چرا وعده های آبی محقق نشد؟



در سالهای اخیر ، تقریباً 15 طرح متعادل سازی آبهای زیرزمینی بیش از هر زمان دیگری حذف شده است و حتی یک بند از قانون توسعه و بهینه سازی مصرف آب در مناطق شهری و روستایی به طور م implementedثر اجرا نشده است. بحران مدیریت آب در کشور تا حدی است که کم آبی و کمبود آب ، که امروزه نتیجه همان روش ساخت و ساز ناکارآمد و غیرقانونی است ، به جز کارهای ساختمانی ، از درمان استفاده نمی کند.

داریوش مختاری ، کارشناس ارشد آب در گفت وگو با ایسنا ، گفت: “مبانی نظری در بخش آب کشور بسیار ضعیف است و تصمیمات غیرکارشناسی تا حدی بر وزارت نیرو مسلط است که فرایندهای تصمیم گیری و تصمیم گیری . “آنها مسیر تخصص را دنبال نمی کنند ، توسعه بر اساس مبانی نظری محکم بنا شده است.

وی تأکید کرد: ما باید به هر طریقی به عقب برگردیم ، در غیر این صورت بحران آب ایران می تواند یک بحران بین المللی در زمینه گرسنگی و تحرکات گسترده جمعیتی در آشفته خاورمیانه ایجاد کند.

وی افزود: کشوری با چهار فصل کشاورزی و فرصت های باورنکردنی از نظر کیفیت مواد اولیه غذایی که از انرژی خورشیدی کافی تأمین می شود ، نباید در جهت ناکارآمدی مدیریت آب و کشاورزی ، مسیری اشتباه را طی کند که امروز یک کشور مرده است پایان تأمین آب شهری. “و ما به روستا رسیدیم.

این کارشناس ارشد آب گفت: باید اضافه کرد که از نظر آسیب شناسی ، زمانی که قانون آب و نحوه ملی شدن آن در دهه 1940 به مدت 7 سال (1342 تا 1347) در دستور کار بود و سپس قانون خام و سطحی ، بدون کافی و مطالعه یک طرفه ، توسط مهندسین عمران و متخصصان آبشناسی تهیه شد و از نظر حقوقی اندکی تحت پوشش قرار گرفت ، تا امروز که قانون جدید آب با همان سبک و سیاق تفکر ساده و ساده در طی یک دوره 10 ساله تهیه می شود. اجرای این قسمت از کشور منجر به قهقرا و تخریب خواهد شد ، باید گفت که این بوروکراسی عظیم باید کوچک ، کارآمد و مسئولانه باشد تا بتواند نتایج صحیحی از اجرای آن را بدست آورد و از خسارات زیادی خلاص شود.

بیشتر بخوانید  جزئیات واکسیناسیون گروه های شغلی در زیر آورده شده است

مختاری تأكید كرد: قبل از هرگونه انتظار از وزیر در بخش آب كشور ، نیاز به تجدید نظر جدی در متن قانون جدید آب و امتناع از تصویب تا حل و فصل مسائل رسمی و اساسی آن است. تا آن زمان ، از اردكانیان یا وزیر دیگری ، حتی اگر مهندس یا مهندس عمران نباشد ، نمی توان انتظار داشت كه بخش آب و خاك كشور را ساماندهی و بهبود بخشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید