چرا حشرات یخ نمی زنند؟


چرا حشرات یخ نمی زنند؟
آیا تا به حال حشره ای را دیده اید که در سرما لباس زمستانی بپوشد؟ بدون شک هیچ حشره ای را ندیده اید که برای در امان ماندن از سرمای زمستان لباس پوست حیوانات بپوشد.

چرا حشرات یخ نمی زنند؟

با این حال، این موجودات خونسرد هستند و دمای بدن آنها نزدیک به دمای محیط است. به نظر شما چرا این موجودات در سرما یخ نمی زنند؟ چه چیزی به آنها کمک می کند تا در برابر سرما مقاومت کنند و زنده بمانند؟
البته برخی از حشرات از سرما می میرند. بسیاری از گونه های حشرات تنها در یک مرحله از زندگی خود را با سرمای زمستان سازگار می کنند.
به عنوان مثال، در برخی از حشرات، تنها آنهایی که در مرحله شفیره هستند و بدن آنها در یک پیله عایق قرار دارد، می توانند سرما را تحمل کنند.
سایر حشرات مانند پشه و ملخ به هیچ وجه در برابر سرما مقاوم نیستند و به سرعت می میرند. اما این حشرات تخم های خود را در اعماق آب یا خاک می گذارند تا در هوای سرد تخم ها یخ نزنند تا زمانی که در این شرایط تخم ها از سرما در امان باشند می توانند در اوایل بهار از تخم بیرون بیایند.
اما برخی از حشرات بالغ و عنکبوت ها از سرما جان سالم به در می برند و کاهش دما تهدیدی برای زندگی این دسته از موجودات نیست.
این گروه از حشرات در اعماق زمین که گرمتر از سطح زمین است پنهان می شوند و به خانه های گرمی پناه می برند که در دل زمین در حال ساخت و ساز هستند.
یکی از احتمالات حشرات این است که گروهی از آنها در ابتدای زمستان به خواب زمستانی رفته و به این ترتیب خود را از سرمای زمستان حفظ کنند.
اما محققان هنوز هیچ دانشی در مورد خواب زمستانی حشرات پیدا نکرده اند، بنابراین به نظر می رسد خواب زمستانی حشرات با دیگر موجودات خواب زمستانی متفاوت است.
اما آنچه مسلم است این است که حشرات در خواب زمستانی کاملاً غیرفعال شده اند و کاهش متابولیسم این موجودات در این موجودات به آنها این امکان را می دهد تا از ذخیره چربی بدن خود برای زنده ماندن در سرمای زمستان استفاده کنند.
بسیاری از حشرات در خواب زمستانی حتی در دمای زیر صفر هم می توانند زنده بمانند. به نظر شما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ این موجودات نوعی ضد یخ انحصاری در بدن خود می سازند.
در طول خواب زمستانی، حشرات انواع مختلفی از الکل را در بدن خود تولید می کنند. این الکل به میزان قابل توجهی نقطه انجماد مایعات را در بدن آنها کاهش می دهد.
این ضد یخ طبیعی به بسیاری از حشرات کمک می کند تا در سرمای زمستان زنده بمانند و با شروع بهار به زندگی خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید  لیست شعبه های بانک ملت در کرمان + آدرس و تلفن

مترجم: میترا مهدوی
منبع: vired.com


دیدگاهتان را بنویسید