مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا مردم از دندانپزشکی می ترسند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چرا مردم از دندانپزشکی می ترسند؟

 چرا مردم از دندانپزشکی می ترسند؟

چرا مردم از دندانپزشکی می ترسند؟

– یکی از دلایل اصلی ترس مردم از دندانپزشکی، باورهای غلط است. رسانه ها، آشنایان و دوستان در شکل گیری این تصور غلط نقش دارند. البته همه ما از غریبه هایی که با آنها برخورد می کنیم می ترسیم. اما این ترس به طور طبیعی با مواجه شدن با مشکل، یادگیری در مورد آن و یادگیری در مورد آن کاهش می یابد.

برخی از افراد به دلیل از دست دادن کنترل خود در طول درمان دندان می ترسند و دندانپزشک حتی در صورت وجود درد به کار خود ادامه می دهد. در طول درمان، دندانپزشک معمولاً علائم تماس با فردی که روی یونیت نشسته است را دارد و اگر فرد بخواهد به هر دلیلی کار را متوقف کند، می تواند با علائم کار را متوقف کند.

حتی برای کسانی که به عدم کنترل بسیار حساس هستند، پیجری در نظر گرفته شده است که با فشار دادن دکمه زنگ و توقف کار به صدا در می آید. برخی افراد تصور می کنند که تزریق دندان باعث بیهوشی و خلسه آنها می شود که این تصور اشتباهی است و باید با آرام کردن بیمار آنها را آرام کرد.

تجربه ناخوشایند قبلی در یک فرد به هر دلیلی می تواند منجر به بدبین بودن نسبت به تمام درمان های دندانپزشکی شود. این تجربه خوشایند اگر با دندانپزشک در میان گذاشته شود، می تواند با توضیح برخی موارد و رعایت برخی ملاحظات خاص دیگر برای آن فرد، درمان را لذت بخش تر کند.

بیشتر بخوانید  خواص دارویی و درمانی عرق آلاله

 چرا مردم از دندانپزشکی می ترسند؟

ترس از تزریق و ترس از ناکارآمدی تقریباً شایع ترین دلایل ترس مراجعین از عصب کشی و کشیدن دندان در دندانپزشکی است. بسیاری از افراد، به ویژه کودکان، ترس خود را از سایر تزریقات داخل دهانی به تزریق های دندانی نیز تعمیم می دهند.

برخی از افراد از عوارض تزریق می ترسند و فکر می کنند که باعث غش، حالت تهوع و … می شود.

ترس از درد در همه ما ذاتی است. ترس از درد شاید شایع ترین علت ترس دندانپزشکان باشد. برخی از افراد آستانه درد پایینی دارند که ترس آنها از دندانپزشکی را دو چندان می کند.

اطمینان از تاثیر بی حسی موضعی، صحبت با بیمار در مورد دردهای احتمالی و راه های کنترل آن در طول درمان و اطمینان از ادامه درمان بدون شک با وجود درد می تواند ضربان قلب بیمار را افزایش داده و به کاهش ترس او کمک کند.

 چرا مردم از دندانپزشکی می ترسند؟

نکات رهایی از اضطراب برای عمل دندانپزشکی

یک دندانپزشک پیدا کنید تا به شما در کاهش اضطراب کمک کند. با دندانپزشک خود در مورد ترس های خود صحبت کنید تا در مورد گزینه های درمانی درد و اضطراب بیاموزید.

با دندانپزشک خود در مورد پیام توقف موافقت کنید تا در صورت لزوم، دندانپزشک به جراحی دندان ادامه ندهد و به شما استراحت دهد.

قبل از رفتن به دندانپزشک از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید. این نوشیدنی ها می توانند شما را تحریک پذیر و عصبی کنند.

• در صورت امکان در روز اول با دندانپزشک وقت بگیرید و شب قبل کمی بخوابید.

یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را برای حمله قلبی به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید  آیا قرص های ضد بارداری باعث بزرگ شدن سینه ها می شوند؟

• یک دستگاه پخش کاست یا سی دی قابل حمل به مطب هدفون بیاورید و قبل و در حین درمان به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید تا حواس خود را از کارهای دندانپزشکی پرت کنید.

از تمرینات تمدد اعصاب و تکنیک های تخیل استفاده کنید.

ویزیت های مکرر به دندانپزشک شما کمک می کند ویزیت های مکرر از چند جهت به شما کمک می کند: ارتباط خوبی با دندانپزشک خواهید داشت، با مواد و تجهیزات دندانپزشکی و روش های معمول در مطب آشنا می شوید، امکان تشخیص زودهنگام مشکلات و نیاز بالقوه به روش های دندانپزشکی گسترده تر حذف می شود.

 چرا مردم از دندانپزشکی می ترسند؟

راه های تسکین درد

امروزه با تکنیک های پیچیده بیهوشی، تقریباً می توانید مطمئن باشید که در دندانپزشک خود دردی نخواهید داشت.

با این حال، پس از عمل دندانپزشکی، دهان و دندان‌های شما ممکن است ساعت‌ها تا چند روز بی‌حس بمانند. اما می توانید درد و تورم را در محل جراحی دندان نیز احساس کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به تسکین درد وجود دارد:

با استفاده از یخ پیچیده شده در یک پارچه مرطوب، تورم را کاهش دهید.

سوزن سوزن شدن و درد بعد از درمان لثه را با شستشوی گلو با محلول رقیق نمک یا سودا و آب تسکین دهید.

از مسکن های رایج مانند آسپرین، استامینوفن و ایبوپروفن استفاده کنید (آسپرین نباید بعد از جراحی استفاده شود.) دندانپزشک شما ممکن است مسکن های قوی تری را برای اقدامات دردناک تر، مانند کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت، درمان ریشه تجویز کند.

مجموعه: یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

بیشتر بخوانید  درد بازو و درمان های خانگی آن 


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *