چرا در عزاداری سیاه می پوشیم؟


میدونی دلیل پوشیدن مشکی در عزاداری امام حسین و بقیه غم چطور؟ از آنجایی که هر کار و چیزی بی دلیل نیست، در این تاپیک خود را تشویق کنید تا دلیل پوشیدن این لباس مشکی را بدانید.

چرا در عزاداری سیاه می پوشیم؟

دلیلی برای پوشیدن مشکی در عزا

مردم از مرگ عزیزانشان غمگین هستند لباس مشکی این رنگ لباس را به نشانه عزا می پوشند; رنگ مشکی حسی ناشناخته و مرموز دارد که آن را نشانه تاریکی و مرگ می دانند، بنابراین رنگ مشکی نوعی عظمت و رمز و راز است برای استفاده کننده از آن.

روانشناسان بر این باورند که رنگ ها تاثیر زیادی بر واکنش و رفتار انسان دارند. جالب است بدانید که افراد بسیار کمی هستند که از نظر روحی تحت تأثیر رنگ ها قرار نگیرند و زندگی با رنگ هایی که با شخصیت ما همخوانی دارند و ویژگی های اخلاقی و روانی ما را منعکس می کنند، جالب تر است.

به این ترتیب اگر از تأثیر رنگ‌ها آگاه باشیم، بهتر زندگی کنیم و بر افراد تأثیر بگذاریم و محیط را برای رسیدن به اهدافمان مناسب‌تر کنیم.

چرا در عزاداری سیاه می پوشیم؟

سیاه دنیا را به یک راز تبدیل می کند

مشکی از آن دسته رنگ هایی است که پس زمینه قوی دارد خاکسپاری اما استفاده از این رنگ اسرارآمیز تنها در این موارد نیست، بلکه تمامی قسمت های رسمی و خاص را پوشش می دهد.

به گفته برخی از کارشناسان، رنگ مشکی الهام‌بخش معمای مرگ به عنوان بخشی از زندگی انسان است، اما تئوری‌های زیادی وجود دارد که چرا این رنگ در میان داغدیدگان محبوبیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید  گیاهان زینتی به همراه عکس

چرا در عزاداری سیاه می پوشیم؟

بسیاری از مردم بر این باورند که رنگ سیاه نماد انقراض جهان پس از مرحوم است، بنابراین پرچم ها و تمام ستون های زندگی غم انگیز با این رنگ پوشانده شده است تا میزان ناامیدی و افسردگی بازماندگان را به تصویر بکشد.

بدیهی است که بله رنگ سیاه قوی ترین و قوی ترین رنگ است زیرا نور را جذب می کند و فضا را کوچکتر می کند. این رنگ همچنین حس قاطعیت، تعهد و رسمی را ایجاد می کند. به همین دلیل است که لباس رسمی اکثر سیاستمداران در مجالس تشریفاتی مشکی است.

دلیلی برای پوشیدن مشکی در عزا

چرا سیاه رنگ غم است؟

رنگ مشکی حسی ناشناخته و مرموز دارد که نشانه تاریکی و مرگ به حساب می آید، بنابراین رنگ مشکی به فردی که از آن استفاده می کند نوعی عظمت و رمز و راز می بخشد.

از کونگ فو در ورزش استفاده می شود لباس مشکی لازم است زیرا این رنگ علاوه بر حفظ انرژی افراد و کاهش عیوب اندام فرد، حس قدرت و رمز و راز ایجاد می کند و وحشت را در حریف ایجاد می کند، بنابراین فقط رنگ کمربندها در این زمینه تغییر می کند.

رنگ سیاه این به افراد کمک می کند تا بهتر تمرکز کنند زیرا در تاریکی بهتر است روی احساسات و احساسات خود تمرکز کنند.

چرا در عزاداری سیاه می پوشیم؟

رنگ سیاه تاثیرگذار، رسمی، محترمانه و کمی ترسناک است و در صورت استفاده زیاد باعث افسردگی می شود. مشکی رنگی دقیق، جدی و روشن است و معمولا در موقعیت های رسمی و مهم استفاده می شود.

اگر بخواهیم قدرت، ظرافت، تشریفات، مرگ و رمز و راز را در تبلیغات نشان دهیم، می توانیم از این رنگ استفاده کنیم. مشکی رنگ مرموزی است که افراد خوب یا بد را پنهان می کند.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک هستگرد استان البرز

دلیل اینکه بیشتر شخصیت های منفی داستان از رنگ سیاه استفاده می کنند، مرموز و تاریک بودن آن است. در تبلیغات اگر از این رنگ در پس زمینه استفاده شود به تبلیغ عمق می دهد.

دلیلی برای پوشیدن مشکی در عزا

چرا برای غم و اندوه سیاه می پوشیم؟

رنگ سیاه به طرق مختلف دارای اثرات و خواص متفاوتی است و با توجه به هر یک از این خواص، در یک مورد یا موارد خاص، فرد یا گروه خاصی از آن برای هدف خاص خود استفاده می کند.

مشکی رنگ پوشش است. یعنی رنگ تیره باعث استتار و اختفا می شود. نمونه های زیادی در روایات تاریخی وجود دارد که برای نشان دادن هیبت و شخصیت پردازی یک فرد، گروه، حکومت یا مسئله به کار رفته است.

چرا در عزاداری سیاه می پوشیم؟

یکی دیگر از خواص و تاثیرات رنگ مشکی این است که ذاتاً رنگی غمگین و دلگیر مناسب برای عزاداری است.

به همین دلیل است که بسیاری از مردم جهان از این رنگ به عنوان ابراز تاسف در مرگ دوستان و عزیزان خود استفاده می کنند. اما باید توجه داشت که انتخاب رنگ مشکی در ایام سوگواری – علاوه بر موارد فوق، دلیل منطقی و احساسی دارد.

چرا در عزاداری سیاه می پوشیم؟

کسي که در عزاي عزيزان و در و ديوارش لباس سياه مي پوشد کاور مشکی با این عمل او می خواهد بگوید و بفهمد که: «تو نور چشم من بودی و نور چشم من بودی و بدنت را مانند سقوط ماه و خورشید در چاه غرب در دل زمین دفن کردی. سینه زندگی و زندگی غوطه ور در تاریکی

چنان که حضرت زهرا (سلام الله علیها) در روز هشتم رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر سر قبر آن حضرت رفت و ندا داد: «ای پدر! تو رفتی و با رفتنت دنیا چراغ هایش را گرفت و ما را از نعمت و سعادت محروم کرد.

بیشتر بخوانید  لیست اسامی دخترانه که با الف شروع میشوند

جهان در نیکی و زیبایی تو روشن و درخشنده بود، روز روشنش سیاه شد و رطوبت و خشکی اش نشانگر شب های بسیار تاریک است… و غم و اندوه همیشه با ماست…».

چرا در عزاداری سیاه می پوشیم؟

بنابراین، یک لباس مشکی، به دلیل رمز و رازی که در این رنگ نهفته است. به عنوان یک سنت طبیعی و یک سنت منطقی، نشانه حزن و اندوه است، به طوری که پیروان اهل بیت (ع) در روز عزا لباس سیاه می پوشند.

زیرا لباس مشکی برای آنها نشانه عشق و دوستی، بیانیه حمایت از بنده آزادگان، در جدال خوب و بد، و بیان تاریک شدن افق زندگی معنوی است.

به عبارت دیگر، روانشناسان اسلامی معتقدند که رنگ سفید به معنای «وجود» و سیاه «عدم» و نبود وجود است، پس وقتی «وجود» نیست، سیاه به معنای غم فراق است و نبود آن دچار اندوه می‌شود. و هر چه آن هستی شادتر و شیرین تر باشد، غم فراقش شدیدتر و غم انگیزتر و مصیبت او شدیدتر است.


دیدگاهتان را بنویسید