چرا نتایج نمونه دولتی اعلام نشد | چرا جواب نمونه دولتی نمیاد مرداد ۱۴۰۳


نتايج آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی کِی اعلام می‌شود؟

🔹نتایج آزمون ورودی پايۀ هفتم مدارس سمپاد در ۹ مرداد و پايۀ دهم مدارس نمونه دولتی و سمپاد نيز در روز ۱۴ مرداد در سایت my.medu.ir اعلام خواهد شد.

 

شرایط قبولی و ماندگاری در مدارس نمونه دولتی:

🔹 احراز موفقیت تحصیلی در دبیرستانهای نمونه دولتی منوط به کسب حداقل نمره ۱۲ در هر ماده درسی (اعم از نظری یا عملی) و نمره ۱۴ در دروس کارگاهی است.

🔹 چنانچه دانش آموزی در هر ماده درسی حداقل نمره مذکور را کسب نکند باید در امتحانات شهریور ماه همان سال شرکت نماید و در صورت کسب حداقل نمره لازم مجاز به ادامه تحصیل خواهد بود.

🔹 مواردی که دانش آموز شرایط ادامه تحصیل در دبیرستان نمونه دولتی را از دست خواهد داد عبارتند از:
1️⃣میانگین نمرات دروس دانش آموز در یک سال کمتر از ۱۰ باشد
2️⃣ میانگین نمرات دروس در دو سال متوالی کمتر از ۱۴ باشد.

🔹 دانش آموز در هر ماده درسی ۲ مرتبه می‌تواند نمره کمتر از نصاب لازم داشته باشد.

🔹 چنانچه میانگین نمرات دانش آموزی در یک سال تحصیلی حداقل ۱۷ باشد ولیکن در یک عنوان درسی عملی یا نظری نمره وی بین ۱۰ تا ۱۲ و در درس کارگاهی بین ۱۲ تا ۱۴ باشد آن درس نیز از وی پذیرفته خواهد شد.

در مورد شرایط نمره در مدارس نمونه دولتی میپرسید باید بگم که شرط قبولی در مدارس یکیه اما شرط ماندگاری تو مدارس خاص مثل نمونه دولتی فرق داره معمولا مدارس نمونه دولتی با توجه به شرایط اخراج از مدارس نمونه دولتی از دانش آموزی که نمره سالانه زیر 12 گرفته دوباره امتحان می گیرند که این امتحان به تجدید سبز معروف است و دانش آموز باید در امتحان تجدید سبز نمره بالای 12 را کسب کند دانش آموزان مدارس نمونه دولتی اگر در آزمون تجدید سبز نمره زیر 12 کسب کنند باید برای ادامه تحصیل وارد مدارس دولتی یا غیر دولتی دیگر شده و از ادامه تحصیل در مدرسه نمونه دولتی محروم خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید