاصی انجام شود. تعیین سطح زبان انگلیسی شما، اگر به درستی انجام شود، مهارت های زبانی واقعی فرزندتان را مشخص می کند و به فرزندان شما امکان می دهد زبانی را از کلاس درس و در سطحی متناسب با توانایی های فعلی خود شروع کنند. اگر سطح زبان انگلیسی به طور دقیق مشخص نشود، می تواند باعث اتلاف وقت یا بی حوصلگی و عدم یادگیری صحیح کودک به دلیل عدم آموزش مناسب با سطح توانایی او شود. تعیین سطح زبان انگلیسی رایگان شما همچنین می توانید، اگرچه بهتر است در مورد دانستن زبان انگلیسی، کیفیت کار را بر هزینه زندگی که می پردازید ترجیح دهید. اما در برخی از موسسات معتبر زبان انگلیسی، دانش رایگان زبان انگلیسی با کیفیت مشخص می شود. امکان تعیین سطح زبان انگلیسی به صورت آنلاین نیز وجود دارد. برای تعیین سطح زبان انگلیسی به صورت آنلاین نیازی به ملاقات شما یا فرزندتان نیست. این می تواند مقدار قابل توجهی در زمان و حتی پول شما صرفه جویی کند.


دیدگاهتان را بنویسید