چرا واکسن آمریکایی Pfizer را در ایران خریداری نکردید؟


آژانس فارس – اراک؛ چرا واکسن آمریکایی Pfizer را در ایران خریداری نکردید؟ مدتی است که این موضوع به مبهمی و حتی اتهامی نادرست مبنی بر ناچیز بودن سلامتی و زندگی هموطنانمان برای کارمندان دولت به دلیل شیطنت رسانه های معاند تبدیل شده است.

با این حال ، بنا به اظهارات گاه به گاه مقامات مربوطه و گزارش های رسانه ای ، دلایل خودداری ایران از خرید واکسن فایزر را می توان در چند نکته به شرح زیر خلاصه کرد.

روسیه و چین آنها اولین کشورهایی بودند که برنامه واکسن تولید واکسن را در اختیار ایران قرار دادند ، اگرچه ایالات متحده تاکنون از انجام این کار خودداری کرده است.

در همان زمان ، ایالات متحده رسماً به کشورهای وارد کننده واکسن اعلام کرده است که مسئولیت اثرات واکسن Pfizer را بر عهده نمی گیرد ، در حالی که سایر تولیدکنندگان حداقل از مسئولیت رها نشده اند.

کشورهایی که آگاهانه یا ناآگاهانه ، یا از روی اجبار و ناامیدی این واکسن را خریداری کرده اند ، این خطر را پذیرفته اند ، اما ایران حاضر نیست سلامتی مردم خود را فدای داروهایی کند که اثربخشی ، ایمنی و عوارض آن در دراز مدت و حتی کوتاه مدت است. سازنده تعهدی در مورد اثرات منفی احتمالی آن نداده است.

کشورهایی مانند کره که این واکسن را خریداری کرده اند نیز تزریق شدند که به دلیل عوارض جانبی احتمالی و همچنین فقدان شواهد درباره اثربخشی آن ، برای همیشه و گاهی موقتاً متوقف شده اند.

پیامدها و عوارض جانبی این واکسن در ایالات متحده و تداوم بیماری ویروس کرونا در این کشور (با میزان بروز بسیار بالا) ، اثربخشی آن نیز زیر سوال می رود.

بیشتر بخوانید  ادامه تظاهرات در پایتخت سودان / 2 نفر کشته شدند

بسیاری از متخصصان خارجی و داخلی بارها در مورد ترکیب هدف واکسن Pfizer برای کنترل جمعیت جهان هشدار داده اند.

به طور کلی ، آمریکایی ها با توجه به سابقه اقدامات مشکوک و نژادپرستانه ، برخی از این اقدامات با اقداماتی مانند واکسیناسیون و تجویز داروهای خاص برای عقیم سازی و حتی مرگ نامحسوس هندی ها و افراد دیگر کشورها از جمله کشورهای آفریقایی و موارد دیگر انجام می شد. اقدامات نظامی با کشورهای مختلف از جمله ایران. آنها قابل اعتماد نیستند و با توجه به مسئولیت سیستم در مورد سلامت هموطنان ما ، این منطقی نیست و نیست.

علاوه بر این ، به گفته رئیس وقت بانک مرکزی ، به دلیل تحریم های ناجوانمردانه خود یانکی ها ، انتقال ارز یا استفاده از دارایی های ایرانی در اروپا و ایالات متحده برای خرید واکسن Pfizer به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

با وجود تمام ابهامات ذکر شده ، آمریکایی ها واکسن را به هر کشوری که هزینه بیشتری پرداخت کرد (با قیمت بسیار بالا) به حدی فروختند که برای مدتی ، به همین دلیل و دلایل دیگر ، حتی واکسن را به کانادا نمی فروخت.

برخی معتقدند كه واكسن های صادراتی آمریكا نه تنها هدف (برای كاهش جمعیت) است ، بلكه كمتر یا حتی بی نظیرتر از موارد استفاده شده در این كشور است.

واردات واکسن پس از اجتناب از تولید کنندگان غربی برای فروش در ایران و اعلام آمادگی بعدی آنها پس از اطلاع از نتایج اولیه توسط دانشمندان ایرانی ، می تواند تأثیر منفی در تلاش محققان نخبه ایرانی داشته باشد که نتیجه نهایی را به دست آوردند.

بیشتر بخوانید  ساعت مدارس تعطیل شد | دانش آموزان هشیار باشند

البته رهبر معظم انقلاب با عنایت به این نکات ، با اقدامی پیش بینی آمیز و هوشمندانه و البته با وقار و اقتدار ، مقامات دولتی را ترغیب به خرید واکسن آمریکایی Pfizer و واکسن انگلیس نمودند که مطمئناً شباهت های زیادی با یکدیگر دارند. با همتای آمریکایی خود. آنها مراقب بودند.

*************

احمدرضا هدایتی

*************

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید