چرا حر العظیم خشک شد؟ – خیلی بد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به گفته وزارت نیرو ، علی شهبازی با اشاره به وضعیت اخیر در ورودی تالاب های خور العظیم گفت: بر اساس جریان اندازه گیری شده در مسیرهای اصلی ورودی به تالاب های خور العظیم ، جریان آب به بیش از 36 متر مکعب در ثانیه افزایش یافته است. “این مقدار جریان آب بیش از نیازهای زیست محیطی تالاب است و کسری دو هفته اول جولای به طور کامل جبران می شود.

معاون تحقیقات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: نیازهای بوم شناختی تالاب های هورالعظیم از ابتدای سال آبی جاری تا پایان خرداد از نظر کمی و زمانی کاملاً تأمین می شود. تیر به دلیل برداشت ، استفاده غیرمجاز در تأمین آب ممانعت می کند.

چرا حر العظیم خشک شد؟

وی افزود: بر اساس آخرین تصاویر ماهواره ای در ماه جولای ، حجم مخزن تالاب هورالعظیم 10 درصد نسبت به خرداد کاهش یافته است و هیچ تغییر و کاهش قابل توجهی در مخازن دوم و سوم وجود ندارد. “بیشترین کاهش در مخزن شماره پنج است که البته دارای منابع آب شور و فاقد اکوسیستم فعال است.

شهبازی ادامه داد: این میزان تغییر در سطح تالاب تالاب در شرایط تابستان با افزایش تبخیر طبیعی است و با افزایش ورودی تالاب در روزهای اخیر ، اوضاع بسیار بهتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در خشکسالی فعلی ، مدیریت مصرف تنها راه بهبود اوضاع و کاهش خسارت است و در صورت عدم رعایت مدل کشاورزی کم مصرف ، اثرات خشکسالی از نظر شدت و تداوم افزایش می یابد.

222322

بیشتر بخوانید  سیاست‌خارجی نقطه قوت دولت روحانی

دیدگاهتان را بنویسید