مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا نوزاد من بعد از شیردهی آروغ نمی‌زند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دلایل آروغ زدن نوزاد و روش های آروغ زدن نوزاد

آروغ نزدن نوزاد یکی از ساده ترین کارهایی است که والدین در روزهای اول زندگی نوزاد بیشتر درگیر آن هستند. در زیر اطلاعاتی در مورد این موضوع به شما خواهیم داد.
بسیاری از والدین از پزشکان می پرسند که چرا فرزندانشان آروغ نمی زنند و دلیل اصلی آروغ نکردن نوزاد چیست؟ شاید جالب باشد که بدانید آروغ زدن همان گازی است که در شکم نوزاد وجود دارد که اگر از این طریق خارج نشود، از راه دیگری خارج می شود. بنابراین، اگر کودک شما آروغ نمی‌زند، بهتر است نگران آن نباشید.

دلایل آروغ نکردن نوزاد

به چند دلیل ساده که باید بدانید کودکتان را آروغ نکنید. اولین و مهمترین دلیل این امر این است که کودک شما بلافاصله پس از شیر خوردن به خواب می رود و شما زمان کافی برای آروغ زدن نوزاد را ندارید. دلیل دوم به والدین ناآگاه برمی گردد و والدینی که نمی توانند نوزاد خود را به خوبی آروغ بزنند همیشه از آروغ نکردن نوزادشان شکایت دارند و آخرین دلیل آن رفلاکس معده نوزاد است که کار خود را به خوبی انجام می دهد آیا گاز اضافی را از بین می برد. از راه های دیگر؟ .


 کودک را آروغ نکنید

انواع مختلفی از آروغ زدن در نوزادان

برخی از نوزادان گاز بیشتری نسبت به دیگران تولید می کنند و گاهی اوقات مجبورند برای رهایی از استرس آروغ بزنند. در واقع نوزادان بیشتر از بزرگسالان نیاز به آروغ زدن دارند زیرا علاوه بر تولید گاز، هوای زیادی را نیز می بلعند و باید آن را دفع کنند.
بهتر است راهی برای آروغ زدن نوزاد پس از شیردهی پیدا کنید، در غیر این صورت کودک شما دچار نفخ شدید می شود که باید با تکنیک های دیگری درمان شود. باز هم، همه نوزادان یکسان نیستند و همه نوزادان مجبور نیستند آروغ بزنند.


  • آروغ زدن کودک در خواب

ممکن است به آروغ زدن نوزادان در خواب علاقه داشته باشید و این کاملا طبیعی است. بهتر است قبل از به خواب رفتن نوزاد آروغ بزنید، در غیر این صورت باید راهی برای آروغ زدن نوزاد در زمانی که شیردهی خود را قطع کرد پیدا کنید.


  • آروغ زدن بین شیردهی

جالب است بدانید که بسیاری از نوزادان از شیردهی لذت می برند و در بسیاری از موارد می توانند بیش از حد انجام دهند، بنابراین بهتر است در اواسط شیردهی کودک را آروغ بزنید و تا آخر آن را رها نکنید. به این ترتیب به کودک خود کمک می کنید تا درد معده کمتری داشته باشد و با سرعت کمتری غذا بخورد.


آروغ بچه

آروغ زدن نوزاد به سه روش مختلف

اگر کودک شما از آن دسته نوزادانی است که آروغ زدن برای آنها بسیار مشکل است، می توانید از روش های زیر برای آسان کردن آن استفاده کنید.

باید بخوانید:


آروغ زدن روی شانه

این نوع آروغ زدن بسیار ساده است اما برای نوزادانی که هنوز نمی توانند گردن خود را نگه دارند بسیار خطرناک است و باید مراقب سر و گردن نوزاد بود. در این روش باید کودک را بلند کنید و طوری در آغوش بگیرید که چانه اش روی شانه شما باشد و چند بار به آرامی به پشت او بزنید. پس از آروغ زدن کودک، می توانید او را روی تشک بگذارید و اجازه دهید بخوابد.


آروغ زدن کودک در حالت نشسته

این روش برای نوزادان بزرگتر از دو ماه مناسب است. در این روش باید کودک را روی یک زانو گذاشته و به آرامی پشت او را مالش دهید. به یاد داشته باشید که این روش نیز بسیار خطرناک است و بهتر است کودک شما بیش از حد در این شرایط قرار نگیرد.


با ساده ترین تکنیک آروغ بزنید

با این روش تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوزاد را روی شکم و روی یک پا قرار دهید. به یاد داشته باشید که این روش بسیار مفید است و می تواند به شما کمک کند این کار را سریعتر انجام دهید و بتوانید به کارهای دیگر بروید. با این روش ها سر نوزاد باید بالاتر باشد تا شیر نگیرد.


بیشتر بخوانید  توصیه های به شما که به تازگی پدر شده اید
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *