چرا شرکت ابرآروان تحریم شد


بانک پاسارگاد مالک اصلی ابر آروان است

🔹 بر اساس آخرین تغییرات اعمال شده در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، اعضای هیئت مدیره نویان ابر آروان دو شخص حقوقی به نام های شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آرین، شرکت زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آرین هستند. ، هر دو زیرمجموعه بانک. آنها با شخصی به نام پویا پیرحسینلو در پاسارگاد زندگی می کنند.


اتحادیه اروپا «عبر اروان» یک شرکت مهم در اینترنت ایران را تحریم کرد

اتحادیه اروپا امروز 32 نفر و شرکت را در فهرست تحریم های خود قرار داد که نام ابر آروان در این فهرست به چشم می خورد.

در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا اعلام کرد که ابراروان از سال 2020 به عنوان بازیگر جدی در پروژه های دولتی و وزارت ارتباطات برای تهیه نسخه جداگانه و ایرانی (ملی) اینترنت حضور داشته است. چیزی که ابراروان آن را انکار می کند.

🔹 ابراروان در آخرین رویداد سوار ابر که در ۸ فروردین برگزار شد، علناً تمامی اتهامات وارده به این شرکت را رد کرد و اعلام کرد که میزبانی شرکت‌ها در ایران یا خارج از ایران تاثیری بر تصمیم دولت برای قطع اینترنت ندارد. ابر آروان با این اتفاق از بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ ایران در زمینه مرکز داده ابری در این شرکت خبر داد. فناپ در آن تاریخ ابراروان را نیز 1500 میلیارد تومان ارزش گذاری کرد.

محصول اصلی ابر آروان CDN است. پویا پیرحسینلو، مدیرعامل این شرکت در مهر 1400 در گفت و گو با دیجیاتو، سهم کلودفلر ایران از بازار CDN را حدود 70 درصد و سهم ابر اروان را 25 درصد اعلام کرد. وی همچنین گفت: 95 درصد بازار ایران در اختیار کلودفلر و ابر اروان است.

بیشتر بخوانید  ابوذر روحی اتهام | شکایت از ابوذر روحی پرونده قضایی

🔹 در فروردین 1401 آمار رسمی ابر اروان روی کدال منتشر شد. بررسی صورت های مالی سال گذشته ابر آروان درآمد عملیاتی 72 میلیارد تومانی و سود خالص 21 میلیارد تومانی را برای این شرکت نشان داد. دارایی های نامشهود این استارت آپ نیز 97 میلیارد تومان برآورد شده است.

🔹عبر آروان هنوز نسبت به قرار گرفتنش در لیست تحریم های اتحادیه اروپا واکنشی نشان نداده است./ دیجیاتو


رد اتهام ابر آروان و شروع به دادرسی در محاکم بین المللی

ابر اروان اتهامات وارده به این شرکت در خصوص نقش آن در اخلال، محدود کردن و فیلتر کردن اینترنت را به وضوح رد می کند.

اظهارات ابراروان در این باره به شرح زیر است:
برای ما روشن است که ابراروان که همواره منتقد و منتشر کننده شفاف ترین گزارش ها در مورد بی کیفیتی و اختلالات گسترده اینترنت ایران بوده است، مدت هاست که به طور غیرمنصفانه در معرض انتقاد و فشارهایی قرار گرفته است که باید متوجه آن ها شود. دولت ایران و شرکت های اعمال کننده محدودیت ها و فیلترینگ اینترنت.
ابراروان بارها با توضیحات فنی دقیق این تهمت ها و دروغ ها را رد کرده است. لازم به ذکر است ابر اروان تنها زیرساخت های ابری را فراهم می کند و این فناوری نه در ایران و نه در هیچ جای دنیا نمی تواند نقشی در محدودیت اینترنت و یا مسدودسازی پروژه ها داشته باشد. اما ما بار دیگر در رد هرگونه اتهامی مدارک و توضیحات مفصل خود را در اختیار رسانه های بین المللی و داخلی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید  حمله هوایی آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن

دیدگاهتان را بنویسید