چرا درخت گردو میوه نمی دهد؟


درخت گردویی که میوه نمی‌دهد می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات متعددی باشد، بنابراین باید تمام دلایل آن را دانست و روش‌های مبارزه با آن‌ها را دانست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، این مقاله را تا پایان از دست ندهید.

دلیل میوه ندادن آجیل

درختان میوه نسبت به سایر درختان آسیب پذیرتر هستند و در طول سالیان متمادی ممکن است مقدار زیادی از آن را نبینید. در واقع درختان گردو دارای الگوهای زایشی خاصی هستند و این الگو را در سالهای اول تولید خود از خود نشان می دهند. در واقع اگر درختان گردو شما برای چندین سال متوالی بارهای سنگین تولید کنند، نشانه آن است که میزان این بارها در سال های آینده به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.


 درخت گردو را بار نمی کند

شیوه های مدیریتی نادرست

یکی از مشکلاتی که باعث می شود درخت گردو به ثمر نرسد، مدیریت نادرست آن است و درخت دچار کم آبی شدید یا آبیاری بیش از حد می شود.
در واقع میزان نور خورشیدی که به این درختان می رسد نیز بسیار مهم است و در بسیاری از مواقع حتی میزان تابش نور خورشید به درخت می تواند تأثیر نامطلوبی بر میوه آن و آجیلی که تولید می کند داشته باشد، پس بهتر است. میزان نور خورشید در این درختان

کاهش فتوسنتز

یکی از مشکلات دیگری که می تواند درخت را تحت تاثیر قرار دهد کاهش میزان فتوسنتز است. اگر درختی دچار کاهش فتوسنتز شود دچار تنش آبی شده و در نتیجه بهره وری خود را از دست می دهد.

بیماری ها

همچنین یکسری بیماری وجود دارد که اگر درخت مریض شود، بهره وری خود را از دست می دهد، پس بهتر است با این بیماری ها آشنا شوید. مهمترین این بیماری ها دلمه باکتریایی است و معمولاً در درختان جوان رخ می دهد و می تواند بهره وری آنها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد زیرا تمام قدرت درخت برای رشد نیاز دارد.
در واقع این بیماری بسیار قابل پیشگیری است و اگر بتوانید به سرعت آن را تشخیص دهید می توانید درخت خود را نجات دهید.
شایع ترین علامت این بیماری وجود تومور در ریشه های بالایی زمین است. این باکتری ها می توانند سال ها در خاک باقی بمانند و در نتیجه از رشد درخت جلوگیری کنند، بنابراین اولین مشکلی که در ابتدا باید بررسی شود همین بیماری درخت گردو است.

بیشتر بخوانید  شعبه های بانک سرمایه در کرج + آدرس و تلفن


دلیل میوه ندادن آجیل

درخت گردو سوخته

این مشکل نیز یکی از مشکلات ناشی از باکتری است. در واقع، بیشترین باکتری که درختان گردو را تحت تاثیر قرار می دهد، قسمت گردو است. در بسیاری از موارد، زمانی که باکتری باعث سوختگی درخت می شود، می توانید آن را در فصل بهار مشاهده کنید.

آفات درخت گردو و شکست آن

تولد نشدن گردو دلیل دیگری دارد و به همین دلیل می توان به آفات آن اشاره کرد. در واقع آفاتی که می توانند این درخت را تحت تاثیر قرار دهند بسیار متفاوت هستند و ما در زیر همه آنها را برای شما بررسی می کنیم.

لپتوستیلا پنومونی آنتراکنوز

این آفت یکی از قارچ هایی است که می تواند اثرات زیادی روی درختان گردو بگذارد. علائم این آفت عبارتند از:

ضایعات قهوه ای تا سیاه روی برگ ها
لکه های بزرگ و نکروزه
ضایعات روی شاخه ها
ضایعات در دم برگها و وسط برگها


آفات گردو

در واقع با استفاده از یک سری اسپری های مخصوص قارچ کش می توانید این بیماری را روی درختان گردو کنترل کنید.
البته یک سری اقدامات دیگر نیز وجود دارد که به شما کمک می کند این مشکلات را از بین ببرید و درخت خود را دوباره سالم کنید. این اقدامات شامل حذف برگ های آسیب دیده اطراف درخت گردو، ایجاد فاصله کافی از سایر درختان برای افزایش گردش هوا و جلوگیری از خیس شدن برگ ها هنگام آبیاری درخت می باشد.

باید بخوانید:

سفیدک پودری را می توان از دیگر آفاتی نام برد که به دلیل ویروس ها روی درختان ظاهر می شوند. این کپک ها تا جایی پخش می شوند که کل برگ ها را بپوشانند و برگ های جوان نیز از بین می روند، بنابراین فتوسنتز گیاه کاهش یافته و باردهی آن به تاخیر می افتد. بهترین راه برای کنترل این بیماری، کندن برگ ها و حذف این کک ها از ساقه اصلی است.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک گناباد، خراسان رضوی


عکسی از گردو

ویروس های پیوندی

از دیگر مشکلاتی که می تواند باعث کاهش بهره وری گیاه شود می توان به آفات ویروسی اشاره کرد. در واقع برخی از این ویروس ها از درختان آلوده سایر درختان مورد استفاده در زمان پیوند منتقل می شوند و می توانند منجر به از بین رفتن درخت شوند. برای جلوگیری از این مشکل و جلوگیری از آلوده شدن همه درختان خود به این مشکل باید سریعا درخت آلوده را حذف کنید.

پوسیدگی تاج

مشکل دیگری که می تواند باعث ایجاد آفات و کاهش بار روی درخت گردو شود، پوسیدگی طوقه است. در واقع ریشه درختان مبتلا به این مشکل بسیار تیره رنگ است که باعث می شود بیشتر ریشه ها از بین بروند و گیاه باروری کمتری داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید