چرا سریال “دوستان” از تأثیر خنده استفاده می کند؟


مجید واشگانی با تأکید بر لزوم انطباق با استانداردهای بین المللی سریال سازی در ایران گفت که سریال “دوستان” را دوست ندارد.

به گزارش ایسنا ، مجید وشانی بازیگر و مجری برنامه در سریال “سریال” از شبکه یک در مورد استانداردهای سریال سازی گفت: یکی از محبوب ترین سریال های دنیا سریال “دوستان” است. من اصلا این سریال را دوست ندارم. “من این سریال را چند سال پیش دیدم و وقتی اولین اثر خنده روی اثر به اثر دوم رسید ، من نتوانستم این سریال را دنبال کنم.”

پدرام کریمی ، مجری سریال ، در پاسخ به اظهارات مجید وشانی گفت: “منطقی است.” می دانید که این مجموعه در ژانر و ژانر Sitcom شناخته شده است. Sitcom به معنای کمدی موقعیتی است. ویژگی این کمدی درباره وضعیت این است که از رادیو به تلویزیون منتقل می شود و ویژگی آن این است که خنده هایی که دوست ندارید روی این تصاویر قرار می گیرد. یعنی خنده هایی که در رادیو بازی می کنند به کار تصویری منتقل می شود. “در ایالات متحده سریال هایی وجود داشته است که مردم خودشان در استودیو بوده اند و نمایش را تماشا کرده اند.”

وشانی گفت: “بعداً فهمیدم كه مردم عادی این برنامه را به صورت زنده تماشا می كنند و خنده واقعاً خنده است.”

کریمی در مورد ویژگی های ژانر Sitcom افزود: یکی دیگر از ویژگی های این مدل از مجموعه های کمدی این است که مشکلی را مطرح می کند و پیرامون این مسئله شاهد نقدها و موقعیت های مختلف از شخصیت های داستان هستیم.

بیشتر بخوانید  فلسطین ابوحمزه: ما موشکهایی داریم که در حال حاضر استفاده نمی شوند / گنبد آهنین در برابر موشکهای مقاومت شکست می خورد - اخبار غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم

واسگانی همچنین گفت: بسته به استانداردهای روز دنیا ، سریال سازی در فصول مختلف آغاز شده است. دوستان در هر فصل 24 قسمت است. به جز فصل گذشته که در 18 قسمت پخش شد. این یعنی چیزی نزدیک به 230 تا 240 قطعه.

وی گفت: “این بمب گذاری یک سریال است.” “مطمئناً همانند موفقیت آمریكا موفق خواهد بود و ما در ایران در مورد آن صحبت می كنیم.”

این بازیگر با اشاره به اینکه سریال ما باید در این قسمت باشد ، گفت: “وقتی در مورد” دوستان “صحبت کردیم ، کمی تحقیق کردم و دریافتم که دستمزد بازیگران سریال” دوستان “نزدیک به 22000 و 100000 دلار در هر قسمت است. مطابق با استانداردهای بین المللی است. می رسد “اما بعد از فصل اول و دوم ، فاصله دستمزد از بین می رود و همه حقوق یکسانی می گیرند.”

کریمی مجری برنامه با اشاره به اینکه جنبه صنعتی سریال سازی در کشورهای دیگر دیده می شود ، گفت: “این کشور ظرفیت سریال سازی را دارد تا جنبه صنعتی بیشتر نمایان شود و دستمزد افزایش یابد.” »

وی با توجه به پذیرش مشکلات مذهبی ما در منطقه ، به ویژه در کشورهایی که با آنها اشتراکات مذهبی داریم ، گفت: “این حوزه نفوذ باید گسترش یابد.” “در این صورت ، حقوق بالاتر خواهد بود.”

مجید وشانی با اشاره به اینکه نمونه هایی از سریال “دوستان” در کشور وجود دارد ، در این باره گفت: این سریال ها با بینندگان گره خورده و 40 یا 50 میلیون بیننده دارند اما ما در کشور مخاطب داریم و آنها در سراسر جهان »

بیشتر بخوانید  کدام گروه از زنان بیشتر در معرض بیماری عروق کرونر قلب هستند؟

این بازیگر با بیان اینکه ما می توانیم فرهنگ خود را به کشورهای همسایه صادر کنیم ، گفت: با این کار حتی کشورهایی که با ایران همخوانی ندارند می توانند آنچه در ایران اتفاق می افتد را درک کنند.

پدرام کریمی در بخشی از سخنان خود عدم علاقه مخاطبان ایرانی به ژانر Sitcom را دلیل اصلی عدم استقبال تولیدکنندگان سریال از این ژانر عنوان کرد.

در همین راستا ، واسگانی با اشاره به نقش حیاتی “زمان” یادآوری کرد که استاندارد سریال سازی سایر کشورها 20 دقیقه زمان است ، اما استاندارد ما برای سریال سازی باید بین 40 تا 50 دقیقه باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید