چرا لایحه رتبه بندی معلم ساکت است؟


چرا لایحه رتبه بندی معلم ساکت است؟
محمد رضاخواه ، عضو کارگروه تشکل های کارگری برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان ، در یادداشتی نوشت: “ممکن است اوایل یادداشتی با عنوان” رتبه بندی معلم “به 1400 نرسد!” “سناریوهای مختلف رتبه بندی لایحه بدنسازان ممکن است امسال ظاهر شود. من نتایج را در چندین بند بررسی کردم و به معلمان ارائه کردم که متأسفانه در بدترین حالت برای لایحه رتبه بندی معلمان وجود دارد و دولت دوازدهم اعلام کرد که قادر به تأمین بودجه رتبه بندی آموزشی نیست.

به گفته شایانوز ، در سال 1400 ، همزمان با ارسال لایحه طبقه بندی شخصیت های فرهنگی توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ، سازمان های فرهنگی جلسات مشترکی را برای بررسی این لایحه برگزار کردند که یکی از مهمترین تصمیمات مربوط به بند 7 لایحه. حقیقت موتور مالی این لایحه و قلب آن این است که سقف بودجه برای رتبه بندی فرهنگیان بر اساس این بند تعیین می شود.

بخش 7 لایحه طبقه بندی معلمان ، تأمین مالی حساب با 80 درصد درآمد اساتید دانشگاه برابر است. بودجه اختصاص یافته برای رتبه بندی فرهنگیان در این لایحه 25٪ بیشتر از متوسط ​​حقوق كارمندان دولت است كه به 80٪ از اعضای هیأت علمی مربوطه تغییر یافته است ، كه پس از بررسی در كارگروه وزارت علوم ، توسط معلمان وزارت علوم دریافت می شود. سازمانهای فرهنگی آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس تصویب و برای پروژه آماده شد.

عدم امکان تأمین مالی 200 تریلیون
اما پس از جلسه سه نفر ، رئیس مجلس شورای اسلامی ، رئیس کمیته آموزش و تحقیقات و رئیس سازمان برنامه و بودجه ، گفته شد که اجرای این بند و اعمال آن امکان پذیر نیست 000 میلیارد تن بودجه آن توسط دولت قابل تأمین نیست و به همین دلیل لایحه در حال حاضر ساکت است.

بیشتر بخوانید  فوری؛ اسرائیل دو مستشار ایرانی را به شهادت رساند+ فیلم

استراتژی بودجه دولت
برای اینکه این لایحه مجدداً لازم الاجرا شود ، تصمیم پیشنهادی دولت و ریاست مجلس تغییر در بند 7 لایحه طبقه بندی فرهنگیان به 25٪ متوسط ​​مجازات کارمندان دولت است. تأمین 200000 میلیارد حجم پول برای دولت امکان پذیر نیست و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ، این موضوع از نظر معلمان پنهان نیست و آنها می توانند مشکل را درک کنند ، اما باید بودجه رتبه بندی معلمان بر اساس 25٪ بیشتر از سایر کارمندان دولت. مشکلی نیست

معلمان بارها گفته اند كه معلم كارمند نيست و مقياس قانوني معلمان را نبايد با كارمندان دولت مقايسه كرد. بر این اساس ، به هیچ وجه مناسب نیست که لایحه مربوط به رتبه بندی معلمان در مقیاس سایر کارمندان دولت تأمین شود.

بعلاوه ، اگر هدف ما از رتبه بندی معلمان ارتقا the سطح شغلی معلمان و ارتقا کیفیت آموزش در مدارس باشد ، نمی توانیم معلمان را در جایگاه کارمندان دولت قرار دهیم و سپس از آنها بخواهیم که برای سایر افراد در سایر وزارتخانه های دارای کار بالاتر نیز همین کار را انجام دهند. حقوق معلمان این کار را می کنند.

بنابراین ، تغییر بند 7 لایحه طبقه بندی معلمان به نفع نظام آموزشی کشور نیست و هر تغییری که باعث مقایسه معلمان با کارمندان دولت شود ، کیفیت آموزش مدارس ، بهبود و ارتقا، صلاحیت معلمان را بهبود نخواهد بخشید.

از طرف دیگر ، در حقوق معلمان دانشگاه و تفاوت این دو گروه با سایر کارمندان شباهت وجود دارد و آن این است که سایر کارمندان دولت معمولاً خارج از دستورات استخدام خود به صورت اضافه کار ، مسافرت ، پول غذا ، بهره وری ، یارانه بیمه اضافی ، کمک هزینه روزانه و سایر موضوعاتی را دریافت کنید که هیچ یک از اساتید و استادان دانشگاه از چنین بندهایی استفاده نمی کنند.

بیشتر بخوانید  المپیک 2020 توکیو| حسن یزدانی: شرمنده مردم هستم؛ حلالم کنید- اخبار کشتی و وزنه برداری - اخبار ورزشی تسنیم

این یکی از دلایل تصمیمات بالا برای جذب اعضای اساتید دانشگاه است و قانونگذار ، با دانستن اینکه هیچ دریافت دیگری از اساتید دانشگاه وجود ندارد ، سعی کرد تصمیمات مربوط به استخدام خود را به گونه ای تنظیم کند که رسید دانشکده دانشگاه با رسید سایر کارمندان قوانین مربوط به استخدام و موارد ذکر شده در بالا باید یکسان باشد ، اما در مورد شخصیت های فرهنگی این رعایت نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید