چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده فروردین ۱۴۰۲


6790 780x460 1

چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین 1402 واریز نشد؟

در دوره ریاست آقای رئیسی اتفاق عجیب و غیرمنتظره ای افتاد که باعث تاخیر در پرداخت بازنشستگان تامین اجتماعی شد. ماجرا از آنجا شروع شد که گروهی از هکرها موفق شدند به سیستم های رایانه ای سازمان تامین اجتماعی نفوذ کنند.

هکرها توانستند به اطلاعات حساس در مورد امور مالی سازمان، از جمله حساب های بانکی که حقوق بازنشستگان به آن واریز می شود، دسترسی پیدا کنند. سپس اقدام به انتقال مبالغ هنگفت از این حساب ها به حساب های خارجی در کشورهای خارجی کردند.

سازمان تامین اجتماعی به سرعت واکنش نشان داد و بلافاصله اقداماتی را برای جلوگیری از نقل و انتقالات غیرمجاز انجام داد. با این حال، زمانی که آنها توانستند این کار را انجام دهند، مقدار قابل توجهی پول قبلاً به سرقت رفته بود.

این سازمان بلافاصله تحقیقاتی را در مورد این موضوع آغاز کرد و برای ردیابی هکرها و بازیابی وجوه دزدیده شده با سازمان های مجری قانون همکاری نزدیک کرد. اما این روند بیش از حد انتظار طول کشید و باعث تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

علیرغم تلاش های فراوان، چندین ماه طول کشید تا این سازمان تمام وجوه دزدیده شده را بازیابی کند و سیستم مالی خود را بازسازی کند. در این مدت بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی بدون پرداخت ماهانه اجباری ماندند.

در نتیجه، ناامیدی و خشم گسترده ای در میان بازنشستگانی که برای تامین مخارج خود به این پرداخت ها متکی بودند، به وجود آمد. بسیاری در مقابل ساختمان های دولتی تظاهرات کردند و خواستار پاسخ رئیس جمهور شدند.

بیشتر بخوانید  درگیری وحشتناک با خنجرهای مهیب در مشهد / کشته شدن 2 جوان! + تصاویری از بازسازی صحنه قتل

سرانجام پس از چندین ماه تلاش سازمان تامین اجتماعی و پلیس، تمامی وجوه مسروقه کشف و به صاحبان اصلی خود بازگردانده شد. این سازمان همچنین اقدامات امنیتی جدیدی را برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه در آینده اعمال کرده است.

در حالی که دوران سختی برای بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است، اما به لطف واکنش سریع رئیس جمهور رئیسی به این بحران، اکنون می توانند مطمئن باشند که پرداخت هایشان بار دیگر امن و مطمئن است.

دیدگاهتان را بنویسید