چرا لازانیا خشک می شود



آنچه دیگران می خوانند:


به گزارش شمانیوز: برای تهیه لازانیا به سیر، پیاز، قارچ، پنیر پیتزا، لازانیا، پاپریکا، گوشت چرخ کرده، ادویه جات لازم و سس بشامل نیاز دارید. به جای گوشت چرخ کرده می توانید از مرغ یا سوسیس استفاده کنید. اضافه کردن سبزیجاتی مانند ذرت و هویج به مواد لازانیا اختیاری است.

اگر لازانیا را با گوشت چرخ کرده درست کنید، هر 100 گرم آن حدود 170 کالری دارد. اگر لازانیا را با مرغ درست کنید، هر 100 گرم آن حدود 150 کالری دارد. اگر لازانیا را با سبزیجات درست کنید، هر 100 گرم آن حدود 130 کالری دارد.

لازانیا

ورقه لازانیا چند دقیقه باید پخته شود؟

ورقه های لازانیا را باید طبق دستور روی جلد بپزید زیرا انواع ورق ها متفاوت است. معمولا ورقه های لازانیا را در آب جوش ریخته و به مدت 8 تا 10 دقیقه می پزند تا نرم شوند.

پاهای لازانیا سفالگر

یکی از ترفندهای آشپزی برای جلوگیری از چسبیدن ورقه های لازانیا پس از آبکشی، استفاده از یک صافی فلزی است. برای این منظور برگ ها را روی لبه آبکش گذاشته و آویزان کنید. علاوه بر صافی می توانید از یک حوله تمیز نیز استفاده کنید و ورقه های لازانیا را روی حوله بچینید.

این کار باعث می‌شود برگ‌هایتان به ته ظرف نچسبند و له نشوند. برای اینکه لازانیا به تابه نچسبد، کناره ها و کف تابه را روغن بزنید. برای زیباتر شدن لازانیا کمی زردچوبه یا زعفران خیس خورده به آب در حال جوش اضافه کنید تا برگ ها رنگ زیباتری به خود بگیرند.

بیشتر بخوانید  برای کسایی که عاشق پیتزا هستن از این کیک پیتزا ها درست کنید | طرز تهیه کیک پیتزا +ویدیو

برای تهیه لازانیا از پنیرهای مختلفی استفاده می شود که از آن جمله می توان به موزارلا، ریکوتا و پارمزان اشاره کرد.

لازانیا

طرز تهیه سس بشامل برای لازانیا

برای تهیه این سس خاص، 4 قاشق غذاخوری آرد سفید را با 2 فنجان شیر در یک قابلمه کوچک بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. قابلمه را روی حرارت ملایم گاز بگذارید و هم بزنید تا غلیظ شود. وقتی سس غلیظ شد مقداری پودر آویشن، فلفل سیاه و نمک به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

در آخر ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز یا خامه صبحانه را به سس اضافه کنید و مرتب هم بزنید. وقتی سس به غلظت فرنی رسید، آماده است. نکته ای که در تهیه این سس باید به خاطر داشته باشید این است که سس را به هم زدن ادامه دهید، مخصوصاً زمانی که کمی غلیظ شود زیرا این سس به سرعت می سوزد.

لازانیا

چاشنی برای لازانیا

ادویه مخصوص لازانیا با ترکیب 2 قاشق ریحان خشک و خرد شده، 2 قاشق پودر پونه کوهی خشک، 2 قاشق پودر جعفری خشک، 1 قاشق رزماری خشک و خرد شده، 1 قاشق پودر خشک و خرد شده. پودر فلفل قرمز و 1 قاشق غذاخوری پودر سیر. این ترکیب که از سبزیجات معطر فراوان درست شده است طعم بی نظیری به لازانیا شما می دهد.

علت خشکی لازانیا چیست؟

در بیشتر موارد دلیل خشک شدن این غذا استفاده کم از سس بشامل و پنیر پیتزا، نپوشاندن روی ظرف با فویل و حرارت زیاد در فر است. استفاده از سس بشامل در آخرین لایه لازانیا برای جلوگیری از خشک شدن آن هنگام پخت و کباب کردن توصیه می شود. استفاده از فویل آلومینیومی نیز به نرم و پخته شدن لازانیا کمک می کند.

بیشتر بخوانید  ارزش پرسپولیس در بورس مشخص شد

لازانیا

دمای فر لازانیا

دمای فر بستگی به کوچک یا بزرگ بودن ظرف شما و مقدار لازانیا دارد اما در کل لازانیا در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه پخته می شود.

راز لازانیا خوشمزه

یکی از رازهای لازانیاهای خوشمزه استفاده از سس بشامل است پس به هیچ عنوان این سس را حذف نکنید. مورد دیگر استفاده زیاد از پنیر پیتزا است که تاثیر زیادی در طعم و ظاهر لازانیا دارد. می توانید در حین ریختن مواد میانی مقداری پودر آویشن نیز بپاشید زیرا طعم خوبی به این غذا می دهد.

لازانیا در قابلمه

همچنین می توانید لازانیا را در تابه یا قابلمه درست کنید. قابلمه مستطیلی و تابه مستطیلی دو طرفه گزینه های مناسبی برای پخت لازانیا هستند. لایه ها را مانند لایه اصلی بچینید سپس قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و بگذارید لازانیا آرام آرام بپزد و آماده شود.

علت چسبندگی لازانیا

اولین کار این است که آب را کاملاً بجوشانید و سپس برگ ها را در آن بریزید. نکته دیگر اضافه کردن مقداری نمک و روغن به آب در حال جوش است. وقتی ورقه های لازانیا را در آب در حال جوش قرار دادید، آنها را به آرامی با کاردک یا قاشق چوبی تکان دهید تا به هم نچسبند. هنگام آبکش کردن برگ ها روی آن ها آب سرد بریزید تا در حین پخت به هم نچسبند و خمیر نشوند.

لازانیا را در ظرفی بچینید

بهترین روش برای چیدمان ورقه های لازانیا در ظرف، استفاده از توری سیمی است. برای این منظور ورقه های لازانیا را به صورت عمودی در ظرفی قرار دهید سپس سس را روی آن ها بریزید. ورق ها را به صورت افقی برای ردیف بعدی قرار دهید. با این روش سس لازانیا به خوبی بین ورقه ها نگهداری می شود و در انتها نمی ریزد.

بیشتر بخوانید  شعرخوانی استاد محمد جواد گافورزاده در حرم امام رضا (ع)

چه چیزی باعث لازانیا می شود؟

برای جلوگیری از ریزش لازانیا همانطور که در بالا توضیح داده شد، ورقه ها را در یک حصیر بچینید. استفاده از مقدار زیادی پنیر پیتزا بین لایه های لازانیا به چسبندگی آنها کمک می کند. روش دیگر این است که بعد از گذاشتن ورق کمی دست خود را خیس کنید سپس کف هر دو دست را روی ورق قرار داده و فشار دهید تا لایه میانی برگ ها خوب جا بیفتد و بعد از پخت بیرون نیاید.

سس بشامل را در لازانیا جایگزین کنید

اگر به دنبال جایگزینی برای سس بشامل هستید، از سس لازانیا ریحان گوجه فرنگی استفاده کنید. برای تهیه این سس به پیاز، گوجه فرنگی و سبزی نیاز دارید.

نحوه برش لازانیا

نحوه برش لازانیا مهم است. نکته این است که باید لازانیا را در همان ظرفی که در آن پختید سرو کنید و برش بزنید. به همین دلیل خیلی ها لازانیا را در ظروف پیرکس می پزند و سرو آن ها مشکلی نخواهد داشت.

بعد از برداشتن لازانیا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود سپس با چاقوی تیز آن را برش دهید وگرنه لازانیا از پنیر پیتزا داغ جدا می شود و کار شما را خراب می کند.


دیدگاهتان را بنویسید