مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چرا زرد شدن وسایل سفید رنگ + راه حلی برای رفع زردی آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


روش های عملی برای از بین بردن سفیدی اجناس سفید

به گزارش دلگرم: حتما برای خیلی از شماها پیش آمده که به مرور زمان اجناس سفید زرد شده اند. تمیز کردن این رنگ های زرد دشوار است. بنابراین، در اینجا چند راه حل برای سهولت در تمیز کردن این موارد وجود دارد. از بین بردن زردی می تواند دردناک باشد، اما چند ایده وجود دارد که می توانید امتحان کنید. لوازم خود را هفته ای یکبار با یک پاک کننده جهانی با سفید کننده، دستمال جادویی یا جوش شیرین تمیز کنید. برای زردی شدید، کرم پراکسید را روی وسایل مالیده و به مدت 3 تا 4 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا رنگ آن تغییر کند.

روش اول: تمیز کردن کامل

1- وسایل را با یک پاک کننده همه کاره تمیز کنید. برای تمیز کردن اجناس سفید، از یک اسپری تمیزکننده همه منظوره که حاوی سفید کننده است، استفاده کنید که سطوح را ضدعفونی کرده و لکه ها را سفید می کند. محصول را روی یک پارچه یا اسفنج تمیز اسپری کنید و سطح آن را کاملا پاک کنید. با دستمال مرطوب بشویید قبل از خرید برچسب محصول را بخوانید تا از ایمن بودن آن برای استفاده در لوازم خانگی مطمئن شوید هر هفته از سطح سفید آن با تمیز کردن کامل محافظت کنید.

2. از پاک کن جادویی استفاده کنید. یک پد تمیز کننده جادویی بخرید تا لکه ها را از اقلام زرد شده پاک کنید و آنها را سفید کنید. به سادگی اسفنج را مرطوب کرده و سطح آن را کاملا پاک کنید. بعد از آن نیازی به آبکشی نیست! پدهای برف پاک کن جادویی برای استفاده در اکثر سطوح به جز سطوح ظریف یا براق ایمن هستند.

بیشتر بخوانید  چگونه اسفنج آشپزخانه را استریلیزه کنیم


 زردی را از بین ببرید

3- سطوح را با جوش شیرین تمیز کنید. مقدار زیادی جوش شیرین را روی یک پارچه مرطوب و تمیز بپاشید و سطح دستگاه زرد شده خود را پاک کنید. برای دسترسی سخت به قطعات یا گوشه ها، از یک مسواک نرم برای تمیز کردن وسایل استفاده کنید. برای شستشو از یک پارچه تمیز و مرطوب استفاده کنید.

4- از محلول سفید کننده و جوش شیرین استفاده کنید. 32 اونس مایع (950 میلی لیتر) آب گرم، 4 اونس مایع (120 میلی لیتر) سفید کننده و 2 اونس مایع (59 میلی لیتر) جوش شیرین را در یک سطل ترکیب کنید. دستکش بپوشید، یک اسفنج تمیز را در مایع آغشته کنید، آن را بیرون بیاورید و سطح دستگاه را پاک کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند، سپس دوباره دستگاه را با یک اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید. برای بهترین نتیجه ممکن است لازم باشد این فرآیند را چندین بار تکرار کنید. هر بار 10 دقیقه کامل صبر کنید.

روش 2: از کرم پراکسید در وسایل پلاستیکی کوچک استفاده کنید

۱- یک بطری کرم پراکسید بخرید. به دنبال یک بطری کرم پراکسید در فروشگاه های لوازم آرایشی باشید. غلظت پراکسید خامه از 9 تا 12 درصد متغیر است و آن را تا 3 درصد کارآمدتر از پراکسید هیدروژن می کند. برای سفید کردن و رنگ کردن مو در سالن ها استفاده می شود و همچنین می توان آن را در ست های رنگ موی دائمی (فروش در داروخانه ها و فروشگاه ها) یافت.

2. دستگاه خود را به طور یکنواخت با کرم پراکسید بپوشانید. برای محافظت از پوست خود دستکش بپوشید. برای محافظت از آنها، هر برچسب یا برچسب روی دستگاه را با نوار چسب بپوشانید. با استفاده از مسواک یا برس رنگ، کرم پراکسید را روی سطح دستگاه بمالید.

بیشتر بخوانید  براي شجاع شدن بخوانيد + توصیه ها


زرد شدن وسایل برقی

3- دستگاه خود را ببندید و بیرون در معرض آفتاب قرار دهید. مورد را در یک کیسه بزرگ با زیپ یا کیسه زباله شفاف قرار دهید و خوب ببندید. در طول این فرآیند اجازه ندهید کرم پراکسید خشک شود، بنابراین مطمئن شوید که پارگی یا سوراخی در کیسه وجود ندارد. آن را در معرض نور خورشید قرار ندهید.این روش سفید کننده برای دستگاه های کوچک و متوسط ​​که به راحتی می توانید آنها را بپوشانید و به بیرون منتقل کنید ایده آل است.قبل از شروع از آفتابی بودن هوا مطمئن شوید.

4. دستگاه خود را بیرون نگه دارید. دستگاه را به مدت 3 تا 4 ساعت در معرض آفتاب قرار دهید. هر ساعت آن را بچرخانید تا همه قسمت ها در معرض نور خورشید قرار گیرند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش باعث واکنش با کرم پراکسید شده و اثر زردی آن را معکوس می کند.

5. دستگاه را بردارید و آن را بشویید. دستگاه را از کیف خارج کنید. تمام کرم های سفید کننده را با یک پارچه مرطوب از روی سطح پاک کنید. اجازه دهید چند ساعت قبل از استفاده خشک شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *