چرا صورت شبث سوخته بود


چرا صورت شبات سوخته بود؟ عاقبت شبث بن رباعی چه شد + با اسرای کربلا چه کرد و شبثه با اسیران کربلا چه کرد و شبثه در کربلا کجاست در مطلب بعدی.

شبث بن ربیع فرمانده پیاده نظام عمر سعد در کربلا بود. او از قبیله بنی تمیم بود و از کسانی بود که به حسین علیه السلام نامه نوشت تا به کوفه بیاید.

«ای شبث بن ربیع و… آیا برای من ننوشته ای که میوه ها رسیده و اطراف سبز است، اگر بیایی لشکرهای مسلح برایت آماده اند؟» شبث بن ربیع یکی از شخصیت های برجسته تاریخ بود. او همچنین در قتل حسین بن علی (علیه السلام) شرکت کرد و پس از عاشورا برای شکر و خوشحالی از کشته شدن حسین (علیه السلام) مسجدی در کوفه ساخت. او قبلاً با «سجاه» (نبوت دروغین) همکاری کرد، اسلام آورد، بر عثمان قیام کرد، توبه کرد و خوارج شد. به جای اینکه با علی بیعت کند با مارمولک بیعت کرد و گفت با هم برابرند! این مرد بداخلاق و شرور سرانجام در سن هشتاد سالگی درگذشت.
شبث بن ربیع به همراه «شمر بن ذی الجوشان»، «حجر بن ابجر» و «کاکاکه بن شور» از سوی ابن زیاد مأمور سرکوب مسلم بن عکیل و یارانش شدند.
شبث بن رباعی که سرکرده منافقین کوفه و از سران مهم بنی امیه و فرمانده لشکر عمر سعد در کربلا بود، از جمله کسانی بود که «مصعب بن زبیر» را به جنگ با او برانگیخت. مختار.

حبیب بن بدیل می گوید:
«وقتی شبت بن رباعی از جنگ مختار فرار کرد و وارد بصره شد، به طرز عجیبی وارد شهر شد. سوار قاطری بود که دم و گوشش را بریده بودند و خون از آن جاری بود و با صدایی شکسته فریاد زد: «کمک! یاری!» به مصعب گزارش دادند که مردی با این حال وارد بصره شده و درخواست کمک کرده و کت خود را پاره کرده و چنین و چنان کرد.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید خودروهای وارداتی در بازار/ حباب قیمت ترکید+ جدول

مصعب فوراً او را شناخت و گفت: آری، این کسی نیست جز شبث بن رباعی، این چیزها از اوست، او را بیاور.

“سبت”؛ با همین وضعیت و هیأت تحریک آمیز، «مصعب» نیز مورد حمله قرار گرفت. و اشراف فراری کوفه که در حضور «مصعب» از فرا رسیدن «شباط» مطلع شدند، وارد مجلس شدند و گروه فراریان ضد انقلاب کامل شد و با استدلال به تحریک «مصعب» پرداختند. و به او هشدار داد که مردم کوفه از مختار به تنگ آمده اند و همه ناراضی و نگرانند.

لطفا از من بپرس

دیدگاهتان را بنویسید