چرا سهامداران عدالت تمام سود خود را نگرفتند؟



در حالی که پرونده سپرده سود عادلانه در سال 2009 باید در دو قسمت بسته می شد ، با عدم پرداخت سود سهام توسط برخی از شرکت ها ، پرونده به سه قسمت تقسیم شد ، بنابراین بخشی از سود سهام پرداخت نشد.

به گزارش ایسنا ، سود سهام عدالت از سال 1395 تا 1397 در یک مرحله به حساب ذینفعان عدالت واریز شد اما سود حاصل از سال 1398 سرنوشت دیگری داشت و باید در دو مرحله به حساب سهامداران منتقل می شد ، یعنی. است. مرحله اول در 19 مارس 2016. و مشمولان 50٪ از سود سهام خود را دریافت کردند.

بر این اساس میزان سود سهام مشمولان که ارزش اولیه سهام آنها 532 هزار تومان بود ، حدود 200 هزار تومان و مشمولانی که ارزش اولیه سهام آنها یک میلیون تومان است ، حدود 400 هزار تومان دریافت می کنند.

همچنین افرادی که 492 هزار تومان سهام عدالت و 91 هزار تومان و افرادی كه 452 هزار تومان سهام عدالت داشتند نیز 84 هزار تومان داشتند. دریافت کردند.

اگرچه فاصله پرداخت سود در مرحله اول و دوم باید اندک باشد و مسئولان قول های زیادی در مورد پرداخت سود قسمت دوم دادند ، اما در پایان قسمت دوم پرداخت سود در 5 جولای پرداخت شد.

از طرف دیگر 50٪ باقیمانده باید در مرحله دوم واریز می شد اما به دلیل عدم پرداخت سود توسط برخی از شرکت ها به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی ، مشمولان در مجموع 90٪ سود خود را دریافت کردند.

به ترتیب در مرحله دوم پرداخت سود ، سهامداران که ارزش اولیه آنها یک میلیون تن است ، 144 هزار تن و کسانی که سهام عدالت با ارزش اولیه 532 هزار تن دارند ، در مرحله دوم 76 هزار تن دریافت کردند.

بیشتر بخوانید  تصادف وحشتناک در محور کازرون

کدام شرکت ها سود پرداخت نکردند؟

البته از مجموع 36 شرکت ثبت شده و فرابورس ، پتروشیمی گل گهر و جم به دلیل افزایش سرمایه از این دو شرکت معدنی و صنعتی سود سهام دریافت نکردند تا ذینفعان سهام عدالت از حق ترجیح و سهام جدید بهره مند شوند. در نتیجه افزایش سرمایه.

همچنین شرکتهای مخابراتی و گروه مپنا ایران ، علی رغم اقدامات پیگیریهای متعدد ، کلیه یا بخشی از سود سهام خود را پرداخت نکرده اند و با محاسبه 50٪ سود سهام باقی مانده از سهام این دو گروه ، 40٪ از آنها به حساب ذینفعان.

سازمان های غیر انتفاعی چه کاری باید انجام دهند؟

بر اساس این گزارش ، شرکت کنندگان اعم از مستقیم و غیرمستقیم که به دلیل مشکلات موجود در حساب های بانکی خود قادر به پرداخت سود سهام از حقوق صاحبان سهام نبوده اند ، باید اطلاعات دقیق را برای حل مشکل ارائه دهند

همچنین اگر آنها از مارس سال گذشته در سیستم SJAM ثبت نام کرده باشند ، سود سهام آنها در کل 90٪ پرداخت می شود.

سهامداران می توانند برای کسب اطلاع از میزان سپرده ها در مرحله اول و دوم با سایت www.sahamedalat.ir تماس بگیرند و یا با شماره 1569 تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید