چرا قبض تلفن ثابت زیاد میاد ۱۴۰۱


چرا قبض تلفن ثابت 1401 | افزایش قیمت اشتراک تلفن و بررسی قبوض تلفن ثابت، خدمات تماس صوتی، چرایی افزایش قبض تلفن در ادامه مطلب.

تغییراتی در ساختار تعرفه تلفن ثابت ایجاد شده است که هزینه استفاده از تلفن ثابت و

تعرفه قطعی تلفن ثابت قبل از آخرین تغییرات شامل قیمت تلفن ثابت داخل استان با تعرفه 45 ریال، قیمت تلفن ثابت خارج از استان با تعرفه 330 ریال، قیمت تلفن ثابت به اپراتورهای سیار با تعرفه 625 ریال، هزینه استفاده از خدمات اینترنت، عوارض گمرکی، مالیات و اشتراک. عوارض، مالیات و آبونمان سهم کمتری در هزینه های نهایی داشتند. اما در حال حاضر این تم دستخوش تغییراتی شده است که در قسمت بعدی به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

در پاییز 1400 طی فراز و نشیب های فراوان، درخواست سازمان مخابرات ایران مبنی بر افزایش قیمت تلفن ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات و کمیسیون ارتباطات مطرح شد. همان موقع بود که اولین تاییدش را گرفت. موضوع درخواست این بود: عدم تغییر تعرفه تلفن ثابت. اما هزینه نگهداری خط تلفن باید بر عهده کاربران باشد. پیشنهاد سازمان مخابرات ایران دریافت مبلغ مناسبی برای حفظ خط تلفن برای کاربران بود که در ازای آن مکالمه در داخل استان رایگان است. اما تماس های خارج از استان، تماس های خارج از کشور و …. آنها طبق عرف هزینه می کنند.

(توجه: پیشنهاد برقراری تماس های درون استانی رایگان از سوی مدیرعامل سازمان مخابرات ایران در پاییز 1400 مطرح شد، اما مشخص نیست که آیا اجرایی می شود یا خیر).

دلیل تغییر ساختار تعرفه تلفن ثابت چیست؟

درست است که دخل و خرج سازمان مخابرات ایران همخوانی ندارد! هزینه های ارائه خدمات بسیار بالا و درآمد کم است. به عنوان مثال هزینه اتصال مداوم هر تلفن ثابت برای سازمان مخابرات ایران حدود 23 هزار تومان است; این در حالی است که میانگین درآمد این سازمان از هر تلفن ثابت حدود 6 هزار تومان است. منطقی است که با این هزینه ها و درآمدها نمی توان کیفیت را ارتقا داد. در ادامه با سایر توجیهات اقتصادی این سازمان برای افزایش تعرفه تلفن ثابت آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید  آسان‌تر کردن دریافت خدمات بانکی برای معلولان

با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید