چرا معتاد می شویم؟


چرا معتاد می شویم؟

چرا معتاد می شویم؟

قبل از هر چیز لازم است بدانیم که از نظر روانپزشکی و پزشکی، بیمار معتاد است و بیماری او و سایر بیماری ها نیاز به درمان و مراقبت ویژه دارد.
بیماری اعتیاد را باید از چند منظر و از منظر عوامل مختلف و عوارض آن بررسی کرد:

1) عوامل روانی
اکثر معتادان از یک مشکل یا اختلال روانی رنج می برند و به همین دلیل است که معتاد می شوند و اعتیاد روانی به مواد مخدر پیدا می کنند. زیرا مصرف مواد مخدر باعث آرامش موقت و موقت اختلال روانی آنها می شود یا به قول خودشان بیهوش کننده و تسکین دهنده دردهای روانی هستند.

اما اگر به مواد مخدر دسترسی نداشته باشند یا از آنها استفاده نکنند، اختلال روانی آنها آشکارتر می شود. این نکته مهمی است که روانپزشکان در درمان بیماران معتاد به آن توجه می کنند. دانستن اینکه چه نوع اختلال روانی برای آنها آشکارتر است. این نکته مهمی است که روانپزشکان در درمان بیماران معتاد به آن توجه می کنند. دشوار نیست که بفهمیم چه نوع اختلال روانی علت اصلی دسترسی افراد به مواد مخدر است.

چرا معتاد می شویم؟

نگاهی به زندگی گذشته یک بیمار معتاد از دوران کودکی به بعد، رشد ذهنی و جسمی وی، نوع بافت خانواده، بررسی مشکلات روانی – فردی – اجتماعی – اقتصادی اعضای خانواده، نحوه تأثیرگذاری بر محیط اجتماعی، شرایط زندگی و … . نوع اختلال یا شناسایی اختلالات روانی و شروع درمان های روانپزشکی لازم. اگر معتاد یا در صورت لزوم خانواده او تحت درمان روانپزشکی لازم قرار نگیرند و دستور روانپزشک معالج را رعایت نکنند، قادر به ترک و درمان اعتیاد نخواهد بود.

——— ——— ——— ———– ——— ——— ——— ———–

2) عوامل فیزیکی
علاوه بر اعتیاد روانی به مواد مخدر، اعتیاد فیزیکی نیز عامل مهم دیگری است که جایگاه درمانی ویژه ای در ترک اعتیاد و درمان بیمار معتاد دارد. زمانی که وابستگی جسمی وجود داشته باشد و معتاد به مواد مخدر دسترسی نداشته باشد علائمی در او ایجاد می شود که با هر ترفندی سعی می کند از آن علائم پیشگیری کرده و از بین ببرد تا داروی لازم را تهیه و مصرف کند.

بیشتر بخوانید  بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا

متأسفانه در چنین شرایط روحی و جسمی بیمار معتاد می تواند برای تهیه مواد مخدر مرتکب هر تخلفی شود و این رفتارها برخلاف اخلاق و قانون بسیاری از خانواده ها و سایر افراد جامعه را درگیر مشکلات اقتصادی، رفتاری و اخلاقی معتادان می کند. تکرار این گونه اعمال و رفتارهای غیرقانونی و ضداجتماعی منجر به این می شود که فرد معتاد روز به روز بسیاری از صفات و صفات خوب و انسانی را از نظر روحی و اخلاقی از دست می دهد و در نهایت به فردی غیرقانونی و بی احساس تبدیل می شود.

چرا معتاد می شویم؟

برای درمان عوارض جسمی با توجه به ترک اعتیاد، روش های درمانی مختلفی وجود دارد که بیمار می تواند با استفاده از داروهای تجویز شده توسط روانپزشک معالج، این مرحله از ترک اعتیاد را به گونه ای طی کند که عوارض جسمی کمی داشته باشد و دوران بحرانی توانبخشی را راحت تر پشت سر بگذارد.

بارزترین علائم فیزیکی ترک مواد (یا اگر بیمار معتاد نتواند به دارو دسترسی پیدا کند) عبارتند از: درد شدید عضلانی که فرد را بی قرار و پرخاشگر می کند، دل درد شدید همراه با طغیان، حالت تهوع، استفراغ، تعریق، بی خوابی و ….

——— ——— ——— ———– ——— ——— ——— ———–

3) عوامل خانوادگی
عوامل خانوادگی مانند: عدم توجه مادر و پدر به تربیت فرزندان، عدم نظارت لازم و ضروری در سفر، عدم توجه به رشد روانی و سالم فرزندان، عدم وجود فضای آرام و شاد خانوادگی، وجود روابط بیمارگونه بین والدین. و فرزندان، وابستگی به والدین، کمبودهای عاطفی کودکان و بسیاری از عوامل دیگر در اعتیاد کودک یا کودکان دخیل هستند. بنابراین در درمان وابستگی فردی اعضای خانواده، تمامی اعضای خانواده باید تحت معاینات روانپزشکی لازم قرار گیرند.

بیشتر بخوانید  سنکوپ چیست؟ دلایل ایجاد سنکوپ چیست ؟

در کنار جلسات روان درمانی قبل و به خصوص بعد از ترک اعتیاد، گاهی لازم است جلسات روان درمانی گروهی یا فردی برای اعضای خانواده در نظر گرفته شود و اگر یکی از اعضای خانواده دچار اختلال روانی باشد، باید تحت درمان قرار گیرد. بنابراین در خروج و درمان بیمار معتاد، همه اعضای خانواده باید با روانپزشک معالج مساعدت و همکاری لازم را از خود نشان دهند. در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت که فرد معتاد متوقف شود و تحت درمان قرار گیرد.

——— ——— ——— ———– ——— ——— ——— ———–

4) عوامل اجتماعی
یعنی اعتیاد شامل محیط و جامعه ای است که معتاد در آن زندگی می کند، کوچه ها، محله ها، شهرها، همسایگان، دوستان، اعضای خانواده و غیره.
در برخی محله‌ها مواد مخدر برای معتادان راحت‌تر و قابل دسترس‌تر است و در این گونه محله‌ها، معتادان اجتماعی، قانونی، رفتاری، اخلاقی، اقتصادی و غیره وجود دارد. اختلالات بنابراین خانواده ها باید از وجود چنین سکونتگاه هایی آگاه باشند، بنابراین اگر به هر دلیلی خانواده مجبور به سکونت در چنین محله هایی شدند، نسبت به فرزندان و اعضای خانواده خود بیش از حد محتاط و محتاط باشند و اگر محل سکونت خارج از خانه است. چنین سکونتگاه هایی، بچه ها سفر به چنین مکان هایی را ممنوع کنید.

معتادی که با هر روش درمانی توانسته اعتیاد خود را ترک کند و در مرحله درمان است باید به این نکته توجه داشته باشد که ماندن در محله های آلوده، ادامه ارتباط با دوستان معتاد یا افرادی که به خرید و فروش مواد مخدر می پردازند می تواند باعث شود دوباره معتاد شدن . .

——— ——— ——— ———– ——— ——— ——— ———–

5) عوامل اقتصادی
اگر شنیده می شود مبارزه جهانی با قاچاقچیان مواد مخدر و تلاش جهانی برای درمان معتادان از دیرباز ادامه دارد، به این دلیل است که اعتیاد آفتی است که نه تنها معتادان را در جامعه، بلکه بر جسم و جان نیز سنگینی می کند. او را نابود می کند، اما از نظر اقتصادی فقر جبران ناپذیری را بر خود معتاد و خانواده اش تحمیل می کند که نتیجه آن بدبختی است.

بیشتر بخوانید  تست قندخون بارداری چه زمانی انجام می‌شود؟

به همین دلایل است که توصیه می شود بیماران معتاد هر چه زودتر اعتیاد خود را ترک کرده و درمان کنید تا خود را از این بلای ویرانگر بشریت نجات دهید. اگر نگاه دقیق‌تری به اعتیاد و پیامدهای آن بیندازیم، متوجه می‌شویم که آسیب‌های مادی که روزانه و تدریجی به اقتصاد معتاد، خانواده و جامعه وارد می‌شود، بسیار بیشتر از هزینه‌های ناچیزی است که برای ترک و درمان اعتیاد صرف می‌شود. بودن.

چرا معتاد می شویم؟

نکته مهم دیگر بله است یک معتاد وقتی از فقر اقتصادی رنج می‌برد، اگر برای به دست آوردن پول مورد نیاز خود برای خرید مواد مخدر به جمع قاچاقچیان نپیوندد، متأسفانه به عامل خرید و فروش مواد مخدر تبدیل می‌شود و تلاش می‌کند افراد بیشتری را به خود جلب کند. درآمد. شاید یکی از مهمترین دلایلی که برای دور نگه داشتن افراد از افراد معتاد توصیه می شود، معتاد کردن دیگران باشد.

——— ——— ——— ———– ——— ——— ——— ———–

6) عوامل سیاسی
در گذشته و احتمالاً اکنون، یکی از جنبه های سیاست استعماری و استثماری مبتنی بر این بود که چگونه با گسترش اعتیاد و پیامدهای بازدارنده اعتیاد، مردم یک جامعه را از پیشرفت علمی بازدارند. … محروم کردن.

چنین سیاستی در حال حاضر توسط گروه های قوی از تاجران در سراسر جهان دنبال می شود و در هر کشوری عناصر نادان و خیانتکار وجود دارند که برای به دست آوردن پول و سرمایه کلانافزایش شیوع اعتیاد و معتادان.
قاچاقچیان مواد مخدر و روانگردان نه تنها معنای انسانی و ملی ندارند، بلکه قاتلی در نوع خود هستند که به عمد انگیزه های مفید و مثبت انسان ها و در نهایت مرگ تدریجی افراد جامعه به ویژه جوانان را از بین می برند.


دیدگاهتان را بنویسید